Adopteren? - Yuka

86 10 0
                                    

Ik loop ze achterna en hou Kit goed in de gaten, tot ik aan mijn arm het bos in wordt getrokken. Geschrokken kijk ik naar het meisje. 'Sara!' roep ik uit. Ze drukt haar hand voor mijn mond en geeft me een baby. Ik bekijk het jongetje goed dat naar me aan het glimlachen is.

'Van Philipe en jou?' vraag ik. Ze knikt en slaat haar armen om me heen.

'Hij is lief he?' grinnikt ze. Ik knik en aai het jongetje nog eens over zijn wang.

'Heb je misschien zin om bij ons bij het kampvuur te zitten, daar gaan we nu allemaal naartoe.' Ik geef het jongetje, Luka, over aan Sara en sla een arm om haar heen.

Ik lijdt haar naar het kampvuur waar ik zie dat het al groot feest is. 'Dat is waar ook, Fate is jarig vandaag.' schreeuwt Sara enthousiast. Fate komt al op Sara afrennen en omhelst haar.

'Tante Sara!' zegt ze opgewonden. Sem komt ook aangerend en omhelst haar ook waardoor ze te wankel op haar benen staat. Met een harde zwiep valt ze richting de grond voor ik haar vastpak en zo voorkom dat ze valt.  

Luka lacht vrolijk en rijkt zijn handjes naar me. Ik grinnik en pak de handjes kort vast als Sara weer op haar eigen benen staat.

'Rustig he, er is nog een kleinere bij.' spreek ik Fate en Sem toe. Sem komt op me aflopen en met een zwaai til ik hem op.

'Zo, zo grote jongen nu gaan we kijken naar je nichtje.' Ik wijs naar het kampvuur waar Fate zich alweer bij Luna genesteld heeft. Ik trek hem bij me op schoot terwijl Sara met Luka in haar armen naast me komt zitten.

'We hebben gasten!' begint Luna. Kit en Fred stappen naar voren. Luna tilt het jongetje op en het volk kijk nogal geschrokken.

'Ik vertrouw ze en mijn dochter heeft ze uitgenodigd vandaag, het is immers een speciale dag, de dag waarop mijn lieve Fate acht jaar geleden op de wereld kwam.' Fate glimlacht naar Luna en doet zelfverzekerd een stap naar voren.

'En omdat ik jarig ben, is er swingende muziek bij het kampvuur!' roept ze uit. Trommels beginnen te rommelen en een leuk deuntje wordt opgezet. Ze danst vrolijk het kampvuur rond en ik kijk trots in haar richting. 'Dat doet ze goed hoor.' fluistert Olivia die samen met Hunter aan de andere kant naast me was gaan zitten. Ik grinnik en kijk nog altijd met volle trots, zodat ik niet door heb dat Sem van mijn schoot word getild.

Dan wordt ik meegetrokken naar het kampvuur en valt Luna in mijn armen als we aan het dansen zijn. Kit kijkt op een afstandje en heeft een vriendelijk grijns op zijn gezicht. Het jongetje is inmiddels meegetrokken door Fate in haar dans en hij lijkt zich eindelijk een beetje op zijn gemak te voelen. Luna ziet het ook en begint te lachen.

'Kunnen wij zijn ouders niet zijn, ik bedoel, kunnen wij hem niet adopteren, hij vindt het vast gezellig!' zegt Luna enthousiast.

Ik stop even met dansen en kijk haar geschrokt aan. 'Zomaar, een jongetje adopteren, we weten niet waar hij vandaan komt, we weten niets van hem! Alleen dat hij geen ouders heeft!'

The Indian Wolf GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu