Ik zie Luna en Hunter met Jackson en Jax weglopen. Ik vraag me af wat ze gaan doen. Ach ja, het maakt ook niks uit. Luna zal toch niks besluiten zonder met ons te overleggen. Rustig loop ik naar Kai, Eden en de kinderen. Eden staat er een beetje verloren bij en de kinderen hebben de grootste lol met Kai. Ongemakkelijk kijk ik naar Eden. Ondanks dat Luna zegt dat hij ongevaarlijk is, vind ik vampiers nog steeds doodeng. Ik weet niet waarom, misschien is het dat ze eigenlijk niet meer leven of het feit dat ze op bloed leven, maar ik moet er gewoon niks van hebben. Fate en Luna lijken hem wel aardig te vinden en zelfs Silver vind hem aardig, maar ik, ik vind het maar niks dat er een vampier bij ons komt wonen.
'Papa is er iets?' vraagt Fate bezorgd en trekt zachtjes aan mijn broek. Glimlachend til ik mijn kleine meisje op.
'Er is niks Fate. Papa was gewoon aan het piekeren.'
'Waarover dan?' vraagt Fate bezorgd.
'Over alle dingen die er de afgelopen tijd zijn gebeurt.'
'Maar papa we zijn nu toch op een plek waar opa ons niet kan vinden en waar niemand ons pijn kan doen? We wonen nu toch bij weerwolven en er is hier toch niemand die ons pijn wil doen?' vraagt Fate bezorgd en verbaast. Fate is pas acht, maar al net zo slim als haar moeder.
'Niemand wil ons hier pijn doen, maar ik maak me zorgen om de vampiers die we ontmoet hebben.' Fate kijkt me even verbaast aan, maar wordt dan ineens heel boos. Ze geeft me een klap in mijn gezicht.
'Dat mag je niet zeggen papa! Eden zal ons nooit iets doen!' Ik kijk haar verbaast aan.
'Ik had het ook niet over Eden. Ik bedoel de vampiers die in dat kasteel wonen.' zeg ik uiteindelijk. Fate kijkt me verbaast aan.
'Maar die wonen heel ver weg. Hoe zouden ze moeten weten waar we zijn en wat zouden ze kunnen doen? Mama en ik hebben magie. Eden heeft ook krachten en jij, ome Hunter en tante Olivia zijn super sterk.' Ik glimlach.
'Je hebt gelijk Fate, ga nou maar weer spelen.' zeg ik vriendelijk en zet haar weer op de grond. Meteen rent ze op Kai af en springt op zijn rug. Kai valt op de grond en de kinderen beginnen hem te kietelen. Kai kronkelt over de grond en schreeuwt om genade. Wat Fate en Silver alleen maar aanmoedigt om door te gaan.
Als de kinderen eindelijk gestopt zijn met kietelen en Kai nog na ligt te hijgen van het lachen en spartelen, komt Luna binnen. Ze vraagt ons haar te volgen en met de hele familie (en Eden) loopt we naar buiten. 'Jackson en Jax vroegen aan ons om ons aan te sluiten bij een van hun roedels. Calie en Kai horen bij Jax's roedel en de rest hoort bij Jackson. Omdat ik niks wil beslissen zonder jullie goedkeuring wil ik graag weten wat jullie vinden.' vertelt Luna.
Ons aansluiten bij mensen die we nog geen dag kennen? Begrijp me niet verkeert iedereen hier is tot nu toe heel aardig, maar of het wel een goed idee is, ik weet het niet hoor.
Luna gaat ons een voor een af. 'Eden, wat vind jij?'
'Het is jullie beslissing Luna, niet de mijne. Het maakt me niet uit. Doe maar wat jullie zelf willen.' Luna gaat verder.
'Fate wat zou jij willen?'
'Ik wil bij Kai horen!' roept ze luid.
'Wij ook!' roepen Silver en Sem in koor. Luna glimlacht.
'Wat wil jij Olivia?'
'Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om ons bij een roedel aan te sluiten. Kunnen we niet gewoon bij elkaar horen als onze eigen roedel?' Olivia dacht duidelijk hetzelfde als ik. Luna fronst haar wenkbrauwen kijkt mij aan.
'Wat vind jij Yuka?' vraagt ze nieuwsgierig.
'Ik ben het met Olivia eens.' Luna knikt.
'En jij Hunter?'
'Ik sluit me bij Yuka en Olivia aan.'
'Dan moet mama dus kiezen, want het staat gelijk!' zegt Fate opgewonden. Luna knikt.
'Kom, dan gaan we onze keuze bekent maken.' zegt Luna en loopt terug naar het huis. Vol spanning volgen we haar.
Bij huis staat iedereen al buiten. Verdeelt in twee groepen of beter gezegd verdeelt in de twee roedels. Als we tegenover de roedels staan blijven we staan en doet Luna een stap naar voren. Fate wil naast haar gaan staan, maar rent dan op Kai af en springt hem omver. Luna lacht zachtjes en richt zich dan weer op de roedels.
'We hebben overlegt en de kinderen willen graag bij Kai horen en dus bij Jax's roedel. Eden maakt het niets uit en Yuka, Olivia en Hunter willen onze eigen roedel houden.' vertelt Luna en het is even stil.
'Nu is het dus aan mij om te beslissen wat we doen en ik kies voor de middenweg. We helpen jullie als het nodig is en gaan ook met jullie om, maar we maken zelf onze keuzes als zelfstandige roedel.' vertelt Luna en ik slaakt een opgeluchte zucht. Silver en Sem schieten langs ons heen en duiken ook bovenop Kai.
'Nou Kai die kleintjes vinden je wel heel erg leuk.' zeggen een paar weerwolven lachend als ze alle drie bovenop hem zitten.
JE LEEST
The Indian Wolf Girl
Hombres LoboDit verhaal gaat over het indianen meisje Luna dat geboren wordt als de dochter van het stamhoofd van de wolven stam. Ze blijkt geen gewoon weerwolf meisje te zijn. Op jonge leeftijd ontdekt haar vader dat ze magisch krachten heeft, wat haar heel b...