התנגשות - פרק 26

4.7K 322 2
                                    


 בהישמע צלצול הפעמון האחרון לאותו יום אמה קמה ממקומה וגררה את עצמה בכוח אדיר ובלתי מוסבר לחדר החזרות. היא הייתה מותשת לאותו יום.

יום שישי, האחרון בשבוע, היה דווקא הארוך ביותר במערכת השעות שלה לדאבונה הרב.

כשהגיעה אמה לחדר החזרות היא תפסה את המקום הריק כרגיל לצדו של אריק ג'ונסון.

כולם כבר נכחו בכתה, כולל מיס ויולה. מבטה של אמה רץ על פני המשתתפים.

  רק רגע, חשבה, לא לגמרי כולם.

רן-צרות-הול האחד והיחיד היה חסר. 

אמה נשכה את שפתה התחתונה בהרהור, אוי לא. הוא לא יכול פשוט לנטוש את החזרות! הוא שחקן ראשי! מיס ויולה הריצה גם היא את מבטה על פני הנוכחים ואמה ידעה שהיא הבחינה בחסרונו של רן. מה שלא היה כל כך קשה בהתחשב בעובדה שכל המחזה התבסס על מר מק'ול, תפקידו של רן.

"נראה שמר הול מאחר." קראה מיס ויולה אל שאר הכתה, "אנחנו נחכה עד שהוא יגיע כדי להתחיל בחזרה." פניה של אמה התעוותו, הייתה לה תחושה חזקה ביותר מהשיחה האחרונה עם רן שהוא לא הולך להופיע לחזרות היום. "מיס ויולה," קולה של אמה נישמע חלוש, היא כחכחה בגרונה וניסתה שוב. "מיס ויולה, אני לא חושבת שרן יבוא לחזרה היום."

מיס ויולה הטתה את ראשה במבט תמהה. אמה ציפתה שמיס ויולה תשנה את דעתה ותתחיל עם החזרות על האף העובדה המגוחכת שהשחקן הראשי חסר אבל מיס ויולה, כמו הרבה פעמים לפני כן, הפתיעה אותה. 

"מה את עושה כאן אם כך?" שאלה. גבותיה של אמה התרוממו עד לקו הפוני בובה שלה, כך שנבלעו מאחורי שיערות ראשה.

"למה את מתכוונת?" שאלה בחיוך, בטוחה שמיס ויולה רק התלוצצה, "הגעתי לחזרות, אני מודעת למחויבויות שלי-"

"אני מתכוונת," קטעה מיס ויולה והבעתה הרצינית המחישה לאמה עד כמה לא צחקה אתה, "את הפרטנרית שלו. מר מק'ול ומיס בלייר- הם באים יחד כמובן, חבילה ארוזה יפה אחת. לכן במשחק, אתם, השחקנים שלהם נקראים פרטנרים. אתם דואגים זה לזה בחזרות, בהופעה, מה קורה אם אחד מכם שוכח את השורות? האחר צריך לדעת כל כך טוב גם את תפקידו של הפרטנר שלו כך שבמקרה כזה יוכל להזכיר לו או להשלים אותו. אתם משלימים זה את זה."

אמה הביטה בה בזעזוע. "מיס ויולה, לא יכול להיות שאת באמת מתכוונת לזה הרי יש כל כך הרבה שחקנים אחרים פה..."

"הו אבל הם לא משחקים את בלייר, נכון? משמעות הפרטנרים נמדדת לפי קרבת הדמויות שהשחקנים מייצגים. בלייר קשורה למר מק'ול יותר מכל דמות אחרת, מה שהופך אותך רשמית לפרטנרית שלו. לכן, מאחריותך כפרטנרית, את חייבת ללכת לחפש אותו. אנחנו נחכה פה," מיס ויולה הציצה בשעון היד הלבן שלה, "עוד עשר דקות. אם לא תחזרי או תחזרי בלי הפרטנר שלך, החזרה תהיי מבוטלת להיום."

מבטה של מיס ויולה מצא את עיניה הפעורות לרווחה של אמה. "ואני אישית אהיה מאוכזבת ביותר. משניכם."

אמה הייתה המומה, מיס ויולה ידעה עד כמה היא העריכה והעריצה אותה.

"למה ממני?" קראה אמה בייאוש, "זו אשמתו! הוא לא אחראי, ומעולם לא ידעתי על קשר השותפות המוזר הזה."

מיס ויולה הביטה שוב בשעונה וחזרה לבהות בפניה המוחאות של אמה. "אנחנו יכולות להמשיך את השיחה הזו, אבל נותרו לך עכשיו רק תשע וחצי דקות." ציינה בקור רוח.

"כדאי מאוד שתשיגי אותו," קראה ורוניקה מצדו השני של המעגל, "לא למדתי את כל המשפטים שלי בעל פה לחינם."

"אפילו אני התכוננתי," מלמל דיוויד, אחד השחקנים שנהג לנמנם ברוב זמן החזרות.

"זה לא יהיה פייר אם כולנו נפסיד חזרה בגלל זה." מלמל מישהו אחר, ונדמה היה לאמה ששמעה אפילו אנחת רוגז מצידו של אריק ג'ונסון. החנון שראה בה כחברה לכל דבר, אפילו הוא התעצבן ממנה.

אמה החזירה את מבטה המיואש שוב למיס ויולה. 

מבטה נותר קשוח כשהיה, "תשע דקות." ציינה.

אמה הניחה את דבריה על הכיסא ופצחה בריצה אל מחוץ לחדר החזרות, בראשה מתרוצצת שאלה יחידה.

איפה לכל הרוחות תמצא את רן?

התנגשותWhere stories live. Discover now