התנגשות - פרק 68

3.5K 267 45
                                    


"לא!!!" קראה אמה בזעזוע ברגע שמוחה קלט מה קרה.

אמה לחצה את ידית הדלת וניסתה לפתוח אותה, אך לשווא. הדלת הארורה סירבה לנוע ממקומה. 

"לא, לא, לא!" קראה אמה שוב ושוב וניסתה לדחוף את הדלת בכוח.

"אהמ.." שמעה אמה את רן ממלמל מאחוריה ורצתה להטיח את פניה בדלת. הכל באשמתו. כמו בכל פעם שהיה בסביבתה וקרו לה דברים, הכל תמיד היה באשמתו!

"אני לא יודע איך להגיד לך את זה תולעת, אבל נראה לי שזה אבוד."

בחירת התפקידים הראשיים של מיס ויולה, התקף הפאניקה שהוביל אותה לבית החולים, השקר שנאלצה לספר לאביה כשהיה בביתה, ועכשיו זה! המשיכה אמה במחשבותיה. כל אלו ועוד קרו לה באשמתו, מבול הצרות הזה נפל עליה ככל שהמשיכה להתראות עם רן-צרות-הול.

אמה הסתובבה להתעמת אתו. "הא כן? אתה חושב?" אמרה בטון נוטף סרקזם.

רן הנהנן. לא מבין כנראה שהשאלה שלה הייתה רטורית לחלוטין.

"זו הייתה שאלה רטורית." הבהירה אמה וחישקה את לסתותיה.

רן הרים גבה, "שאלה - מה?" חזר אחריה בתהייה. אמה הפנתה לו שוב את גבה וחזרה להתעסק עם הדלת. "שאלה שהתשובה לה ברורה מאליה," פלטה אמה כשניסתה בשנית לדחוף את הדלת בעזרת ידיה. "כזו שלא מצפים באמת לתשובה עליה." פלטה באנחה כשהתאמצה.

רן לא היה בטוח שהבין. אם טענה שידעה את התשובה, כלומר שידעה שזה לא יעבוד לה לדחוף את הדלת, אז למה המשיכה לעשות את זה אם כך?

אבל הוא לא אמר דבר, מחשש לעצבן אותה יותר משכבר הייתה.

במקום זאת רן ירד ממפתן הדלת והחל לעקיף את ביתה של אמה בחיפוש אחר חלון להיכנס דרכו. אמה שהייתה עסוקה מדי בלריב עם הדלת ללא הועיל, לא שמה לב אפילו להיעדרו.

רן ניסה לפתוח את החלון הראשון שפגש בקומה הראשונה, אבל הוא היה נעול. כשהגיע אל מאחורי הבית, באזור החצר האחורית, הבין רן שכנראה כל החלונות בקומה הראשונה היו נעולים. רן צקצק בלשונו באכזבה, "מה אתך תולעת, למה שתנעלי את כל החלונות?" מלמל לעצמו. 

הוא כמעט והגיע לאותה הנקודה בכניסה ופגש באמה שוב כשהבחין בחלון בקומה הראשונה שמוקם ממש מתחת לחלון אחר בקומה השנייה. ואם זה לא היה מספיק הקיר באזור הזה של הבית היה מלא בליטות. 

מושלם בשביל טיפוס, חשב רן בסיפוק, הבעיה נפתרה.

רן חזר אל אמה כשהוא מחייך מאוזן לאוזן.

הוא מצא את אמה המיואשת ישובה על אחת ממדרגות הכניסה כשראשה מורכן בין שתי ידיה. "תולעת!" קרא רן בחדווה. אמה הרימה מעט את ראשה להציץ ברן המתקרב לעברה.

התנגשותWhere stories live. Discover now