9 szösz

2.8K 163 15
                                    


Rubeus Hagridot mindenki szerette az iskolában, ha nem számoljuk bele a Mardekár ház tanulóit. A Griffendélesek köztük James Potterék egyenesen rajongtak a hatalmas termetű csupa szív férfiért, aki nem egyszer tartotta a hátát értük, mikor azok valami vásott csínt követtek el.

James Potter a vadőr lakban ült barátaival és Hagrid által felszolgált teát szürcsölték. Messzire eltolták a süteménnyel teli tányért ismerve Hagrid sütési tehetségét csak Peter próbálta őket elrágcsálni nem sok sikerrel.

- Hogy vagytok? Ülte le Hagrid a székére és várakozóan nézet a négy fiúra.

- Meg vagyunk – morogta a teájába James – Lizbethnek hála.

- Az alku mi – nevetett fel Hagrid. – Okos kislány, mondtam én nektek.

- Mond miért írtál nekünk, hogy jöjjünk le? Kérdezte Sirius – Mi volt olyan fontos?

- Már egy ideje felém sem néztetek. Gondoltam, talán ha rátok küldök, egy baglyot eszetekbe juttok – morogta kisé sértődött hanggal a vadőr.

- Ne haragudj ránk. Sok volt a tanulni valónk – Nézet rá bocsánatkérő szemekkel Remus.

- Tudtam én – legyintett Hagrid, és már mosolygott - Meg a büntető munkátokról is halottam ám, mikor tegnap felmentem a kastélyba. Rendetlenkedni a folyósón, ejnye fiúk – ingatta a fejét a férfi, de szemei nevettek. James az asztalon hagyott újságra pillantott és nem akart hinni a szemének.

- Hagrid az-az újság friss? Kérdezte suttogva, és a csészéjét az asztalra téve felkapta a hírlapot, aminek a címoldalán két gőgős arc nézet vissza rá.

- Hát még nem tudod? Döbbent meg a férfi – Pedig azt hittem, mint Liz gyerekkori pajtása tudsz róla.

- Mi az? Kérdezte Peter – Olvasd fel James.

-„A tegnap esti órákban kiengedték Azkabanból az Arrow testvérpárt, akikket 12 év börtönbüntetésre ítéltek, mert megtámadták testvérüket Alexander Arrowot, aki a Minisztériumban a Mágikus balesetek és katasztrófák főosztályának vezető helyettese és mugli feleségét Catherine Arrowt. Lapuknak pár szóval nyilatkozottak „Már nagyon megbántunk, amit velük tettük" mondta Bianca Arrow „Remélem, hogy megbocsátanak nekünk" mondta őszinte sajnálattal a hangjában Sebastian Arrow. Lapunknak Alexander Arrow nem volt hajlandó nyilatkozni és egyes forrásaink szerint Aurorokat kért a háza és Lánya – aki most elsős a Roxfortban – védelmére." James felhorkant és undorodva dobta el az újságot. – Még hogy megbánták, Doxi legyek, ha ezek bármit is megbántak.

- Kik is ők?

- Peter ne bolondoz már – fortyant fel James – Bianca és Sebastian Arrow. Lizbeth apjának a testvérei. 12 évre Azkabanba zárták mind kettőt, mert feltett szándékukban állt megölni a testvérüket, mert mugli nőt vett el. Most meg adják a jó, megbánó boszorkányt és varázslót. Ez jobban bűzlik, mint egy rakás sárkány trágya.

- Vajon Lizbeth, hogy van? Gondolkodott el Remus.

- Biztosan nagyon meg van ijedve – kulcsolta össze a kezét Sirius – Nem az a fajta, aki olyan nagyon bátor lenne nagyon galamblelkű... na, mit szépítsem, Lizbeth nagyon kis ijedős.

- Akkor nem lenne Griffendéles, hanem Hugrabugos. Liz erős és bátor, de nem ártana a körmére néznünk, mert képes elvonulni egy sarokba és őrlődni azon kit sodor veszélybe szimplán azzal, hogy lélegzik még.Kulcsolta össze a karjait James.

- Lizbeth veszélyben van? Kérdezte elhalló hangon Remus és Hagridra nézet.

- Vannak olyan varázslók Remus, akik nem nézik, jól szemel, ha egy aranyvérű mágus egy muglit vesz el. Az Arrow-ok köztiszeletnek örvendő, nagyhírű gazdag varázsló család. Liz apja Alexander, az Arrow család feje. Gondolj bele, hogyan reagáltak a testvérei akkor erre. Példátlan volt. De számítani lehetett a reakciójukra és Liz apjának ügyességének hála nem esett senkinek sem baja, de testvéreit 12 évre elítélték. De ennek most vége. Te James, mint Liz gyerekkori barátja, és mint aranyvérű ismered a történetet. Gondolom hallottál róluk te is nem egyszer Sirius. A fiú bólintott.

- Alexander Arrow okkal félti, a családját hiába állítana mást akárki. Bökött a prófétára Hagrid. - A felsége mugli a lánya félvér és a testvérei halálfaló pártiak. Nem éppen a legjobb kombináció. A téli szünetben vigyázzák őket és a vonat úton is, de azt hiszem, nem árt neki pár jó barát. Beszéljetek a barátnőivel is, ha ők még nem tudják. A Roxfort biztonságos hely számára, de biztosan akadnak olyanok is itt az iskola falain belül, akik bántani akarják majd a családja miatt. Nem azt mondom, hogy átkozzátok meg minden szembe jövő csúfolódott, de lélekben támogassátok. Liz kedves okos kislány, de rendkívül magányos, hiába vannak a barátnői még is úgy érzem, rettentően egyedül van.

Hagrid szavai még akkor is James fülében csengtek, mikor beléptek a tölgyfa ajtón.

- Ki hol tölti a szünetet? Bukott ki belőle hirtelen és abban a pillanatban támadt egy öltette.

- Én otthon – mondta Sirius.

- Mi elutazunk a nagynénémhez – mondta boldog mosollyal Peter – Már nagyon várom, minden évben finom sajt tortát készít.

- Én is otthon. - mondta Remus.

- Mi lenne, ha eljönnétek hozzánk, ha már otthon vagytok? Sirius arca felderült, de Remusé elsápadt.

- Klassz – bokszolt a levegőbe Sirius.

- Én nem is tudom, még meg kell beszélnem a szüleimmel. Anya nagyon beteges tudjátok. Tördelte a kezét Remus.

- Értem – biggyedt le James ajka – Először úgy is haza kell mennünk. Anyáék biztosan megengedik, de meg kell kérdeznetek a szüleiteket. Ha jöhetek, írjatok nekem. Van egy ötletem.

Az ötödik tekergő avagy Elizabeth történeteDove le storie prendono vita. Scoprilo ora