Da er jeg ferdig med norsk tentamen, da er det bare to igjen. Nynorsk og matte, jeg gruer meg aller mest til matte tentamen, jeg er elendig i matte og får det virkelig ikke til. Jeg er usikker på meg selv når det gjelder matte og andre fag jeg ikke får til. Jeg klarer ikke å stole på meg selv om at jeg får det til. Husker dere når jeg fortalte at lærern min ringte mens jeg var på do? ja, mamma ringe etter skolen den dagen. Tro meg det ble ganske mye liv her. Hun var sint og jeg klarte ikke å gi henne de svarene hun ville ha, jeg hadde ikke engang svar. Jeg tenker ikke når jeg gjør sånne ting, det er bare den jeg har blitt. Og neste dag så skrev mamma meg en melding og gjett hva som sto sist på meldingen, ps: ingen skulking. Jeg var drit flau, noen ganger så kan både mamma og pappa, gjøre meg flau, det er helt utrolig. Jeg vet at de bryr seg om meg.
Norsk tentamen var litt vanskelig, men jeg tror jeg har bommet veldig mye, det var ikke en lette oppgaver heller da. Men jeg svarte godt, men gjentok meg veldig, veldig mange ganger. Jeg føler på hele kroppen at jeg kommer til å få 2, føler det på hele kroppen. Det har jeg følt i hele dag, eller siden jeg gikk fra skolen. Jeg har en veldig rar magefølelse for tiden, den er veldig rar. Tro meg, magen min rumler når jeg hadde tentamen i dag, fem ganger faktisk. Jeg var flau for det var noen som hørte det. Jeg spiste nøtter og drakk mye vann, og gjett hvem som måtte på do, jeg. Jeg var så tissa trengt. Herregud, jeg måtte så veldig mye på do. Og vi har fra hel til halv, så jeg måtte vente i en halv time for å gå på do. Det var verdens lengste halvtime i mitt liv.
Da er jeg i gang med å pakke til Tromsø, jeg skal være der hele helga og til å med mandagen. Jeg gleder meg til å ta fly til Tromsø helt alene, jeg har aldri tatt fly alene. Det er sikkert fordi jeg ikke er stor nok til det eller noe. Men jeg er i full gang i å pakke, ehhhh...kofferten ser ikke så bra ut heller. Jeg kaset bare klærne ned i den, jeg er ikke så flink til å pakke. Eller å brette klærne sammen, ikke min sterkeste side, det er min svakeste side. Det er mest mamma som pakker i denne familien, jeg er elendig til det, veldig elendig. Ikke døm meg, jeg er ganske rotete.
Er dere glad i å lese bøker? Hvilken som helst bok. Faktabøker? Hestebøker? Fotballbøker? Dyrebøker? Jeg elsker å lese bøker, bøker er livet mitt. Jeg leser litt av vært av bøker, bøker er spennende og jeg liker dramet og kjærligheten i bøkene. Men jeg tror ikke at noen i klassen min leser bøker, men jeg føler meg annerledes i klassen, og det føles bra. Bøker gjør meg glad når jeg er lei meg og gjør meg lei meg når jeg leser triste bøker.
Men nå roper bestemor igjen, hun har sett kofferten min og hun vil at jeg skal rydde i den. Ønsk meg lykke til, dette kommer ikke til å gå bra. Men jeg må bare bli ferdig med dette før jeg legger meg, jeg skal ikke legge meg nå. Hvordan skal jeg overleve med henne i to uker til, hun maser jo såååå mye på oss. Jeg kommer til å sprekke av all maset hennes.
BINABASA MO ANG
Alene
Teen FictionJeg er nitten år gammel jente. Jeg føler at jeg ikke trenger å leve lenger. Jeg vil bare dø. Ingen vet hvor vanskelig jeg har det. Ingen på skolen og ingen hjemme. Jeg vil bare dø. Dette er en sann fortelling. Dette er min hverdag. Mitt liv.