Jeg våkner av at mamma roper på oss, herregud så lei jeg er av den ropingen. Har du ikke noe annet å gjøre? Jeg går ut av senga, det er iskaldt på gulvet, jeg får frysninger gjennom kroppen. Går ned på badet og kler på meg. Hvorfor er det så varmt her og ikke på rommet? Det er et mysterium. Går inn på kjøkkenet og ordner meg mat til skolen. Nei, vent. Det er fredag, det er påskeferie. Vi har bare skole til klokka ellve i dag. Da trenger jeg ikke matpakke.
"Mamma?" Sier jeg.
"Ja?" Sier mamma fra stolen.
"Det er påskeferie i dag ikke sant?" Sier jeg og snur meg mot henne.
"Jo, det er det" sier mamma.
"Trenger jeg matpakke?" Sier jeg.
"Nei, det trenger du ikke. Men lag deg noe å spise nå" sier mamma.
Jeg ser på brødskivene som ligger der og rister på hode. Jeg vil heller ha yoghurt. Har vi? Jeg går mot kjøleskapet og finner en yoghurt.
Men jeg er ikke sulten, kroppen min sier at den er ikke sulten. Vel, da blir det ikke frokost nå da. Jeg legger den på plass og går på rommet mitt. Jeg sitter å hører på musikk til vi skal dra.
Da jeg går til skolen så har jeg ingen sekk på ryggen, men det føles nesten som at jeg har noe på ryggen. Det føles tungt å gå. Da jeg kommer til skolen så er vi ganske få elever her.Vi gjør ganske lite, det eneste vi har gjort er å rydde på basen vår. På kjøkkenet og i gangen, ellers ikke så mye. Akkurat nå kjeder vi oss. Jeg sitter på klasserommet og leser. Mens jeg kan høre musikk fra guttene. De hører på rare sanger. Det er ganske lite å gjøre når vi bare er ti elever og vi er egentlig over 30 stykker til vanlig. Så mens alle koser seg, så sitter jeg her og leser. Det er mitt liv. Jeg vil jo være sammen med dem, men jeg greier det ikke. De har så god kontakt og har veldig god kjemi. Det har ikke jeg. Så det er best at jeg er for meg selv, at jeg kan kontrollere bobla min. Jeg vil jo ikke gråte da.
11:00 får vi lov til å dra hjem. Jeg blir litt lenger på skolen. Jeg sitter å leser, men jeg tenker mest. Skal jeg henge meg? Og hvor skal jeg gjøre det? I skogen? Det er ingen skog her. Hva med hjemme? Nei, mamma er jo hjemme. Og det samme er pappa. Hva om jeg gjorde det mens de var på jobb? Slutt! Ikke tenk sånne tanker! Du skal ikke henge deg.
11:30 går jeg hjem. Det er ingen på skolen og det er ingen hjemme. Alle er på jobb eller skole. Da jeg kommer hjem så henger det en lapp på døra. Flott, mamma vil at jeg skal rydde rommet mitt! Jeg har faktisk et liv her! Jeg kaster lappen i søpla og går opp på rommet. Jeg rydder rommet mitt og støvsuger. Mere enn dette gjør jeg ikke. Jeg setter meg i senga og tar opp nettbrettet og søker litt. Selvskading. Ta sitt eget liv. Mobbing. Nei, jeg blir ikke mobbet. Eller? Nei! Dette er ikke mobbing. Det er bare ute stenging. Jeg er faktisk ikke sikker lenger, har mistet alt.
14:30 hører jeg at døra går opp. Jeg bryr meg egentlig ikke. Det er bare mamma som kommer hjem. Jeg er ferdig med pliktene mine. Ikke mas mer på meg. Mamma går inn i stua og jeg leser forsatt på sidene, men jeg henger ikke helt med på det jeg leser.
"Er du ferdig med å støvsuge?" Sier mamma fra gangen.
"Ja" sier jeg og sukker tungt.
"Lagt nytt sengesett?" Sier mamma.
"Se på badet" sier jeg tilbake.
"Hva med å rydde på rommet ditt?" Sier mamma.
"Gi deg. Ja! Jeg er ferdig!" Sier jeg og går mot døra og slamrer den igjen. Flott! Der jeg er sint for ingenting. Jeg har blitt sint for ingenting. Drep meg. Jeg går mot senga og leser videre.
I dag så skal vi til han pappa. Vi skal være hos han i påska. Jippi, dette kommer til å bli artig. Not! Det er ikke noe artig å være hos han pappa. Ingen av de vil gjøre noe artig, de er kjedelige og ganske dustete.
Jeg burde vel pakke litt, jeg må jo ha noe med meg. Jeg skal ikke være sosial,mens jeg er der.15:30 kommer pappa og henter oss. Vi skal være der i påska. Skyt meg. Jeg kommer til å kjede livet av meg.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bare takke alle som leser boka min. Tusen takk! Alle sammen! Dere er best!Vote and comment!
ESTÁS LEYENDO
Alene
Novela JuvenilJeg er nitten år gammel jente. Jeg føler at jeg ikke trenger å leve lenger. Jeg vil bare dø. Ingen vet hvor vanskelig jeg har det. Ingen på skolen og ingen hjemme. Jeg vil bare dø. Dette er en sann fortelling. Dette er min hverdag. Mitt liv.