Rezil Ahmâklar

47 5 6
                                    

"Doğru Tesettür diye peygamber(sav) zamanındaki örtünme biçimini dayatamazsınız. O şekil o zamana aitti, zamanı geçti o şekillerin."
diyen-ler-afedersiniz- "rezil ahmâklar" var.

Ey ahmâklar

O devirde inzal olup tüm devirlere hitab eden Kur'an ve o devir de yaşanmış hayat olup tüm devirlerin hayatlarına örnek teşkil eden Peygamber(sav) yoludur bizim orjinalimizdir. Efendimiz(sav) hangi örneği işaret ettiyse azami olarak o örneğe yakın tercihte bulunmak idealimiz olmuştur ve de olmaya da devam edecektir bi-iznillâh.

O'nun(sav) işaret ettiği örneği "o,o devirdeydi" deyip küçümseyerek, örnekten yüz çevirmenin masum bir tercih olduğunu düşünenler büyük yanılgı içindeler.

"Peygamber(sav) elle yiyordu ama o devirde kaşık olsaydı kaşık(ki tahta kaşıkların varlığı hakkında bilgisiz ! ) ile yerdi", "Peygamber(sav) misvak kullanıyordu ama o devir de diş fırçası olsaydı diş fırçası kullanırdı", "Peygamber(sav) zamanında pantolon olsaydı pantolon giyerdi" diye Efendimiz(sav) adına hayali tercihler yaparak saçmalayanları bilirsiniz... Hangisinin diğerinden daha hayırlı olup olmadığını siz mi daha iyi bileceksiniz yoksa şu kainattaki fiziksel, kimyasal, matematiksel düzeni yaratan Allah'ın(cc), bizzat vahyi ile hareket eden Efendimiz(sav) mi?

Efendimiz(sav) adına tercih yapacak kadar zeki(!) olanlar hiç düşünmüyorlar mı ki eğer diş fırçası ve diş macunu bir misvaktan daha hayırlı olsaydı, Allah(cc) Hz. Nûh(as)'a ilk gemiyi yaptırdığı gibi Efendimize(sav) de ilk diş fırçasını yaptırmaz mıydı? Hiç düşünmüyorlar mı ki eğer kaşıkla çatalla yemek, elle yemekten çok daha hayırlı olsaydı, Allah(cc) Hz. İdris(as)'e ilk dikiş iğnesini yaptırdığı gibi Efendimize(sav) de ilk kaşığı yaptıramaz mıydı veya dünyanın başka bir yerinde kaşık kullanılıyor idiyse getirttiremez miydi?

Sizin o şimdiki hayat tarzlarına kıyas edip küçümsediğiniz, ilkel bulduğunuz O mübarek hayat tarzı -yani Sünnet- halen idealdir. Kadim olabilir, eski olabilir, önceki olabilir ama bunlar ideal olmadığını göstermez. O ideale ne kadar yaklaşabiliyorsak o kadar iyi. İdealdeki örnekleri yapamayınca yerine kolayınıza geleni, işinize geleni ideal olarak kabul etmeniz sizin kendi kendinizi ifsadınızdan öteye geçemeyecek inşa'Allâh.

Bir yöntemin en iyi olması diğer yöntemlerin mutlak kötü olduğuna delil olamaz. İcadlar ve keşifler türlü hikmetlerle dolu olup insanlığa büyük faydalar içeriyor olabilir. Bu yenilikler de eski yöntemlerin bırakılması gerektiğine işaret etmez. Öyle icadlar var ki yeni iken harika olarak değerlendirilip devam eden araştırmalar sonucu sonradan insanlığa pek zararlı oldukları anlaşılmıştır. Ama Efendimizin(sav) uyguladığı yöntemler arasından sonraları zararlı olduğu anlaşılan hiçbir uygulamayı örnek gösteremezsiniz ki yoktur da. Efendimizin(sav) uyguladığı ve uygulattığı şeyler o günkü tarzıyla idealdir. Görevini yerine getirmesi bakımından kusursuzdur. Külfeti olabilir ama görevini tam yapar o devrin tarzları.

Siz dilerseniz kafanızda uydurduğunuz dini (!) yaşayabilirsiniz. O sizin probleminiz. Ama kafanızdaki tabakaneden malzemeleri orada burada saçıp temiz dimağları ifsad etmeye çalışmanıza razı değiliz, olmayacağız. Çocuklarımıza, torunlarımıza, İslam'ı sizin "uydurmalarınız" gibi çöplerden arındırarak ulaştırmaya kararlıyız. Bi-iznillâh.
Duâ ile ilim-irfân ile...

BİR OKU BİN DÜŞÜNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin