👉👇
1- Tafdil'üş-şeyhayn (Peygamberlerden sonra insanların en faziletlisinin Hz. Ebubekir ile Hz. Ömer (r.a.) olduğuna inanmak.
2- Hubb'ul-hateneyn (Damatları Hz. Osman ve Hz. Ali efendilerimizi sevmek.
3- Tazim'ul- kıbleteyn (Kabe-i muazzama ve Mescid-i aksa'yı tazim etmek)
4- El-meshu ale'l-huffeyn (Mestler üzerine mesh yapmak)
5- Es-salatü ale'l-cenazeteyn (Salih ve facir her müslümanın cenaze namazını kılmak) (facir: itikadı ehl-i sünnet olduğu halde amel cihetinden asi olan)
6- Es-salatü halfe'l-imameyn ( Salih ve facir her imamın arkasında namaz kılmak)
7- El-imsakü ani'ş-şehadeteyn ( Filan cennetlik filan cehennemliktir diye kati hüküm ve şehadette bulunmamak)
8- El-kavlü bi'l- ma'sumeyn (Peygamberler ve meleklerin günahsız olduğuna inanmak)
9- El-i'tikadü bi huludi'l-ferikayn ( Müminlerin ebedi cennetlik, kafirlerin ebedi cehennemlik olduğuna inanmak)
10-El-imanü bi'l-carihateyn ( İman esaslarını kalp ile tasdik dil ile ikrar etmek)
11-El- kavlü bi'l-imtina'ayn (Allah u Te'ala'nın havadise mahal olmasının ve sıfatlarının değişmesinin muhal olduğuna inanmak)
12-El-imanü bi'l-hayateyn (Kabir ve ahirert hayatına inanmak)
13-İsbatü'ş-şefa'ateyn ( Enbiya ve salihlerin günahkarlara şefa'at edeceğine inanmak)
Şerhı'l-akaidİslam alimleri bunlara ilaveler yapmışlardır. Ama özü bu şekildedir diyebiliz. Bu maddeler incelendiğinde diyalogçulardan selefilere, tarikat rabıta şirk diyenlerden şefaati inkar edenlere, şiilerden vehhabilere pekçok fırkanın ehl-i sünnetten ayrıldığı görülür. Yani o hain sorularla ehl-i imanın beynini bulandıranlar ve bu soruların hedefi olup kafası karışan kardeşlerimiz bilsinler ki bin yıl önce de bunlar vardı ve islam alimleri tarafından gereken cevaplar verilmişti.