Kurban¿Sadaka

30 5 0
                                    

KURBAN PARASI SADAKA OLARAK VERİLEBİLİR Mİ?

• “Kurban alıp kesmek yerine bu para fakirlere, yoksullara verilebilir mi?”
Bu suâlin cevabını Fâtih devri kazasker ve şeyhulislâmlarından büyük âlim Molla Hüsrev Hazretlerinden alalım. O büyük zât, "Düreru’l-Hukkâm fî şerhi Gureri’l-Ahkâm" isimli eserinde diyor ki:“Kurban kesme günlerinde kurbanını kesmek, kurbanın parasını tasadduk etmekten efdaldir. Zira kurban kesmek vâcip veya sünnettir. Tasadduk ise sadece tatavvu’dur, yani nâfiledir.” (Kitâbü’l-Udhiyye, c.1)

• Yani kurban kesmeyip sadaka vermek, kurbanın Hanefi mezhebine göre "vâcip" olan hükmünü ve Şâfi Mâlikî Hanbelî mezheplerine göre sünnet-i müekkede olan hükmünü karşılamaz, zirâ "sadaka" ibadeti nafile hükmündedir.

• Kurban, Ehl-i Sünnet'in amelî mezheplerinden hiçbirine göre nâfile bir ibâdet hükmünde değildir. Mensûbu bulunduğumuz Hanefî mezhebine göre vâciptir. Vâcip olmasının delili de, Resûlüllah sallallahü aleyhi ve sellem’in “Bir kimsenin hâli vakti yerinde olur da kurban kesmezse, sakın bizim namazgâhımıza yaklaşmasın.” kavl-i şerifidir. Bu hadîs-i şerifi, İmam Ahmed bin Hanbel ile İbn-i Mâce rahımehümallâh rivâyet etmişlerdir. Bunun gibi vaîde yani tehdide, ancak vâcibi terk eden lâyık olur. (Molla Hüsrev)

(Kurban Risâlesi)

BİR OKU BİN DÜŞÜNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin