Dört Büyük Melek

55 13 6
                                    

CEBRÂİL  aleyhisselam

• Dört büyük melekten birisi olup, vahye memur melektir.

• Denilmiştir ki kelimelerin sonuncuları Cebrâil'dir ve insanların ruhları bu kelimedendir.

• Nâmûs-u Ekber, Rûhu'l-Kuds ve Akl-ı Kül de denilir.

• Cebrâil'in bâtını akl-ı kül, zâhiri ise melektir. Cebrâil akl-ı kül, akl-ı faal, melîk-i mülûki'l-ervah ve rûhu'l-kuds ki bu dört isimle müsemmâ olan mertebenin sûreti ve mazharıdır. Anlamı "Abdullah" demektir. İlme mazhar olduğu için kendisine Rûhu'l-Kuds denilmiştir.

MİKÂİL aleyhisselam

• Dört büyük melekten birisi olup, insanların rızıklarını taksimle görevlidir.

• İnsanların rızkına sebeptir.

• Kudret ve cüdâ (cömertlik kendisinde) mazhar olmuştur (zuhûr etmiştir). Bundan dolayı rızıkların meleğidir. Melekler içinde Mikâil'den muhabbetlisi ve güler yüzlüsü yoktur.

İSRÂFİL aleyhisselam

• Dört büyük melekten biri olup, kıyâmet gününde Sûr'a üflemekle görevlidir.

• Hayata müvekkel melektir. Âlemlerin hayat sebebidir.

• Levh-i mahfuzun bütün melekleri ona tabi olup şerefte Mikâil'den üstündür.

AZRÂİL aleyhisselam

• Dört büyük melekten birisi olup, insanların canlarını almakla görevlidir.

• Ruhları kabza müvekkel melektir. Bütün meleklerin reisidir. Âlemlerin ruhlarının kabzına sebebtir.

• Ferişte-i cânsitân, kâbız-ı ervah ve hâdimü'l-lezzât gibi isimleri de vardır.

BİR OKU BİN DÜŞÜNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin