DÜŞÜNCE KALIPLARININ SORUNU

54 16 6
                                    

ESKİ VE OLUMSUZ DÜŞÜNCE KALIPLARININ FARKINA VAR💥
Hayatımızda yaşadığımız olumsuz tecrübeler kendimizi geliştirme de bize engel teşkil edebilir ve farkında olmaksızın aniden frene basmamıza neden de olabilir.
Eğer hayatta başarılı olmak istiyorsak, bilin­çaltına attığımız olumsuz düşünceleri ortaya çıkarıp onu olumlu düşünceye transfer etmemiz gerekir. Bunu iki adımda yapabiliyoruz. Öncelikle bilinçaltındaki düşünceyi bulmalıyız. Çoğunlukla bu tür sabote düşüncelere sahip olduğumuzun farkında değilizdir. Eski düşüncelerimizin farkına varmanın çok kolay bir yolu var. Kendimiz hakkında ne düşünüyorsak, örneğin “Çok yavaşım, aptalım, şişmanım. Çok çir­kinim. Diğer tüm insanlar benden daha akıllı, daha hızlı, v.s…” hepsini bir kâğıda yazalım. Çocukluğunda başkalarının sana söylediği sözleri ve suçlamaları da yaz. Yani senin duymak zorunda olduğun o korkunç suçlamaların, aşağılamaların ve kırıcı cümlelerin hepsini yaz. Örneğin “Sen bunu yapamazsın! Bunun için çok salaksın! İşe yaramaz adam! Bu halinle hiçbir zaman bir eş bulamazsın!” hatırladığın bu tür cümleleri yazarken kendine karşı ne kadar dürüst olursan o kadar çok şeyi su yüzüne çıkarırsın. Bunları yazdığında çok fazla keder veya savunma duygusu su yüzüne çıkabilir. 
Geçmişle ilgili böyle olumsuzluklar duymak tabii ki hoşumuza gitmez. Bu durum oldukça doğaldır. Geçmişte yaşanmış ve çoktan unuttuğumuzu düşündüğümüz olayları ya­zarak hatırlamış ve gömdüklerimizi tekrar sahneye çıkarmış oluruz. Yazdıklarımızı daha yakından ve dikkatli incelersek, bunların içimize işleyen ve as­lında unuttuğumuzu düşündüğümüz olaylar ya da sözler olduğunu fark ederiz. Hayatımızda önemli yeri olan insanların düşünce­lerini gerçek olarak algılarız. Aslında gördüğümüz şey gerçek değil, o insanların olaylara bakış açısıdır. Hayatımız boyunca bir türlü engelleyemediğimiz yetersizlik duygusunun kaynağında da bu durum vardır ve çoğu kez biz bunun farkında olmayız. Bu düşüncelerden ya da tecrübelerden birini önüne al. Gözünü kapat ve “Bunu kim söyledi?” sorusunu kendine sor. Bir süre sonra senin çoktan unuttuğun bir resmin gözünün önüne gelmesi seni şaşırtabilir. Büyük bir ihtimalle senin tespit ettiğini düşündükle­rinin, annen ya da baban tarafından oluşturulduğu­nu göreceksin. Eğer düşüncemizin bize ait değil de başkalarının fikri olduğunu fark edersek kendimizle ilgili bakış açımız değişir. Kendimizle ilgili daha önce düşündüklerimizden eskisi kadar emin olma­yız. Bu çok iyi bir sonuçtur çünkü olumsuz emir cümlelerinin gücünü azaltır ve biz de böylelikle bir sonraki adıma başlayabiliriz. Olumlu telkinler,Eskiye dair tüm olumsuz düşüncelerimi bıraktım. Kendimi, eski, olumsuz tecrübelerimden arındırıyorum. Geçmişe dair kötü deneyimler ve olumsuzluk­ları tamamen sildiğine emin olana kadar, yazılı olarak yaptığımız çalışmayı hafta da iki defa tekrarla.
Hayatın normal döngüsü içinde Soruna odaklanıp sürekli "bunlar başımıza ya da başıma niye geldi" diye sızlanıp yaşayanlar başka sorunlar da çekerek bu girdap da ruhen ve bedenen boğulurak yaşam faaliyetleri düşer ve Ruhsal ve Fiziki rahatsızlıklarda üstüne bonus gelir. Yaşadıklarının bir nedeni olduğunu  anlayıp, öğrenmesi gerekeni öğrenemez. Buna da "Herşey üst üste geliyor" ya da "hep aynı sorunla karşılaşıyorum" deriz 😅
Oysa ki, Kendisinin  hayrına düşünenler  Her zaman "Çözüme Odaklı" yaşayanlar, Çözümü daima bularak, Tekamül basamaklarını öğrenerek, keyifle ve şükürle çıkmaya devam eder. Yani mutluluk anahtarı  "Çözüm Odaklı" düşünebilmektir.
Ne Mutlu Ki Düşünebilenlere...

BİR OKU BİN DÜŞÜNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin