Kızları, Kadınları El ve Dil ile Taciz Edenlerin (Onlara Karşı Üzen, Korkutan, Rahatsız Eden, İnciten, Can Yakan, Zarar Veren Davranışlarda Bulunanların) Çoğaldığından Şikâyet Ediliyor, Tacizin Engellenmesi İçin Tedbir Alınması İsteniyor. Tedbir Olarak da Eğitim ve Ceza Üzerinde Duruluyor. “Karşı Taraf Ne Yaparsa Yapsın, Taciz Edilmemeli...” Diyenlere Karşı, “Hayır, Açılmada Sınırı Aşanlar Tacize Dâvetiye Çıkarıyorlar; Tâciz Olmasın Ama Karşı Taraf da Taciz İçin İnsanları Tahrik Etmesin...” Diyenler Var. Ben ise “Çıplaklık Tacizdir!” Diyorum.
Son Zamanlarda Gündeme Sıkça Gelen “Bayanlara Taciz/Tecavüz Olayları” Genelde Hep Erkeklere Yükleniyor. Hep Erkekler Suçludur. Haberlerde Sıkça Duyarız Bilmem Kaç Erkek Filânca Kıza Tecavüz Etti ya da Sapık Tecavüz Etti, Öldürdü Falân. Bir Ara Bir Gazetede Okumuştum; 75 Erkek 16 Yaşındaki Bir Kıza Tecavüz Etti Diye. Medya Haberi Öyle Bir Vermiş ki, Sanırsın 75 Erkek Sıraya Girdi de, Sanki Umumhanedeki Gibi Sırayla Kızın Yanına Girip Tecavüz Ettiler Falân Filân ve Bunların Arasında Okul Müdürü, Öğretmen, Polis, İşadamı vs Ne Ararsan Var ve Bu Tecavüz Edilenler Hep de Masûmdur. Çünkü Hiçbir Gerekçe Onlara Tecavüz Edilmesi İçin Sebep Değildir. Bu Yüzden Haklıdırlar Ama Öyle Değil İşte. Seninki Senden Gittikten Sonra Yüz Bin Defa Haklı Olsan Neye Yarar? Kur’an-ı Kerîm’de Meâlen, “Mü’min Kadınlara Söyle (Yabancı Erkeklere Bakmaktan) Sakınsınlar, Irzlarını Korusunlar (El Yüz Gibi) Görünen Kısmı Hariç, Ziynetlerini (Saç ve Gerdan Gibi Ziynet Takılan Yerleri) Göstermesinler, Başörtülerini Yakalarına Kadar (Saç Kulak ve Gerdanlarını Örtsünler. [Nûr Sûresi 31]” ve “Ey Nebî! Hanımlarına, Kızlarına ve Mü’minlerin Kadınlarına (Dışarı Çıkarken) Cilbablarını (Dış Kıyafetlerini) Giymelerini Söyle! Bu, Onların Tanınıp Eza Görmemelerine Daha Uygundur. [Ahzâb Sûresi 59]” Buyurulmaktadır.
Âyet-i Kerîmelerde de Görülüyor ki, Kadının Her Şeyden Önce Kendisini Kendi Koruması Gerekiyor. Kaldı ki Bir Kimse Kendi İyiliği İçin Çalışmazsa, O Kimsenin İyiliği İçin Kim Çalışır? Bunun Nedenlerinden Biri de Eza Görmemesi İçindir, Yani Herhângi Bir Art Niyetli Bakış, Bir Taciz ya da Tecavüz Olayına Marûz Kalmaması İçindir. Birtakım Olaylar Var ki, Bu Olayların Oluşmasını Hiçbir Kanun ya da Kural Engelleyemez ve Koruyamaz. Sen İstediğin Kadar Haklı Ol, İstediğin Kadar Erkeklere Tecavüz, Taciz/Taziz Hakkı Vermez De; Cinsel Dürtülerdir Bunlar ve Bu Tür Olaylar Ancak Yaşam Biçimiyle Engellenebilir ya da En Aza İndirgenebilir ve Unutulmamalıdır ki, İslâm Aynı Zamanda Bir Yaşam Biçimidir de.
Evet, Çıplaklık, Vücûdun Cinsî Câzibesi Olan Yerlerini, Kamuya Açık Olan Yerlerde Açıp Göstermek, Bununla da Kalmayıp ya Davranışlarıyla veyâ Orasını-Burasını Süsleyerek, Kokular Sürünerek Karşı Tarafın Dikkatini Daha Fazla Çekmek Tacizdir. Çünkü Bunu Yapanlar, Karşı Tarafın Hem Bakmasını, İlgi Duymasını İstiyor, Hem Bakmalarından, Talepten ve İlginin Bâzı Şekillerinden Rahatsız Oluyor; Bunu Taciz Sayıyorlar? Bu Durumda Karşı Tarafa (Örneğimizde Erkeğe) ya Bakmamak ya Bakıp da Görmemek ya Görüp de Etkilenmemek yâhut da Baktığı, Gördüğü, Etkilendiği Hâlde Kendini Zapt Etmek, Arzusunu Bastırmak ya Meşrû Olmayan Yollardan Kendini Tatmin Etmek veyâ Bu Eziyete Katlana Katlana Rûh Sağlığını Bozmak Kalıyor ki, İşte Bu Tacizdir; Gerekenden Fazla Yerlerini Açıp Gözler Önüne Seren Kadın ve Kızların Karşı Tarafı (Erkekleri) Taciz Etmesidir.
Kadının Güzelliği ve Çekiciliği Çiçeğin, Kuşun, Müziğin, Resmin, Atın Güzellik ve Çekiciliğinden Farklıdır. Normal İnsanlarda Karşı Cinse İlginin İçerisinde Cinsellik de Mevcuttur. Kadın ve Erkeğin Güzelliğinde Estetik Yön, Cinsel Câzibe ile Birlikte Vardır. Sıradan İnsanlar Bu İkisini Birbirinden Ayıramaz, Kadın ve Erkeğin Güzelliklerini Yalnızca Estetik Yönden Göremezler. Böyle Olduğu ve Bu Güzelliklere Bakan Kalabalıklar Cinsel Arzu ve Tatmin Yönünden de (ve Daha Çok Bu Yönden) Baktıkları İçindir ki, Güzeller ve Özellikle de Kadınlar, Reklâmlarda Kullanılmaktadırlar.