Namazı terk edenlere her gün bin lanet ve bin ğazap yağdığı uzun bir hadis-i şerifte şöyle varid olmuştur :
Bir kere Cibril (Aleyhisselam) Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)in yanına inerek :” Ya Muhammed! Allah-u Te’ala namazı terk edenin ne orucunu, ne zekatını, ne haccını, ne sadakasını, ne de hiçbir amelini kabul etmez. Ya Muhammed! Namazı terk eden Tevrat’ta da, İncil’de de, Zebur’da da, Furkan (Kur’an)da da mel’undur (Lanetlenmiştir).
Namazı terk edene her gün ve gecede bin lanet ve bin gazap yağar, melekler yedi kat semanın fevkından ona lanet ederler.
Ya Muhammed! Namazı terk edenin senin havzından ve şefaatinden nasibi yoktur. O, senin (kamil) ümmetinden değildir.
Ya Muhammed! Namazı terk eden hastalığında ziyaret edilmez, cenazesine iştirak edilmez, kendisine selam verilmez.
Kendisiyle birlikte yenilmez, içilmez, birlikte oturulmaz, onun (kamil manada) dini de yoktur, emaneti (güvenilirliliği) de yoktur.
Onun Allah-u Te’ala‘nın rahmetinde hissesi yoktur. O, münafıklarla birlikte cehennemin en alt tabakasında olacaktır.
Namazı terk eden kişi lokmayı ağzına götürdüğü zaman o lokma ona : ‘Ey Allah‘ın düşmanı! Allah‘ın rızkını yiyorsun, ama farzlarını eda etmiyorsun’ der.
Namazı terk eden kimse evinden çıktığı zaman ev ona:
‘Allah, yolculuğunda sana yoldaş olmasın, ailen içerisinde seni korumasın, seni ailene selametle döndürmesin’ der.Namazı terk eden kişinin, bedeni üzerindeki elbisesi kendisinden beri olur ve:
‘Rabbim beni sana itaatkar kılmasaydı, elbette senden kaçardım ve seni çıplak bırakırdım’ der.Namazı terk eden kişi (bu yaptığı işi helal sayıyorsa) Yahudi olarak ölür ve Hristiyan olarak diriltilir.”
(Ahmed Zeyni Dehlan, ez-Zecr an terk’s-salat: Reşider-Raşid ibni Mustafa, Tahzirü’l-Müslimin min terki’s-Salati an vaktiha ve tahrimi terkiha, sh:23-24)
Bu hadis-i şerif ve tağliz sadedinde varid olmuştur, kafirlerle bile oturup kalkmak caizken namazsızlarla yiyip içmek elbetteki haram olmaz. Ama mutlaka namaz kılması için ona vaaz-u nasihat edilmelidir, aksi takdirde kişi onun günahına ortak olur.
TÖVBE EDİP NAMAZA BAŞLAYALIM İNŞA'ALLÂH