Bismillah...
İnsanların kusurlarını sorup araştırmak tecessüstür ve sûizanın meyvelerindendir.Zirâ kalp yalnız zan ile kanaat etmez, araştırmak ister, böylece tecessüsle meşgul olur.
Bu ise yasaktır.
Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime'sinde:
"Birbirinizin kusurlarını, gizli şeylerini araştırmayın." buyuruyor.(Hucurât:12)Başkalarının ayıbını arayan,kendi ayıbını arıyor demektir.Gıybet, sûizan ve tecessüsün her üçü de Âyet-i kerime'de haram kılınmıştır.
İnsanın kendi kusurunu görüp onu ıslaha çalışması gibi bir irfan olamaz.Cenâb-ı Fahr-i Kâinat -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz Hadîs-i şerif'lerinde şöyle buyuruyorlar:
"Müjdeler olsun o kimseye ki, kendi kusurları ile meşgul olması, insanların kusurlarını araştırmaktan kendisini alıkoymuştur." (Bezzar)"Ayıbını yüzüne söylemek üzere kısa boylulara 'Ey kısa boylu!' diyerek hitab etme." (Münâvî)
"Kim bir müminin ayıbını örterse, sanki diri diri toprağa gömülmüş bir kız çocuğunu kurtarmış gibi olur." (Ebu Dâvud)
"Müslümanların gizli hallerini araştırmaya kalkışırsan, onları ifsad eder veya ifsada yaklaştırmış olursun." (Ebu Dâvud)
"Müslüman kardeşinin gizli taraflarını araştıran kimsenin, Allah-u Teâlâ gizli taraflarını araştırır. O kimin gizli tarafını araştırırsa, evinin içinde bile olsa onu herkese karşı rüsvay eder." (Tirmizî)
"Din kardeşinin bir ayıbından dolayı ayıplayan kimse, o ayıbı bizzat kendisi yapmadıkça vefat etmez." (C. Sağir)
"Bir insanı onda olmayan bir şeyle ayıplayan kimse, kendisini doğrulayacak bir delil getirinceye kadar Allâh(cc) tarafından cehennem ateşi içinde hapsedilir." (Taberânî)
Dinimiz bir kimsenin evine izin almadan girmeyi de bu sebeple yasaklamıştır:
"Ey iman edenler! Kendi ev ve odalarınızdan başka evlere, sahipleri ile alışkanlık temin edip, izin almadan ve selâm vermeden girmeyin. Bu sizin için daha hayırlıdır. Olur ki iyice düşünür hikmetini anlarsınız.
Eğer evlerde bir kimse bulamazsanız, size izin verilinceye kadar içeri girmeyin. Şayet size 'Geri dönün' denilirse dönüp gidin. Bu sizin için daha temiz bir harekettir.
Allâh(cc) bütün yaptıklarınızı bilendir.
Oturulmayan ve içinde eşyanız bulunan evlere izinsiz girmenizden dolayı size bir vebâl yoktur.
Allâh(cc) açığa vurduğunuzu da bilir, gizlediğinizi de." (Nûr: 27-28-29)Cenâb-ı Fahr-i Kâinat -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz ise Hadîs-i şerif'lerinde:
"İzin istemek üç defadır. Eğer sana izin verilirse gir, şayet verilmezse geri dön." buyuruyorlar. (Buhârî)Eve girebilmek için hariçten gelen bir kimsenin izin istemesi lâzım olduğu gibi, ev içinde olanların dahi bir odadan diğer odaya geçmek için izin istemeleri gerekmektedir.
Zira Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime'lerinde şöyle buyuruyor:
"Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunan (Köleler, hizmetçi)ler ve sizden olup da henüz büluğa ermemiş çocuklar, şu üç vakitte (odalarınıza girebilmek için) izin istesinler. Sabah namazından evvel, öğle sıcağında elbisenizi çıkardığınız sırada ve bir de yatsı namazından sonra. Bunlar sizin üstünüzün açılabileceği vakitlerdir. Bu vakitlerin dışında birbirinizin yanına girip çıkmakta size de onlara da bir günah yoktur." (Nûr: 58)"Çocuklarınız ergenlik çağına erdikleri zaman, kendilerinden önce bülûğâ eren büyüklerin izin istedikleri gibi kendileri de odanıza girmek için izin istesinler.
İşte Allah size âyetlerini böylece açıklıyor. Allah her şeyi bilir, hükmünde hikmet sahibidir." (Nûr: 59)ŞİMDİ!
☞Dileyen dilediği gibi algılamakta özgürdür elbette.-DÖRT KÖŞE DUVAR BİLEN ŞU SANAL ALİMLERİ-
-Kur'an'ı sadece meallerden-ki,Meal'in gayri Müslümanların,Müslüman görünümlü olanların planı olup yaklaşık 300 yılla;uygulayışı ise 100 yılla dayanmaktadır!-özgür olmanız hasebiyle,cehalette duçar olmanız!
☞Bırakın Kur'an'ın orjinalini-meal bize yeter safsatalarıyla-modern ve ılımcılık/islamcılıkla-eşek gibi anırıp,köpek gibi susuşlarıyla-hadisleri uydurma diye inkar edip,Hadis ilminin; en az kıraat ilmi kadar cefalı ve olması gerektiğini...
☞GEÇMİŞ-ŞİMDİKİ-GELECEKTEKİ- İslam veya siyasi fertlerinin gerçek dışı sanal medyatik söylem ve hakaretleriniz ki...
☞Dikkatimi çeken en önemli özelliklerden biri de,islam adına sanal ortamlarda hizmet vermek adına-bir takım paylaşımlarda bulunuyorlar-paylaşım yaparken;
Ayetleri veya hadisleri,kendi sahip oldukları-bilerek veya bilmeyerek-siyasi veya ideoloji konjektörleri doğrultusunda yapılmaları ve de ısrarcı olmaları.
☞Sözüm meclisten içeri veya dışarı değildir.İlim erbabı iseniz;
Bir kişi veya konu hakkın kişi veya kişilerin söylemeleriyle ya da kahpe medyatik söylemleri üzerine zan ve ön yargılarınızdan arındırılmanız elzemdir.
☞Biliyoruz ki;
Bu yazıyı okurken,ahmakça davranan da olacak,akıllıca davranan da olacak! ☞BEN DAVRANIŞLARINIZDAN/SÖYLEMLERİNİZDEN/FİİLLERİNİZDEN SORUMLU DEĞİLİMDİR ELBETTE.
☞İSLAM DA SİYASET VAR.
DİN ADINA SİYASET YOK !
YAPILMAZ ! YAPILAMAZ DA...
☞ÇAKAL/ÇUKALLARIN YAPMIŞ VEYA YAPACAK OLAN YANLIŞLARI-İSLAM ADINA- NE FERDLERE NE DE KURUM/KURULUŞLARA MAL EDİLMEZ. EDİMEZ DE...⚪☞☝İLMİ,ERBABINDAN OKU!
ÖĞREN!
UYGULA!
YAŞA VE YAŞAT!
ERBABI GİBİ GÖRÜNENLERDEN DEĞİL...!!!☜☝⚫
☞EŞEK,KENDİNİ ASLAN SANIRSA;
KÖPEK DOMUZA DÖNER !♻...DUA İLE SELÂMETLE...♻