NEMMAMLIK ETME !

46 9 5
                                    

Nemmamlık, yalnız bir kimsenin söylediğini, diğerine anlatmak değildir. Bir kimsenin rencide olacağı bir işi açığa vuran herkes nemmamdır. İster söz ile ister hareket ile, isterse başka bir şekilde olsun. Bunun gibi söz ile, işaret ile, yazı ile açığa vurmak da nemmamlıktır. Bir kimsenin rencide olacağı bir şeyden perdeyi kaldırmak, az da olsa, duyurmak câiz değildir. Ancak bir kimse, gizli olarak başkasının malına hıyânet etmiş ise, bunu duyurmak câlzdir. Bunun gibi Müslümanların zararına olan şeyler de duyurulur.
Bir kimse senin için şöyle söyledi veya senin hakkın da şöyle yapıyor veya bunun gibi şeyleri söyleyeni dinleyenin, altı şeyi yerine getirmesi gerekmektedir:
• 1) Ona inanmamalıdır. Çünkü nemmam fâsıktır. Allah'ü Teâlâ fâsıkların sözünü dinlemeyin buyuruyor.
• 2) Ona nasihat etmeli ve bu günahtan onu nehyetmelidir.
• 3) Onu Allah için düşman tutmalıdır. Çünkü nemmama düşmanlık etmek vâcibtir.
• 4) O kimseye sû-i zan etmemelidir. Zira sû-i zan haramdır.
• 5) Doğru mu, değil mi, diye araştırmamalıdır. Çünkü Allah'ü Teâlâ bunu yasak ediyor.
• 6) Başkası için beğenmediğini kendisi için de beğenmemelidir. Onun nemmamlık yaptığını başkasına anlatmayıp, örtmelidir. Bunların altısı da vâcibtir.

BİR OKU BİN DÜŞÜNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin