Küfre Sebep Olan Söz ve Hâller:
Îmâm-ı Rabbânî Hazretleri, “İtikat ve Îmân Arsası Tam Temizlenmeden ve Düzleştirilmeden Hiçbir Amelin Kıymeti Yoktur.” Buyuruyor.
Biz Bu Sözü Kendimize Ölçü Alacak Olursak, Binbir Güçlükle İbâdetlerini Yapmak İsteyen Kardeşlerimizin Zahmetlerinin Boşa Çıkmaması İçin Bir Kere Daha İtikatlarını Kontrol Etmeleri ve Îmânî Konularda Titizlik Göstermelerini Arzu Ediyoruz. Aksi Hâlde Îmânın Gitmesine ve İnsanın Îmânsız Kalmasına Sebep Olabilecek En Ufak Bir Fikir ve Amel Üzerinde Bulunan Bir Kimsenin Allah Korusun, Yapmış Olduğu Bütün Amelleri Bir Hiçten Öte Geçemez. Îmân Tam Olmadan Yapılan Amellerin Sabun Köpüğü Üzerine Kurulmaya Çalışılan Binadan Farkı Yoktur.
Hâtemü’l- Enbiyâ Efendimiz, “Bir Zaman Gelecek, Benim Ümmetim Dinini Muhafazada Çok Güçlük Çekecektir. Din Bir Ateş Olacak; Bıraksa Dininden Olacak, Elinde Tutsa Eli Yanacak. Ancak Bir Elinden Diğer Eline Aktarmak Suretiyle Ateş Nasıl Elde Tutuluyorsa, Dinini de Benim Ümmetim İşte O Güçlükler İçerisinde Muhafazaya Çalışacaktır.” Buyurmuşlar. Yine Bir Hadîs-i Şerifte, “Bir Gün Gelecek, Kişi Mü’min Sabahlayacak Fakât Akşama Kâfir Olarak Girecektir.” Buyurmuşlardır.
Bu İki Hadîs-i Şerifin Dehşetinden Titreyen Geçmişteki Din Âlimleri Yaşadıkları Devirler İçin, “Acaba Bu Zaman O Zaman mıdır?” Endişesine Kapılmaktan Kendilerini Alamamışlardır. Asrımızda Yaşayan, ❛Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaât❜ Âlimleri ise Allah’ın Rasülunun Sözlerinin Tecelliyâtının Asrımızda Olduğunu Söylemekte Olup Bunun Üzerinde Müttefiktirler. Bunun İçin de Gerçek Din Âlimleri Vaaz ve Nasihâtlerini, Amelî Konulardan Ziyâde Îmânî Mevzulara Hasretmişlerdir ki, Pek Haklıdırlar.
Önce Îmân İnsanın Mânevî Kalbinde Yanan Bir Mum Gibidir; Titrek ve Nazlı Nazlı Yanan Bir Mum. Etrafı Sıkı Bir Muhafaza Yapılmadığında En Ufak Bir Esintide Hemen Sönüverecek Kadar Zayıftır. Onun Taht Kurduğu Yer İnsanın Gönlüdür, İnsanın Mânevî Kalbidir ki, Bugün Herkesin Atışlarına Şahit Olduğu Maddî Kalbin Olduğu Yerde Olması İtibârıyla Kendisine Kalp İsmi Verilmiştir. O Mânevî Kalbe Gönül, Yürek Hattâ Rûh Diyenler Vardır. Bir Muzır Fikir, Ufacık Bir Zararlı Düşünce O Yanan Mumun Üzerine Doğru Esen Bir Kasırga Gibidir; Allah Korusun! Şimdi, O Işığın Sönmesine veyâ Sağa-Sola Yalpa Yapmasına Sebep Olacak Hususları Görelim.
Îmânı Zayıflatan veyâ Îmânı Yok Eden Şeyler: [99 Adet]
01. Allah’ın Varlığı Hakkında İnsanda Meydana Gelecek En Ufak Bir Şüphe ve Tereddüt.02. Allah’ın Cisim Olduğu Hakkında Düşünmek ve Hayâlinde Canlandırmaya Çalışmak.
03. Cenâb-ı Hakk’ın Sıfatlarından Herhângi Birini İnsanların Sıfatına Benzetmek. Meselâ Cenâb-ı Hakk’a Dil ve Ağız Gibi Mahlûkâtın Hassalarından Olan Azâlar Hayâl Etmek.
04. Allah’ı Bir Şeye Hulûl Etmiş Olarak Kabûl Etmek.
05. Cenâb-ı Hakk’a Analık, Babalık veyâ Oğulluk İsnâd Etmek. Hâşâ, “Allah Baba...” Demek veyâ “Her Şeyi Yaratan Allah Ama Allah’ı Yaratan Kim?” Gibi Sözler Söylemek veyâ Bunları Kalbinden Geçirmek. [Cenâb-ı Hakk Yaratandır, Yaratılan Varlık Değildir.]
06. Peygamberlere Yalancılık İsnâdında Bulunmak.
07. Peygamberlerden Herhângi Birini İnkâr Etmek.
08. Peygamberlere Günâh İsnâdında Bulunmak.
09. Peygamberlerin Yüksek Terbiye ve İlimlerini Allah’ın Yetiştirmesiyle Değil de, Bir İnsanın Yetiştirmesiyle Olduğunu Sanmak.
10. Meleklerden Herhângi Birini İnkâr Etmek. Meselâ Münker ve Nekîr’i, Hafâza Meleklerini, Dört Büyük Melekten Birini İnkâr Etmek.
11. Meleklere Erkeklik-Dişilik İsnâdında Bulunmak.