6. Bölüm - Yandın Sen Ahu

7.6K 612 349
                                    


Merhabaa,

Keyifli okumalar 🧡

🎈

'Sigara içme bebeni gör, sigara iç ebeni gör.'

🎈

Kafasını iki yana salladı.

'Ahuu!'

'İyi, peki oldu o zaman, afiyet olsun reis.' diyerek yanından uzaklaştım ve bıraktığım cümbüş ortamına geri döndüm.

Erkeklerin birbirine reis demesi komiğime giderdi eskiden bu yana. Ben daha küçükken babamın, Rüstem amcanın, Hüseyin amcanın birbirine reis dediklerine şahit olmuştum. Onlardan sonra, onların oğulları da birinine reis dedikçe alay etmek suretiyle ben de söylemeye başlamıştım ve bütün mahalleye alışkanlık olmuştu.

Kimin reisisin derler adama mesela...
Sen önce sevgiline sahip çık.

Boynuzlu reis.

Bahçenin ön kısmına döndüğümde herkesin keyfi yerindeydi. Yemekten sonra, hafif şarkı mırıltıları yükselmeye başladı erkeklerin olduğu taraftan.

Kadınlar olarak biz dedikodunun dibine vururken annem saatine baktı.

'Ay biz artık gidelim, saat çok geç olmuş.' dedi.

Işık dizlerime uzanmış, Sezen rakıyı fazla kaçırdığı için omzuma yaslanmıştı.

Hazal tam karşımda kötü kötü bakıyordu bir bana bir de Sezen'e. Sanki benim suçum neyse.

'Aman Nana, otur kız. Ne var evde sanki.'

Sonbaharın ortalarındaydık artık ve hava soğumaya başlamıştı.

'Uzay yarın okula gidecek. Işık da dershaneye. Baksana uyukluyor ikisi de.'

Göz ucuyla Uzay'a baktım. O da babama yaslanmış, yanaklarından görünmeyen gözlerini kapatmıştı.

'Kız, muhabbetin en güzel yerinde gidilir mi?'

Dudu teyze, sözümona her yeri ağrıyordu ama bir çene, bir çene ki maşallahı vardı.

'Çamaşırları toplamıştım ortalık yerde duruyor. Düzenleyeyim da, yatayım. Allah korusun hastalık olur, cenaze olur, evi çok dağınık demesinler. '

Evet arkadaşlar,

Tanıştırayım.

Ölsek bile millet ne der diye düşünmeye mahalle baskısı denir.

Annemin bu sözü herkese mantıklı gelmiş olacak ki, itiraz etmediler. Ben bu duruma alışkınım olduğum için artık şaşırmıyordum.

'Ay, biz de gidelim artık. Yarın hastaneye gideceğim. Yekta gelmiştir idmandan. Sezen sızdı zaten.'

Seher teyze annemle beraber kalkınca, ben de kalktım.

'Ahu, sen nereye?' dedi Hazal triple.

'Kal biraz daha kuzum, biz götürürüz gideceğin zaman.'

İnci teyze de kalmamı söyleyince, annem de onay verdi ve tekrar yerime oturdum.

Sezen annesinin zoruyla kalkmıştı ama yürüyecek hali yoktu. Ne ara bu kadar çok içmişti kimse farketmemişti.

'Alihan'cım, yardım eder misin Sezen'i götürmeme.'

Seher teyze Alihan'a seslenince, Neslihan teyze de ayaklandı.

'Ahu, hadi Seherleri evine bırakıp gelin Alihan'la birlikte kuşum.' dedi bana panikle.

Gelinini sevmediğini tahmin ediyorduk da, bu kadar belli etmeseydi keşke.

SONRA SEN GÜLDÜN (Tamamlandı) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin