Ders zili çaldığında feracemin kollarını düzeltip abdesthaneden çıktım. Abdest almıştım. Çünkü bu ders bitince öğle arası giriyordu ve ben yemek yemekten abdest almaya fırsat bulamıyordum. Kaldı ki öğle namazı var. Hiç yetiştiremem.
Boş merdivenlerden hoplaya zıplaya inerken sınıfımın olduğu kata geldiğimi fark ettim. Sağa dönüp 5 metre koştuktan sonra artık 11/B sınıfının önündeydim. "İnşaAllah hoca gelmemiştir." duasını yapıp tıklattığım kapıyı 'gel' komutunu beklemeden pat diye açtım. İşte tam o sırada fizikçi Aylin hocayla göz göze geldik.
"Hocam girebilir miyim?" diye sorduğum soruyu duyan hoca haince sırıttı.
"Yok yazıldın."
Ders başlayalı bir dakika olmuştu.
Sinirden kendimi sıkarken zar zor "Peki hocam." diyebilmiştim. Bu hoca beni kanser etmese iyiydi. Hayır yani anlamıyorum ki yok yazmak için sınıfta mı beklemiş bu kadın?
Kapıyı kapattıktan sonra 'Ya Sabır' çekip müdür yardımcısının odasına gidiyordum ki merdivenlerin boş olduğunu fark ettim. İster istemez sırıtmam tüm yüzümde yayıldığında bu fırsatı kaçırmamam gerektiğini hatırladım. Bismillah çekip merdivenleri hoplaya zıplaya inmeye başladım.
Evet sırıtma sebebim buydu.
Bir gün bacağımı kırmasam iyidir.
Müdür yardımcısının odasına kadar sağlam gelebildiğime şükrettikten sonra odasına girip zar zor geç kağıdı aldım. Bi ton soru sorma geleneği nereden acep?
Kağıdı alıp cebime koyduktan sonra koşarak merdivenleri çıktım. Nedense sakin hareketlerim yoktu. Tam sınıfa gideceğim sırada fizik soru bankamın koridordaki dolabımda olduğu aklıma geldi. Bugün ödev kontrolü vardı bir de. Şu unutkanlıktan vazgeçsem iyi olacak.
"İnşaAllah ödevi yapmışımdır." duasını yaptıktan sonra koşarak dolabımın olduğu yere gittim. 284 numaralı dolabı da bulduktan sonra cebimden anahtarı çıkarıp dolabı açtım.
Amacım sadece fizik soru bankasını almakken karşıma çıkan bu şey beni biraz şaşırtmıştı. Çünkü kitapların tam üstünde duran siyah not kağıdı bana ait değildi.
Bu ne şimdi?
Not kağıdını elime alıp okuduğumda hayatımda okuduğum en iltifat dolu cümle olduğunu fark ettim.
Notta tam olarak şu yazıyordu:
"Tam bir dar kafasın."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dar Kafa
HumorŞu an sap gibi kalmıştım gerçekten. Neyse canım. Başa gelen çekilir. Yapacak bir şey yok, mecbur ıslanacağız. Gidebildiğim yere kadar kaldırımın yağmur gelmeyen yerlerinden ilerledim. O da işte beş on metre falan. Artık ıslanma vakti gelmişti. Ne d...