Bazı sabahlar güzel başlar, bazıları ise kabus gibidir.
Tıpkı bugün olduğu gibi.
"Ya abi ne yapıyosun ya?!" dedim sinirle. Allah aşkına insan böyle uyandırılır mı?
"İlk çağırdığımda uyansaydın sen de." dedi umursamazca. Sonra gülmeye devam etti.
"Ya tamam da kulağımın dibinde rock müziği açmak zorunda mıydın? Yere yapıştım resmen. Ahh kafam!"
Abim bana gülerek kapının yanına gitti.
"Valla bi daha gelirsem bu sefer mehter marşı açarım görürsün o zaman. Hadi kahvaltı hazır neredeyse."
Puflayıp sersem sersem kalktım yerden. Banyoya gidip hızlıca işlerimi hallettim. Sonra da siyah feracemi giyip kiremit rengindeki eşarbımı taktım ve mutfağa koştum.
"Hayırlı sabahlar herkese, abim hariç." dedim abime kötü bakışlarımı gönderip. O da bana ters ters bakıp ekmeğini yumurtaya bandı. Hain!
"Yine ne oldu bakayım?" diye sordu annem. Sandalyeye oturup cevapladım.
"Anne ya gelmiş sabahın köründe kulağımda rock müziği açıyor. Nasıl sıçradıysam artık yere yapıştım. Kafam hala acıyor."
"Bir şey olmaz senin kafan sağlam, maşallah kütük gibi." dedi canım abim. Sinirle ekmeğimi onun alacağı yumurtaya batırdım.
"Kimin kardeşiyim." dedim gözüne baka baka yerken.
Babam müdahale etti bu sefer.
"Çok konuşmayın da yemek yiyin hadi. Miraç sen de karışma kızıma."
"Canım babam ya." dedim gülerek, abim somurttu.
"O kızın da ben elin oğlu muyum baba? Aşk olsun."
"Sen de benim yakışıklı oğlumsun kuzum benim."
Annemin öyle demesiyle oturduğu yerde kabardı.
"Canım annem benim ya, sen de olmasan..." deyip babama trip attı.
Babam da gülüp konuştu.
"Hasbinallah!"
Kahvaltımı yaptıktan sonra kalkıp çantamı aldım. Tam gidecekken aklıma gelen şeyle odama koştum. Resim çantamı unutmuştum. Bugün boş iki dersimiz vardı. O derslerde halletmeye çalışacaktım. Taslak çizim kısmı bitmek üzereydi. Dün akşam baya bi buğraşmıştım. Bugün de kalan kısmı bitirip yarın falan teslim etmeyi düşünüyordum.
Resim çantamı da alıp evden çıktım. Sokakta boş boş yürürken gözüm gökyüzüne takıldı. Bulutlu gibiydi. Sanırım yağmur yağacaktı. İnşaAllah ben okula gitmeden yağmaz.
Sağ sağlim okula vardıktan sonra sınıfa gittim. Resim çantasıyla çantamı bıraktıktan sonra dolaba gittim ders kitabını almak için. Kitabı aldıktan sonra tekrar sınıfa gittim. Dört ve beşinci dersimiz boştu. Sonra da öğlen arası giriyordu. İlk üç ders hiç de hızlı olmayan bir şekilde geçtikten sonra dördüncü derste Betül'e söyleyip kütüphaneye gittim. Kendime köşelerde yer ararken cam kenarının boş olduğunu fark ettim. Hemen gidip yerleştikten sonra çizmeye başladım. Bakalım ne zaman bitirebilecektim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dar Kafa
HumorŞu an sap gibi kalmıştım gerçekten. Neyse canım. Başa gelen çekilir. Yapacak bir şey yok, mecbur ıslanacağız. Gidebildiğim yere kadar kaldırımın yağmur gelmeyen yerlerinden ilerledim. O da işte beş on metre falan. Artık ıslanma vakti gelmişti. Ne d...