„ Pošlete posal armádě, ať nastoupí na pozice. Navíc pošlete ještě posly každému členovi válečné rady.", vykřikuje Will rozkazy na několik desítek seržantů, kapitánů a dalších vůdců.
„ Vaše Výsosti, máme rozlít olej?"
„ Bohužel, zachvíli nastane odliv, takže to nemá smysl. Nevím jestli mají tak proklaté štěstí nebo jsou až tak vypočítaví."
„ To teď neřešme.", ozve se najednou za námi už tak známý hlas, který způsobí že se všichni ukloníme.
„ Zdravím pánové. Synu, mohli by jsi shrnout jak moc jsme připraveni?"
„ Jak už jsem ti říkal, střelecké věže a zákopy jsou hotové, velitelský stan dnes ráno dokončil mistr Rubidius a všechny jednotky jsou připravené."
„ A jak jsme na tom s tou pastí v moři Niro?"
„ Bohužel je opravdu malá, jde o pruh od jednoho konce pláže k druhému, široký asi tři a půl metru..."
„ Za tak krátký čas je to opravdu výborná práce. Will ještě mluvil o nějaké bouři nebo.."
„ Ano, tu past jsem tvořila tak, že jsem na mysu uskladnila velkou spoustu energie vody a větru, takže bych mohla vytvořit opravdu velkou bouři."
„ Výborně! Dobře tedy, armáda bude do hodiny nastoupená, podle kapitána jim bude trvat tak dvě hodiny než se dostanou nebezpečně blízko, takže pánové.", otočí se ke všem nastoupeným vojákům. „ Máte hodinu na uspořádání mužstva a dvě hodiny na to abyste upevnili svoje pozice. Jakmile budou lodě nadostřel, což nejspíš velice rychle poznáte, musíte uzavřít odklopitelnou střechu. Tu už dělníci zhotovili po celém zákopu, takže před střelbou budete chránění. Další rozkazy dostanete prostřednictvím trubačů a praporčíků. Nechť vás bitvou vede vaše síla a síla našeho království. Pamatujte na to co jste se za dobu své služby naučili a nevzdávejte se. Jestli padne tenhle břeh, padne možná i hlavní město. Proto tuhle bitvu vyhrajeme!"
„ Nechť vás provází králova slova, pánové!" ukloní se Will a všichni vojáci ho napodobí, načež se rozejdou za svými jednotkami.
„ Wille, Niro, pojďte za mnou, musíme svolat.."
„ Už je svolána. Jsou v hlavním stanu."
„ Skvěle synu. Veď mne."
Netrvá nám ani pět minut než dorazíme k havnímu stanu, ve kterém je už připravená celá válečná rada, včetně několika nových mužů, kteří jsou cítit silnou energií.
„ Zdravím vás, pánové. Jak jste jistě viděli, Meldejenská flotila dorazila dříve než jsme očekávali a podle našich informací by mohla do tří hodin dorazit až ke břehu. Všechny dříve řešená opatření jsou alespoň částečně připravená, takže nám stačí naplánovat samotný chod bitvy. Lépe řečeno to, kdy a za jaké situace naše výhody využijeme.", promluví bze jakýchkoliv formalit král.
„ Nechal jsem pěchotu nastoupit do zákopů které jste připravili a své nejlepší střelce jsem rozřadil na věže."
„ Do každé věže byli navíc přiřazeni dva mágové, jeden bojový a jeden medik." , promluví jeden z mužů kterého doposud neznám, ale zdá se mi povědomý.
„ Děkuji, mistře Kardie. Vaše bojová jednotka bude nastoupená zde.." zabodne král prst do mapy ležící na stole, přesně do místa mezi přdposlední a poslední východní věží. „ ..nemýlím-li se?"
„ Přesně tak, nechal jsem své učně rozestoupit tak, aby mohli volně čarovat. Upozorňuji vás ale, že mohou bojovat pouze chvíli a poté se sami stáhnou. Magie je sice silná, ale také velcie vyčerpávající. Slyšel jsem že na své straně máme jeden velice zajímavý magický úkaz.."
„ Neříkejte jí tak.", sykne arcimistr který stojí v rohu místnosti a doposud se vůbec nevyjadřoval.
„ Promiňte. Údajně je na straně naší armády i děvče které má sílu všech elementů, nemýlím se že je to zde princova přítelkyně?", kývne mým směrem.
„ Ano, mé jméno je Nira a jsem Dítětem Čtyř.", lehce se pokloním. Mistr Kardius mi poklonu oplatí a usměje se.
„ Doufám že jste si aspoň trochu odpočinula, očekáváme od vás velké věci."
„ Nebojte se, jsem v nejlepší možné kondici.", odpovím a odolám jeho propichujícímu pohledu.
„ Tyhle psychologické souboje si prosím nechte do dob míru. Teď se musíme soustředit na bitvu. Generále, nechte lehko kavalerii nastoupit za mysem Velké Války, a ať jsou do zatroubení schovaní. Těžká kavalerie se schová do západního lesa a stejně jako lehká pěchota bude do rozkazů k útoku skrytá."
„ Dobře, Vaše Výsosti.", kývne generál a rychle něco naškrábe na přirpavený pergamen, který následně podá jednomu ze tří kluků stojících u vchodu. „ Odnes to kapitánu Smolisovi, bude vědět co dál."
„ Skvěle. Teď nezbývá nic jiného než zajistit své pozice a čekat.", dokončí poradu král a následně nás propustí.
„ Buďte nablízku, budu s vámi řešit jakkékoliv změny a podobně.", řekne nám ještě při odchodu a následně se opře o stůl s mapou a namaluje rozestavění našich vojsk.
Už bude boj! Johoho!
Příští kapitola se vám asi líbit nebude, protože se ukáže co mají meldejenci az nehezkou hračku...
ČTEŠ
Dítě Čtyř
FantasyKdyž Nira podstoupila Obřad Rozřazení, nikdo nevěděl co se v ní skrývá. Nebyl to jen výsledek zkoušek, co jí táhlo na univerzitu mágů, kde se měla učit tajům starodávné magie, ale byla to i její krev. Stejně tak ji její krev poutala i k samotné král...