Kapitola 128 - Freljorďané

3K 257 12
                                    

Hned na to se potichu otočí a vyjde ze stanu.

„ Zdá se mi to, nebo je každej v tomhle táboře úplně vypatlanej?" zasměje se Howard.

„ Každej ne. Jsou tady ještě naši chlapi," podotkne Iori a všichni se zasmějeme.

„ Musíme se odsud dostat.."

„ To půjde těžko. Ten kov kterým nás přidělali je stejnej jakej používala Nira.." řekne Valor, prohlížejíc si svá pouta.

„ A to ty víš jak?" odfrkne si Sven.

„ Protože mně zaujal velitelskej stan.."

„ Každopádně jsme v dcea nepříjemné situaci. Nikdo kromě Niry, která to možná také neví, netuší že nás zajali."

„ Neboj se, jestli Nira zjistí že tě zajali, klidně tě odsud dostane sama.." zasměje se Valor, který se s Nirou docela spřátelil.

„ To je ten problém.. Ona v tomhle lese nemůže kouzlit,"

„ Jak jako? Každé pravidlo se v takové situaci může.."

„ Nejde o žádné pravidlo. Ona sama to příliš nechápe, ale tenhle les má nějakou svojí zvláštní magii. Bavil jsem se o tom s Vilasem a Rubidiem, oba říkali že to nějak izoluje normální magii kterou naši mágové používají a proto nemohou používat normální kouzla."

„ Jinak řečeno, Nira je bezbranná..." vyhrkne Sven.

„ Přesně tak. Ale nebojte, dostaneme se odtud sami. Když to dostatečně promyslíme..."

„ Naší prioritou je teď zjistit, co se vůbec stalo a jak to, že je ten chlap schopný používat magii v lese kde to není možné."

„ Víš, podle toho co nám řekl, patří k Freljorďanům," pokrčí Howard smutně rameny a když si uvědomí že nám o Freljorďanech ještě nikdy nevyprávěl, s úsměvem ve tváři začne vyprávět.

„ Freljord. Maličká země na Severu. Jak je malá, tak je krásná. Nejen že v ní můžete nalézt nejrkásnější jevy ledu a severní přírody které známe, ale její rozmanitá historie dokáže předčít mnoho větších a významnějších zemí. To, co je na ní ale nejznámnější, nejsou její přírodní či kulturní krásy, ale podivní lidé kteří v ní žijí. Skoro každý člověk který se v této zemi narodí je obdařen podivnou mocí. Nejen že jde o velice silné muže i ženy s koňskou výdrží, ale většina z nich umí dokonce už od narození používat podivnou magii, která čerpá z energie která se skrývá v jejich lese, který dostala darem od vládce Lesní země. Jdeo většinu jejich území až po jižní hranici."

„ To jim ji vládce Lesáků jen tak dal?"

„ Rozhodně ne jen tak. Před několika sty lety se přes naše území, jak jistě víte, přehnala válka. Tahle válka ovlivnila i ostatní země, obvzláště pak Lesní zemi. V té době v ní působil mírumilovný vládce, který nechal několik zemí velkou část lesa zničit a vykácet. To se jeho poddaným údajně nelíbilo a tak na jeho pozici dosadili mnohem radikálnějšího vládce. Jeho jméno, podoba, ani to jestli to vůbec byl člověk, není známa. Víme ale, že první věc kterou udělal když nastoupil do vůdčí pozice bylo vyhlášení války všem zemím které drancovali hranice jeho země. Bohužel šlo hlavně o dvě země, těmi bylo Medranské království, náš severní soused, a království Nordů. Tato dvě království jeho armádu snadno zatlačila zpět do lesa a dál pokračovala v jeho ničení. V tu chvíli však přišel na pomoc Freljord, který byl už z velké části zalesněný a ve kterém už delší dobu cvičila početná skupina tajemných mágů, o kterých nikdo nevěděl. Bylo to vlastně poprvé kdy byla v boji použita větší mágská jednotka, o které se ani na naší univerzitě pořádně neučí."

„ A jak to že ty o nich tedy víš?"

„ Hodně čtu," usměje se Howard a pokračuje, „ No, samozřejmě Lesní země jejich pomoc s radostí přijala a mágové, kteří zřejmě čerpali energii právě z lesa, se rozprostřeli po jeho hranicích s oběma nepřátelskými zeměmi. Za dva týdny byly obě nepřátelské armády zdecimovány, na každou stačilo pár mágů a část Lesní armády, která vojáky povraždila. Bohužel se nedochovaly žádné záznamy o tom jak mágové kouzlili, ale víme že vůdce Lesní Země za tuto velkou pomoc Freljordu daroval skoro celé jeho území v území lesa pod podmínkou, že se v lese stále budou moci pohybovat jeho původní obyvatelé. Freljord je tak jedinou zemí kterou známe a která má trvající mír s Lesáky."

„ A proč o tom nikdo neví?"

„ Víš jak velký je Redcliff Wille? Třetí nejmenší, ale strategicky nejvýhodnější kraj naší země?"

„ Ano, vím."

„ Tak si ho představ, o čtvrtinu menší. Tak velké je území Freljordu, na které můžeme vstoupit. Do lesa si totiž nikoho nepustí jak Lesáci, tak Freljorďané."

„ Nevím kde sis všechno tohle načetl, ale obdivuju tvoji pamět. Stejně jako to, jak dobře bojuješ," usměje se Iori a Howard si ho udiveně prohlédne.

„ Kdybych neměl zavázané ruce, asi bych tě poplácal po rameni Iori," zasměje se po chvíli ticha a všichni se usmějeme.

Před stanem náhle začne procházet mnohem víc lidí a tak všichni jen potichu čekáme na to, co se bude dít. Když ale chvíli nikdo nepřichází, Sven se na mně pohlédne.

„ Musíme se odsud dostat než sem přijede ten.. spojenec," prohlédne si tváře všech z nás, „ Máte nějaké tušení kdo by to mohl být?"

„ Mám docela jasnou představu..." svěsím hlavu a uvědomím si že jediný člověk který by mně chtěl zabít tak moc, je....

„ Alexej," vyhrkne najednou Iori a já na něj vyjeveně pohlédnu. On ho zná? Náhle si uvědomím že Ioriho oči, stejně jak oči ostatních, jsou upřené ke vchodu do stanu. Opatrně otočím hlavu tím směrem a pohledem spočinu na člověku kterého jsem viděl jen jednou, v opravdu nemilé situaci.

„ Zdravím princi. Dlouho jsme se neviděli..." objeví se na Alexejově tváři jeho křivý, krvelačný úsměv.

Ach, docela napínavá chvíle co? Mmmh.. Že bych vyprávěl třeba.. z pohledu krále teď? :D

Dítě ČtyřKde žijí příběhy. Začni objevovat