Will mě políbí a trochu ustaraně si mne prohlédne. Rychle přjedu pohedem všechno kolem sebe a když jsem si jistá že jsem opravdu ve Willově pokoji, točím se zpět na Willa, který mne láskyplně pohladí po tváři.
„ Je všechno vpořádku?" zeptá se.
„ Ano jen.. jsem měla divný sen."
„ To se stává. Na, dej si kávu." Usměje se a podá mi tác s dvěma šálky, konvicí kávy a několika houskami namazanými marmeládou.
Když si do jedné z housek kousnu, neudržím se a zasměju se.
„ Julia?"
„ Ano, dnes ráno teleportovala tvé rodiče do Redcliffu a koupila tam ranní housky."
Vzpomenu si na naši konverzaci kterou jsme vedli cestou do Seiny. Bavili jsme se o tom, kde dělají nejlepší housky. Toho dne jsem Willovi slíbila že mu jednou tu housku přinesu. Když si vzpomenu na onu plavbu, vzpomenu si na knížky které jsem našla po Willovi v knihovně a které mám teď ve svém pokoji na univerzitě.
„ Jsi hodný že jsi hledal ty knihy o mém otci."
„ Bohužel jsem nic moc nenašel a ty knihy ve kterých byl zmíněný, jako například to že vyléčil králova ochránce, se najednou ztratili."
„ No.. Ztratili se do mého pokoje." Usměju se nevinně a Will se zasměje.
„ Knihovník mě zabije. Našla jsi v nich něco?"
„ Ještě jsem je nějak víc nečetla, ale chystám se na to."
„ Dobře. Co kdybychom dneska jeli někam na výlet?"
„ To zní zajímavě." Usměju se.
Když společně procházíme chodbou, oblečení v jednoduchém oblečení ideálním pro lov, potkáme cestou krále.
„ Kampak jdete?" zeptá se král se zamyšleným, vystresovaným výrazem ve tváři.
„ Chystáme se na lov. Co se děje otče?"
„ No, na lov radši nejezděte a pojďte se mnou. Máme docela velký problém."
„ Jaký?"
„ Právě přijel jeden obchodník který jezdí na Meldejenské ostrovy a přivezl nám dopis od nejvyššího kapitána." Podá dopis Willovi. Když Will dopis rozloží, jeho tvář se stáhne zlostí.
„ Meldejenci nám vyhlašují válku."
Kapitola třicátá
Válka
„ Cože?!" vyhrknu a vezmu si od Willa dopis.
Králi Janusovi.
Dnešním dnem od našich pobřeží vyrazila válečná flotila mířící k vašim břehům. Tento dopis, který není přímým vyhlášenm války ale pouze jejím potvrzením by vám měl stačit jako důkaz naší nenávisti vůči vašemu království.
Důvody války jsou tedy jasné, nemáme vás rádi.
Nejvyšší kapitán, Černovous.
„ Jak originální jméno." Zachrčím naštvaně. Nejen že nám vyhlašují válku, oni už na nás poslali armádu!
„ Podle kapitána by jejich flotila mohla dorazit už za týden. Mají to namířeno přímo na břeh Padlých. Stejně jako když započali Velkou Válku."
„ Teď nás na to upozornili alespoň trochu." Konstatuje Will a zapřemýšleně si promne bradu.
„ Pojďte, už jsem svolal válečnou radu. Díky bohu že jsou všichni důležitější lidé zde, jinak by se nestihli ani shromáždit než flotila přijede.
Když vejdeme do místnosti do které král směřoval, uvítá nás tucet tváří stažených starostmi. Je zde velmistr, mistr Rubidius a další mužio kteří jsou povětšinou odění jako vojáci. V rohu místnosti navíc stojí jakási žena oděná v oblečení připomínající dřevo.
„ Zdravím vás a děkuji že jste se tak rychle sešli. Jak už víte, dnes ráno přijel do přístavu kapitán jedné obchodní flotily s jednou jedinou lodí a předal mi dopis od nejvyššího kapitána Meldejenských ostrovů. Dopis je velmi stručný a oznamuje nám že Meldejenská válečná flotila je už teď na cestě k našim břehům. Podle kapitána který dopis přivezl tu budou možná i do týdne."
Všichni lidé smutně vydechnou a někteří s trochou strachu v očích čekají co král dále řekne.
„ Proto musíme povolat královskou armádu a připravit se. Podle kapitánových údajů se plaví přímo na pobřeží Padlých, stejně jako v poslední válce."
„ A proč nám onu válku vyhlašují?"
„ Nevím, zdá se že nejvyšší kapitán neumí sepsat ani vyhlášení války." Snaží se král uvolnit situaci, ale jeho chábému pokusu se nikdo nezasměje.
„ Dobře, musíme jednat. Rozešlu spoli do všech krajů a nechám mobilizovat jednotky. Bude nám trvat minimálně měsíc než se sejde celá armáda.." promluví vrchní velitel armády.
„ Tolik času nemáme. Nedal by se ten čas nějak urychlit?" vyhrkne Will.
„ To bohužel není mož.."
„ Ale ano, je." Vmísím se do hovoru. „ Každý mág který je na naší univerzitě umí teleportovat. Byli bychom schopni teleportovat nějaké muže z nejvzdálenějších krajů a zvětšit tak náš počet za velice krátkou dobu. Pokročilejší mágové navíc umí vytvořit portál kterým projde neomezený počet lidí, jen ne to je méně času protože portály jsou vyčerpávající."
„ Výborně Niro. Vilasi, bude to možné?"
„ Ano, bude. Jak Nira řekla, v nejvzdálenějších krájích já a mý mistři vytvoříme portály. Do ostatních krajů vyšleme naše studenty kteří mohu každý teleportovat něco kolem pěti mužů. To znamená že když využijeme všech sto studentů, za týden budeme schopní teleportovat sem dva a pů tisíce mužů ze středních krajů. Z okrajových krajů muže dostaneme portály, které bychom měli být schopní udržet několik hodin. Taková doba snad bue vašim mužům stačit aby portálem prošli všichni když na to budou mít jeden nebo dva dny."
„ Skvěle. Tím pádem by nám mělo trvat jen dva týdny než budou všichni naši muži v hlavním městě." Řekne vrchní velitel.
„ To už by se dalo zvládnout. Nevíme kolik mužů maují Meldejenci, ale proti naší armádě která bude v té době čítat něco kolem dvě stě padesáti tisíc mužů bude mít jejich flotila pořád výhodu. Budeme je nějak muset dostat z lodí."
„ Jestliže necháte mé mágy jeden nebo dva dny odpočinout, můžu je nechat vytvořit pasti které některé z jejich lodí potopí."
„ Jestli tu osmého dne flotila nebude, můžete se na to vrhnout, ale co když už tu bude?"
„ V tom případě bych na břehu vytvořil zákop s odjímatelnou střechou. Mohli bychom se tak ubránit před lučištníky a zároveň se bránit proti pěchotě." Narvhne Will.
Stejně bych ji nakonec zveřejnil... :D
ČTEŠ
Dítě Čtyř
FantasyKdyž Nira podstoupila Obřad Rozřazení, nikdo nevěděl co se v ní skrývá. Nebyl to jen výsledek zkoušek, co jí táhlo na univerzitu mágů, kde se měla učit tajům starodávné magie, ale byla to i její krev. Stejně tak ji její krev poutala i k samotné král...