Kapitola 50 - Histore elementární magie

4.3K 361 5
                                    


„ Prvním elementem který byl v kouzlení využit, byla voda. Využil ji první dosud známý čaroděj, který se jmenoval Mathew. Stalo se tomu tak když na našem území vládla doba sucha a tím pádem i doba hladu. Mathew byl součástí spolku který si říkal „Zasvěcenci" a šlo o lidi, kteří se snažili spoutat sílu magie a využít ji ve svůj prospěch.. Mathew však po dlouhé době bádání zjistil, že magie je nezkrotná. Jediný způsob jak lze magii využít je nechat ji prostoupit celým tělem. Mathew se díky tomu naučil základní kouzla jako jsou teleportace a telekineze, která už jste se také učili. Později si ale uvědomil, že když používá magii, cítí v sobě i jinou energii než tu kterou vužíval. Díky jeho opravdu silnému vnímání energie rozeznal elementy. Vodu, oheň, vzduch a zemi. Když se začal zabývat využitím elementů, snažil se ke svému štěstí ovládnout jeho základní element, vodu. Naučil se všechnu přijatou energii přetvářet na energii vody a také pochopil její sílu. Jednoho dne se rozhodl, že díky svojí magii zkusí zachránit zpustošenou zemi ve které žil. Předvedl svoje schopnosti králi a ten ho okamžitě přijal za svého něejvyššího rádce. Mathew naoplátku daroval zemi to, po čem tolik prahla. Po několika dnech sbírání energie Mathew naplnil koryta řek a zavlažil tak pole. Bohužel, bylo to poslední kouzlo které kdy použil. Jeho objevy stihl svýma třesoucíma rukama sepsat za čtyři hodiny, kdy naprosto vyčerpaný ležel na lůžku ale nebyl schopen odpočinku. Třetí hodinu, přesně ve chvíli kdy chtěl napsat dosud nerozluštěnou záhadu týkající se magie vody, zemřel."

„ A kdy se tohle všechno stalo, mistře?"

„ Před asi pěti tisíci lety." Usměje se mistr Rubidius a Julia vykulí oči. Mistr kývne hlavou a pokračuje.

„ Brzy se budete učit o takzvaných „vícelementárních kouzlech". Jde o kouzla která jdou vyvolat využitím jednoho, nebo druhéh elementu ale v obou řípadech fungují stejně. Například když chce zemní mág vyvolat déšť, je toho schopný stejně jako vodní mág."

„ A.." chce se zeptat Buck ale mistr ho zarazí.

„ Neučím vás elementární magii ale její historii. Tohle vám řeknou jiní mistrové, a to už brzy. Tak, další mág který využíval elementy a o kterém jsou dochovlé písmené zápisy se čirou náhodou také jmenoval Mathew. Šlo o muže, který žil ve stejné době jako první Mathew ale na sílu elementů přišel až ve svém stáří. Byl to první člověk který ovládal vítr. Původně byl rolníkem, který v dobách sucha málem zemřel hlady. Když se ale naplnili řeky, děkoval bohu a tajemnému muži o kterém slyšel, Matheovi. Po několika letech práce sse rozhodl navštívit královský hrad a poprosit krále o laskavost. Chtěl se pomodlit nad hrobem jeho zachránce. Když král vyslyšel jeho prosbu, bylo mu sedmapadesát. Ten den, kdy se šel rolník Mathew pomodlit nad hrobem čaroděje, naše u hrobu hromádku v kůži balených spisů. Původně je chtěl nechat na místě, ale když si všiml přicházejícího deště, rozhodl se je uschovat u sebe doma. Bylo to jediné štěstí, protože jinak by se Matheovi spisy ani nedochovali. Nevíme proč vedle hrou leželi, ale víme že byli zachráněny. Rolník si večer jako vždy sedl ke krbu a jako každý den cvičil své čtení a psaní. Ud svých padesáti let se totiž snažil vzdělávt, aby mohl jednou sepsat věci které v životě zažil a objevil. Ten den ale čtení cvičil na knze, která mu naprosto změnila život. Když začal číst Matheovo kostrbaté psímo, psané nemocnou rukou, nevěděl že se z něj stane druhý nejváženější muž v království. Když knížku dočetl, začal se učit tajemnému čarodějnému umění. Snažil se stejně jako čaroděj který knihy sepsal ovládat vodu, ale nešlo mu to. Uvědomil si že je možné, že každý člověk ovládá jiný element. Napadlo ho to proto, že dlouho pozoroval jak jsou lidé rozdílní nejen vzhledem, ale i charakterem. Svou teorii později dokonce rozvinul a sepsal knihu Elementus Peora ve které podrobně rozebral jak se člověk s různým elementem chová. Vaším úkolem je si do příště tuhle knížku najít v knihovně a přečíst. Příště vám dopovím příběh o Matheovi rolníkovi a pustíme se do dalších dvou čarodějů. Jen pro zajímavost, první člověk který použil magii země byl jdním z největších růkopníků v historii magie." Usměje se mistr na Julii a já si uvědomím že mluvil opravdu dlouho. Všichni si zbalíme věci a odcházíme, přičmež se pořád bavíme o věcech které nám msitr řekl. Zrovna když se chci zapojit do debaty, mistr na mě promluví.

Dítě ČtyřKde žijí příběhy. Začni objevovat