Kapitola 42 - Vyprávění (1/2)

4.7K 350 299
                                    

Král nás odvede právě k této části stolu a ostatní šlechtici, kteří šli za námi si stoupnou podél většího stolu. Will se na krále usměje a podá mu krásný, pečlivě tvarovaný pohár. Král do něj párkrát ťukne stříbrnou lžičkou a po celém sále se ozve vysoký, zvonivý tón. Ruch ustane a král pronese přípitek.

„ Dámy a pánové. Sešli jsme se zde dnes, pátého dne třetího měsíce, abychom oslavili nově uzavřené spojenectví s naším dlouholetým rivalem, Seinou-Ab-Dul. Díky diplomatickým schopnostem mého syna a jeho rádkyně jsme získali velice silného spojence a přítele. Sultán Abdul mi prostřednictvím zde přítomného mistra Rubidia poslal dopis, ve kterém se mimochodem zmiňuje o neuvěřitelné radosti, kterou díky smíru mezi našimi zeměmi cítí. Proto vás tímto prosím, připijme si na zdraví jeho, i naší země a na nové spojenectví které mezi námi vzniká!"

Lidé zatleskají a po vzoru krále všichni usednou. Já se chystám usednout na místo vedle mistra Rubidia, ale král ukáže na volnou židli po své levici.

„ Zasloužíš si to, Niro. Opět jsi mě překvapila. Bohužel jsem dopis od sultána nestihl přečíst celý, rád bych vás oba..." otočí se na Willa sedícího po jeho pravici „..poprosil abyste mi pověděli jak výprava probíhala."

„ Tak, asi začnu s tím, jak nás po chvíli plavby přepadla maskovaná pirátská loď." Promluví Will a král se smutně usměje.

„ Ano, to mi kapitán naznačil už když jste dopluli. Moc se omlouvám.."

„ Nemáš za co se omlouvat otče. Vím jak moc se snažíš aby ti raubíři z našich moří vymizeli. Naštěstí jsme měli na palubě Niru. Když si všimla že kapitán oné lodi je v nebezpečí, vtrhla na onu loď a zneškodnila skoro celou posádku. Bohužel ji při tom zranili a následně onemocněla. Onu loď jsme byli nucení spálit, její podpalubí bylo plné tlejících těl ze která už začínala páchnout."

Král jen kývne hlavou a uznale na mne pohlédne. Poté rukou Willovi naznačí aby pokračoval.

„ Když jsme poté dorazili do přístavu, prohlédl Niru doktor, který prohlásil, že už je v pořádku. Měli jsme ve městě zůstat asi týden a tak jsme si prohlédli památky. Dalšího dne jsem Niru vzal na výlet k Vodopádu Překvapení.."

„ Krásné místo. Víš Niro, tam jsem Willovu matku požádal o ruku," usměje se nostalgicky král a opět Willovi pokyne aby pokračoval.

„ Právě proto jsem se tam chtěl také podívat. Opravdu jde o krásné místo, zvláště když s sebou máš tuhle dívku," kývne mým směrem a král se zasměje, „ Navíc jsme tam v jezírku našli něco, o čem ti povím později. Když jsme se dostali zpět do města, zjistili jsme že náš doprovod již dorazil. Proto jsme druhého dne ráno vyjeli do pouště. *Bohužel, první výjev který se nám v poušti naskytl zahrnoval zmasakrovanou obchodnickou karavanu kterou přepadli Torukové, víš o koho jde otče. Kapitán nám oznámil, že budeme Toruky pronásledovat protože takhle početná skupina představuje opravdové nebezpečí. Už v té chvíli se zdálo že kapitán není s tím, že nás doprovází příliš spokojený. Neustále mne popichoval a snažil se mě vyprovokovat. Když jsme potom vyrazili po stopách Toruků, seznámil jsem se s jedním členem sultánovi průzkumné jednotky."

Uvědomím si že Haitham, špeh se kterým se Will seznámil, padl už v bitvě která se odehrála v táboře. Will na mně smutně pohlédne a poté pokračuje.

„ Když jsme potom večer nechali Niru samotnou a šli jsme s oním špehem, Haithamem do tábora, Niru začal obtěžovat nějaký voják. Niro?"

„ Ano, přišel ke mně nějaký muž a začal se do mně navážet. Neustále naznačoval že jsou ženy k ničemu a že je lepší než já. Poté co jsem mu navrhla soutěž ve střelbě a vyhrála jsem ji, rozhodl se mě za to bůhvíproč ztrestat. Naštěstí nebyl moc chytrý, stejně tak jeho tři kumpáni, a tak jsem je přeprala. Kdyby však Will a Hatiham nepřiběhli, možná by to bylo jinak. Kapitán nás poté začal naprosto nenávidět. Pokusil se mně označit za provokatéra,* který jen tak bije jeho muže. Naštěstí se mě ale zastal muž, který patřil k jeho vlastní jednotce a který měl stan vedle našeho. Problém se nakonec vyřešil a my jsme šli v klidu spát. Té noci se ale ukázalo, že všechno je jinak, než se zatím zdálo. Uprostřed noci mě něco probudilo. Vlastně ani nevím co. Vylezla jsem ze stanu a zjistila jsem, že měsíc svítí vysoko na obloze. Chtěla jsem jít opět spát, ale všimla jsem si podivných stop vedoucích směrem do pouště. Vypadali jako by několik mužů někoho táhlo. Vydala jsem se po těch stopách a čím více jsem se blížila ke kopci za který vedli, tím sílil divný zvuk kterého jsem si prvé také všimla. Když jsem se dostala na kopec, viděla jsem skupinu mužů která meči sekala do jiného muže. Udělalo se mi mdlo a nemohla jsem ani jednoho z mužů poznat. Když ty čtyři lidi s meči přestalo sekání bavit, uřízli mu hlavu a zahodili ji. Bohužel ji však hodili přímo na kopec, a já se tak mohla podívat do mrtvých očí vojáka, který se mě toho večera zastal.." dopovím smutně a sklopím oči. Když si vzpomenu na hrůzný výjev který se mi toho dne nastolil, zvedne se mi žaludek. Will se smutně usměje a dokončí povídání za mně.

„ Nira se potom teleportovala zpět do stanu, kde se naprosto psychicky zhroutila. Když mi o tom pověděla, netušil jsem, jak moc závažné to bylo. Dalšího rána mě probudil třeskot mečů a křik. Rychle jsem si oblékl opasek s mečem a vyběhl jsem ven. V táboře spolu bojovali moji muži společně s některými sultánovými muži, proti mužům kteří patřili ke kapitánově bližší skupině. Zapojil jsem se do boje, ale nepřátel bylo příliš mnoho. Většinu mých mužů zabili ve spánku a tak jsme čelili velké početní převaze. Když se do boje zapojila Nira, zabila muže který ji předešlého dne terorizoval. Bohužel ji ale omráčil kapitán, který se za ní během boje dostal. Nakonec jsme boj prohráli a já s Nirou jsme byli vzati do zajetí."

Stejně je to docela dlouhé :D Musíme si trošku zrekapitulovat co se v Seině stalo ne?

Proto tady udělám takový menší kvíz pro lidi co to čtou.

1. Jakou magii používal doktor který Niru v Seině prohlížel?

2. Jak se nazývá šátek který Nira od Willa dostala a jakou barvu měl? (označoval ji jako diplomatku)

3. Jak se jmenovala civilizace kterou údajně Seinský bůh zničil?

4. Jak se jmenují lidé kteří žijí v poušti a sultán je respektuje?

5. Jak se jmenoval muž, který založil a jako první vedl hnutí Toruků?

6. Jak se jmenoval muž který pomohl Willovi a Niře k úniku z vězení ve ktrém je držel Alexej?

7. Jaké je Alexejovo nové jméno?

8. Co (v  češtině) řekl Niře voják který se jí v táboře zastal?

9. Co způsobovalo že Nira nemohla ve vězení používat magii?

10. Jak se vám příběh líbí? :)



1. - energii země, 2. - kufíje, modrá; 3. - Mayiská civilizace; 4. - Nomádi; 5. - Ghannam Toruk (Ghannam je turecky pastýř); 6. - Mousa; 7. - Ahlex; 8. - "Duše vás provázej"; 9. - byla zavřená v Seinské rakvi která vysávala energii kterou vypustila; 10. - Tak, to je na vás :D

Napište prosím odpovědi do komentářů :D Uvidíme jak hodně věcí si pamatujete :)

Btw, nevím jestli zítra vyjde kapitola. Pokusím se ji napsat ještě dnes, ale budu pryč a nevím zda ji vydám.

Zatím, Nazdar!

Dítě ČtyřKde žijí příběhy. Začni objevovat