Deel 89

1.1K 30 4
                                    

Ik heb mijn zenuwen bijna niet meer onder controle als we om 10 voor half één aankomen bij het hotel. Ik heb snel afscheid genomen van Denise en Callum. Ik ben liever wat te vroeg dan te laat. Ik sta nog eventjes stil voordat ik naar binnen ga. Reede heeft me niet verteld waar ik heb kan vinden. Zal ik gewoon de lobby inlopen en dan vragen waar ik hem zou kunnen vinden? Waarschijnlijk ben ik weer te veel aan het nadenken over alles. Weet je wat...Ik ga gewoon naar binnen en ik zie wel.

De schuifdeuren gaan voor me open en dan loop ik de lobby binnen. Wow...Ik wist niet dat dit zo'n mooi hotel was. Zelf zou ik dit nooit kunnen betalen denk ik maar het is wel echt super luxe. Ik zie wat borden waar iets staat over een spa en massages. Volgens mij heb je hier vanalles. Van te voren had ik wel wat opgezocht over dit hotel natuurlijk. Je kan hier ook gewoon vergaderruimte reserveren en je kan hier ook los van het hotel uit eten. Het restaurant hier heeft zelfs een michelinster.

Ik kijk even om me heen en zie dan al snel mensen druk bezig achter de balie. Daar kan ik vast wel even vragen waar ik Reede kan vinden. Net als ik naar de balie wil stappen zie ik een man er naar toe lopen in pak. Hij is wat ouder maar hij komt indrukwekkend en sterk over. Als ik hier zou werken zou ik me door zo iemand geïntimideerd voelen. Hij straalt macht uit. De mensen achter de balie kijken allemaal naar hem op en luisteren aandachtig naar wat hij te vertellen heeft.

'Nog nooit hebben wij een dubbele boeking gehad hier. Je zorgt per direct dat het opgelost wordt en je geeft ze een upgrade naar de penthouse in de linkervleugel' hoor ik de man streng zeggen tegen de jongen achter de balie. De jongen wordt rood en hij knikt zo vaak met zijn hoofd dat je zou denken dat hij van z'n nek gaat vallen.

'Is de vergaderruimte al klaar? Ik moet haar binnen halen, dit kan ons een hele nieuwe doelgroep opleveren en nog meer interesse in onze hotels. Dus ik wil dat het er daar perfect uitziet. Nog 10 minuten en dan moeten we daar kunnen gaan zitten.' zegt de man.

'Ja alles staat als klaar meneer' zegt de jongen trots.

Ik heb er niks mee te maken en ik word er zelfs zenuwachtig van. Ik strijk mijn jurkje een beetje glas en doe mijn colbertje recht. Ik wil er goed uitzien zometeen. Als dit de medewerkers van het hotel zijn dan maak ik me zorgen om hoe zijn vader zou zijn....

'Heb je een vraag?' vraagt een vrouw van halverwege de veertig aan mij vanachter de balie.

De boze man in pak draait zijn hoofd naar me om. Heb ik hem ooit eerder gezien? Zijn blik heeft iets...bekends...oh shit. Die ogen en dat haar....dat kan niet missen.

'Ehhh...ja...' zeg ik voorzichtig.

De man krijgt een veel te herkenbare grijns op zijn gezicht als hij hoort hoe ik over mijn woorden struikel.

'Ik kom voor Reede Kingston' zeg ik vervolgens een stuk zelfverzekerder. Ik recht mijn rug als ik het uitspreek en til mijn kin een beetje omhoog.

'Verwacht meneer Kingston u?' vraagt de vrouw achter de balie

Ja...Duh. Waarom zou ik anders naar hem vragen. En waarom zou ze niet geloven dat ík een afspraak met hem heb?

'Ja. Ik heb een afspraak om half één'

'Wat fijn dat ik u tegenkom voordat mijn zoon u wegkaapt. U bent vast mevrouw Kavel?' zegt de man in pak.

Kut...ik wil niet Reede zijn vader ontmoeten zonder dat hij er bij is maar ik denk niet dat ik een andere keuze heb.

'Ja, dat klopt' antwoord ik als ik hem aankijk.

Nu weet ik het zeker. Die ogen...precies zoals Reede.

'Jace Kingston' zegt hij als hij zijn hand naar me uitsteekt.

Ik schud zijn hand en zeg: 'Leuk u te ontmoetten meneer Kingston'

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu