'Reede, waar zit je man?' , horen we weer bij de trap vandaan komen.
Reede trekt de deur open en roept: 'Ja we komen eraan, Jess was even gaan slapen want die was moe maar we komen nu naar beneden'
'Is goed man, we zien je wel in de keuken, we hebben een probleem.'
Shit. Wat kan dat betekenen? 'Is alles goed met Denise?', roep ik naar beneden. Ik wil eigenlijk gelijk de trap af vliegen om te kijken of mijn beste vriendin in orde is maar dan bedenk ik me dat ik bijna niks aan heb.
'Ja, ze is in de keuken. Alleen wat geschrokken'
'Kut, ehm heb jij iets wat ik snel aan kan doen? Ik maak me nu echt zorgen' Vraag ik aan Reede.
'Ja tuurlijk, wacht.' Hij loopt naar zijn kledingkast en gooit een blauw sportbroekje naar me toe. 'Er zit elastiek in dus als het goed is kan je die touwtjes gewoon aantrekken' zegt hij.
'Thanks' zeg ik en ik trek het zo snel mogelijk aan. Ik wil gelijk naar de trap toe lopen tot Reede me terug roept. 'Jess, je eh vergeet nog wat', lachend houd hij mijn bh omhoog.
'Oh ja, kut.' Ik loop snel naar hem toe om het aan te pakken.
'Even niet kijken oke' zeg ik.
'hmmh, ik zal m'n best doen. Anders kan ik mezelf toch niet bedwingen om aan je te gaan zitten' zegt hij.
Zo snel als ik kan draai ik me om, doe het shirt uit, maak mijn sluiting vast en trek het shirt weer aan. Reede heeft in de tussentijd een zwarte joggingbroek aan die los om zijn heupen valt. 'Zullen we?' vraagt hij.
'Moet je geen shirt aan?' vraag ik hem.
'Nee hoor' zegt hij. 'Ik vind het leuk als je je ogen niet van me af kan houden.
'Ugh...het is wel waar' zeg ik en ik haal mijn schouders op en loop dan richting de trap.
Ik maak me zo'n zorgen. Ik loop zo snel ik kan naar de keuken. Ik heb niet eens sokken aan maar toch voelen de tegels warm aan mijn voeten. Volgens mij hebben ze vloerverwarming. Wat een luxe zeg hier. Ik hoor dat Reede gelijk achter me aan loopt. Ik kan het niet helpen, ik ren het laatste stukje naar de keuken.
'Gaat het? You okay? Wat is er gebeurd?' Vraag ik zodra ik Denise zie zitten en haar om haar nek vlieg om een knuffel te geven.
'Ja het... het gaat wel.'
'Ik ben blij dat ik het hoorde, ik weet niet wat die aso zou doen als ik er niet tussen was gekomen' zegt Callum.
'Wacht ik volg het niet allemaal, wat is er gebeurd? Over wie hebben jullie het?
'Anders kom je even naast me zitten' zegt Denise als ze wijst naar de barkruk naast haar aan de bar in de keuken. Shit. Dit kan echt niet goed zijn.
'Dylan belt me al 3 dagen achter elkaar. Hij probeert met je in contact te komen ofzo. De eerste keer dat hij belde zei ik gewoon dat hij op moest rotten. Maar hij bleef bellen en hij hoopte dat ik je zou kunnen overtuigen om met hem te praten. Ik dacht dat als ik het gewoon bleef negeren dat hij vanzelf wel op zou geven.'
'Wat? 3 dagen, waarom heb je dat niet tegen me gezegd?' vraag ik haar.
Ik merk dat Reede achter me komt staan. Ik voel de warmte van zijn lichaam achter me, bijna tegen me aan.
'Is dat die kerel van vanmiddag' vraagt Reede.
'Wat?!? is hij bij je aan de deur geweest?', roept Denise bijna.
'Ja, daarom ben ik eerder weggegaan bij m'n werk. Hij was aan het dreigen haar deur in te trappen als ze niet open deed om te praten. Ik dreigde z'n benen te breken als hij nog een keer terug zou komen en Jess lastig zou vallen.'
'Gast, die kerel is echt fucked up' zegt Callum.
'Vandaar' zegt Denise.
'Wat bedoel je?' vraag ik aan haar, ik begrijp nog steeds niet wat er gebeurt is.
'Nou, hij kwam me dus tegen op campus. Ik wilde doen alsof ik hem niet zag dus ik keek naar beneden en liep gewoon door. Toen greep hij ineens m'n arm vast, stevig, zodat ik wel moest blijven staan. Hij geloofde niet dat ik had doorgegeven aan jou dat hij je wilde spreken omdat je zelf niet opnam toen hij belde. En hij begon allemaal vragen te stellen over je nieuwe vriend. Waarom denkt hij dat Reede je vriend is?'
'Heb je al gezien wat ze aanhebben Denise' zegt Callum
'Nee, dat is helemaal niet waar' zeg ik 'ik was moe van het hele gedoe dat Dylan ineens voor de deur stond. Ik weet dat het er verkeerd uitziet maar ik was gewoon gaan slapen en Reede was gaan douchen na zijn werk.', probeer ik uit te leggen. Ik heb geen idee wat er gaande is tussen ons, dus niemand hoeft te weten wat we net met elkaar aan het doen waren. Als hij bij me in de buurt is, is seks en alles wat daar bij hoort het enige waar ik aan kan denken en ik kan onmogelijk mijn gedachte verzetten.
'Je hoeft hem echt geen verantwoording af te leggen' zegt Reede tegen mij 'Back-off man, wij zien ook hoe jij naar Denise kijkt dus hou jij je maar gedeisd', kaatst hij terug naar Callum.
'WAT?!?' zegt Denise.
'Gast...' zegt Callum tegen Reede.
'Jongens, waarom doet iedereen nou lullig tegen elkaar terwijl er een grotere issue is' probeer ik rustig te zeggen.
'Je hebt gelijk' zegt Denise.
'Wat gebeurde er daarna?' vraag ik Denise.
'Nou, ik zei dat hij zich er niet mee moest bemoeien en dat hij je los moest laten. Hij maakte je alleen maar ongelukkig Jess. Toen begon hij te schelden naar me maar tegelijk begon hij te huilen... het was allemaal heel vreemd. En toen gooide hij er nog iets uit. Maar uhm, ik weet niet of het fijn is als iedereen hier dat ook hoort...'
'wacht wat? Wat zei hij?' vraag ik. Hij was al een eikel, ik ben benieuwd hoeveel erger hij het nog kon maken terwijl het al uit is.
'Weet je het zeker?' vraagt Denise.
Ik knik naar haar.
'Hij gooide het er zomaar uit. Ik denk ook niet dat hij het wilde zeggen want hij probeerde daarna nog meer ophef te maken in de hoop dat ik het net niet opving ofzo. Maar hij zei dat vreemdgaan tijdens jullie relatie zijn grootste fout ooit was.
Vreemdgegaan. Mijn hart staat even stil. Het is al een jaar uit en dan kom ik er nu achter dat hij vreemd is gegaan.
Even hoor ik niks meer om me heen. Het enige wat ik voor me zie is Dylan die thuis komt en bij mij in bed komt liggen terwijl hij net met een of andere meid seks heeft gehad. Hoe kan ik dat niet door hebben gehad?
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomantiekJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...