'Ik kom er zo wel aan, ga jij alvast naar de klas oké' zeg ik tegen hem. 'Jess, kom op'
'Nee, echt , ik beloof het oké ik kom er zo aan. 'Vooruit dan maar, ik ga wel even koffie voor ons halen, wil je iets speciaals?', vraagt hij.
'uhm, verras me maar' zeg ik. Ik kan nog niet helemaal helder nadenken. En elke keer als Reede in dezelfde kamer is wordt dat nog erger.
Als ik hem eenmaal hoor weglopen kom ik uit het toilet. Ik kijk in de spiegel. Ik zie er niet uit. In m'n haast heb ik ook niks van make-up meegenomen. Dit is echt geweldig....
Ik pak m'n telefoon en app Denise. Zij heeft altijd wel wat bij en als het goed is heeft ze nu pauze.
Heey, kan je even naar de wc op de eerste verdieping komen, make-up emergency!
Een paar seconde krijg ik terug:
Say no more, OMW
Denise is echt geweldig.
Als ze binnenkomt schrikt ze even. 'Wat is er gebeurt???'
'Dylan belde me net'
'WAT!' 'Serieus, je hebt toch niet opgenomen?'
'Uhm, nee, ik was ehh, bezig en ik toen heb ik hem 3 keer weggeklikt. Of, nouja iemand anders', hoe moet ik haar nou uit gaan leggen dat ik bezig was met Reede en dat hij hem 3 keer weg klikte....
'Iemand anders?', vraagt ze.
Ze pakt ondertussen haar make-up tasje uit haar rugzak en haalt als eerst haar poeder en kwastje eruit.
'Wacht' zegt ze. 'Wat is dat in je nek!'
'Jessica! Waar was jij mee bezig?'
Ik kijk haar aan zonder iets te zeggen.
'ik..ehm..ik weet het nog niet zo goed, wat daar gebeurt is', ik voel me rood worden.
'Weet je wat' Zegt Denise. 'Het maakt niet uit wie het was. Je hebt je zolang naar gevoeld. Het werd eens tijd dat je een keer een beetje los ging. Ik ben trots op je! Wel kut dat Dylan het weer moest verpesten. Als ik hem ooit tegen kom hè, ik heb al zo vaak gefantaseerd over hoe ik hem pijn kan doen.'
Dan beginnen we allebei te lachen. Ze zorgt dat je er niks meer van kan zien dat ik gehuild heb en dan is het ongeveer 10 minuten verder. We moeten allebei snel terug naar ons lokaal.
Als ik het lokaal binnen kom is het nog helemaal leeg, op Reede na. Met 2 koffie's. 'Ik heb zo'n Latte nog wat dinges voor je meegenomen' zegt hij. 'Dat drinken vrouwen altijd toch.'
'Oh lief, dankjewel'. 'Wen daar maar niet aan hoor, normaal ben ik niet zo aardig' zegt hij. Waarom moet hij het nou weer zo verpesten?
Ik rol met m'n ogen als ik de koffie aanpak. 'Jess, zorg nou niet weer dat ik aan je wil zitten'
'Wat? Ik doe helemaal niks!'
'Jezus meid, heb je het nou echt niet door?'
'Wat?'
'Eerst rol je met je ogen...En dan vlak daarna bijt je op je lip. Weet je wat er dan allemaal door m'n hoofd heen gaat?'
'Dat is niet waar! Dat slaat nergens op, ik bijt niet op m'n lip!' ....toch? Dat doe ik niet, denk ik. Ugh ik ga door hem gewoon aan mezelf twijfelen.
'Lieverd, anders zou ik niet met een harde paal in m'n broek zitten nu. Alleen al de gedachte over wat jij met die mond kan doen bij me', hij haalt diep adem.
Ik voel dat m'n wangen een kleur krijgen. Zelfs m'n handen beginnen een beetje te zweten. Had ik echt zo'n effect op hem zonder dat ik het doorhad? Eigenlijk wil ik naar beneden kijken. Kijken of het echt zo is maar dat durf ik niet.
'Ik...ik bedoel..'
'Jess, alsjeblieft, die onschuldige ogen van jou ook echt. Kijk me nou alsjeblieft niet zo aan'. Reede schuift een beetje heen en weer op z'n stoel.
'Wat?!? , ik doe niks...echt...niks!'
'Ik kan echt niet peilen of je nou echt zo onschuldig bent of dat het maar zo lijkt'
'Kap nou gewoon!' zeg ik wat harder tegen hem. stilte...
'Stop gewoon even oké' zeg ik al iets rustiger. 'We hebben nog niks aan het project gedaan'
Precies op dat moment gaat de deur open en stroomt de klas weer langzaam vol.
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomansaJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...