Deel 64

1.2K 38 0
                                    

'Het zal u verbazen wat we allemaal hebben uitgevonden' zegt Reede terwijl hij naar me grijnst.

Ik begin gelijk mijn hoofd te schudden. Ik hoop niet dat hij dit serieus gaat zeggen...Hij zal toch ook wel denken aan ons cijfer.

'Vertel maar eerst wat jullie hebben gedaan de afgelopen twee dagen meneer Kingston' zegt onze docent.

'Nou dinsdag heeft Jess met mij meegelopen en ik gister met haar. Dinsdag heb ik haar om twee uur opgehaald en toen zijn we naar mijn huis gegaan met wat vrienden. Dat doe ik normaal altijd na mijn werk. We hebben met z'n allen eten besteld en we zijn daarna uitgegaan. Dat doen we vaker op dinsdagavond. En die avond was wel....eh ja....interessant' vertelt Reede.

'Ik ga niet zo vaak uit, dus het was redelijk nieuw voor me' val ik bij. 'Ik heb Reede zijn vrienden leren kennen en die zijn erg aardig. Zodat ik me iets meer op mijn gemak voelde stelde Reede en zijn vrienden voor dat ik mijn beste vriendin mee zou nemen.'

'Dus als ik het goed begrijp hebben jullie het leuk gehad?' zegt meneer Wats.

Kut. Was dat niet de bedoeling? Hebben we iets fout gedaan? Fuck....zal je zien, daar gaat mijn studiepunt.

'Ja, erg gezellig wel' zegt Reede.

Weet je wat, jammer dan. Het was gezellig en dat is niet iets waar ik me voor ga schamen. Uiteindelijk ben ik hem dankbaar voor deze opdracht, anders had ik Reede nooit leren kennen.

'Ja, tegen alle verwachtingen in, was het erg gezellig. Zelfs de volgende dag nog'

'En wat hebben jullie de volgende dag gedaan mevrouw Kavel?' vraagt meneer Wats.

'Ehm... we, ehm, eerst hebben we koffie gedronken. Want ik...ehm Reede heeft twee logeerkamers dus ik was daar met mijn beste vriendin blijven slapen in verband met de bussen. En omdat het erg laat was geworden. Toen zijn we naar mijn yogales gegaan. Daarna zijn we gaan zwemmen. Verder hebben we thuis nog gewoon een beetje gepraat om elkaar beter te leren kennen' vertel ik.

Ik ging hem natuurlijk echt niet vertellen wat er in de tussentijd gebeurt was toen we terugkwamen van het zwembad en voor ik naar huis ging.

'Ik ben erg positief over jullie. Laat ik dat even voorop stellen. Vooral van u meneer Kingston, aangezien ik u wat beter ken. Ik had zo mijn zorgen dat u dit project niet serieus zou nemen maar dat hebben jullie beiden wel gedaan. Ik vond het belangrijker voor jullie om te focussen op samenwerking. Ik hoopte dat jullie het verwachtingspatroon dat jullie van elkaar hadden zouden doorbreken en toch op een goede manier met elkaar zouden kunnen samenwerken. En ik heb het idee dat dat best wel goed gaat' zegt meneer Wats.

Zijn reactie verbaasd me wel een beetje maar misschien heeft hij wel gelijk over de vooroordelen. Ik was Reede hiervoor tegengekomen met die koffie en ik vond hem toen gelijk al een eikel.

'Wat verwacht u voor de oplevering?' vraag ik aan hem.

'Ik zou graag zien dat jullie een infographic presenteren over vooroordelen en wat het kan opleveren als je deze doorbreekt en niet gelijk van je eerste oordeel uitgaat. Als jullie dit scherp in beeld kunnen krijgen heb ik er geen twijfel over of jullie het gaan halen.

'Zeker met uw opleiding, mevrouw Kavel zal dat geen probleem worden. U doet Communicatie en multimedia design dus u bent bekend met het maken van posters en infographics. Daarom wil ik voorstellen dat u geen voorgemaakte icons gebruikt maar alles zelf maakt. Ik heb uw portfolio ingezien en ik ben er van overtuigd dat jullie dat met een beetje doorwerken zeker af kunnen krijgen. Aangezien u aardig wat skills van Adobe Illustrator bezit, kan het geen kwaad om meneer Kingston want te leren.'

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu