Eenmaal buiten worden we eindelijk neergezet. Jake bleef achter bij de garderobe om al onze jassen op te halen. Voor een zomeravond is het nog best wel koud buiten. Reede staat recht voor me. Hij wrijft met zijn handen over mijn armen. 'Heb je het erg koud?' vraagt hij. 'Ja, een klein beetje' antwoord ik. Hij trekt me een beetje tegen zich aan zodat ik zijn lichaamswarmte op me voel. Hij is zo lekker warm. Als ik heel eventjes mijn ogen dicht doe merk ik gelijk dat alles draait. Ik wrijf met mijn hand een beetje over mijn gezicht. 'Gaat het?' vraagt Reede.
'Ja, prima. Je hoeft echt niet zo bezorgt te zijn hoor', reageer ik. Als ik een stapje achteruit wil zetten wankel ik een beetje. Kut ik heb echt veel te veel gedronken. Als ik bijna struikel over mezelf vangt Reede me net op tijd op. Ik kan alleen maar lachen. Ik krijg er serieus gewoon de slappe lach van. 'Volgens mij kan je niet zo goed tegen alcohol hè schat.' zegt Reede.
Ik moet er gelijk om giechelen. 'Nee maar ehhh ssshhhhtttt, niet doorvertellen!!!' antwoord ik.
'Oh ik denk dat ze zo gaat kotsen man' zegt Callum achter ons. Oh shit, Denise.
'Daar' zegt Reede en wijst naar een prullenbak. Ik probeer wankelend naar Denise toe te lopen. 'Gaat het lieve schat?', vraag ik haar.
'hé dit keer zijn de rollen omgedraaid', grapt ze. 'Ik ben een beetje misselijk' zegt ze.
Callum heeft zijn arm stevig om haar heen. 'Hier, loop maar even mee met me', zegt Callum tegen haar. Ik help Denise ondersteunen aan de andere kant. We zijn echt net op tijd bij de prullenbak want ze begint gelijk over te geven. Ik pak snel al haar haar bij elkaar en hou het naar achter.
Shit... deze geur maakt het voor mij ook alleen maar lastiger. Ik wil niet overgeven waar Reede bij is. kut, kut, kut...
Op dat moment komen Jake en Thomas ook naar buiten. 'Moest je niet met haar mee' zegt Reede tegen Thomas. Hij heeft het waarschijnlijk over de knappe blondine.
'Nee, komt wel een ander keertje' reageert hij.
'De taxi's zijn al onderweg, alleen is er eentje die een kwartier later komt. Dus er zijn er twee. Een heeft plek voor 2 en de ander heeft 4 plekken. Die met 4 is er als eerst als het goed is.
Shitttt, ik wil echt niet spugen waar Reede bij is. 'Anders nemen jullie de eerste' zeg ik kijkend naar Reede. 'Dan nemen Thomas en ik die latere wel'. Thomas kijkt me vragend aan maar knikt dan naar me. Hij loopt naar me toe en legt mijn jas om me heen. 'Ik vind het goed' zegt hij. Ik denk dat hij begrijpt waarom ik dat vraag. 'Nee, ik wacht wel bij Jess' zegt Reede. Kut, hoe moet ik dat nou oplossen. Ik loop heel voorzichtig naar Reede toe. 'Misschien kan je alvast thuis mijn spullen bij jou op de kamer leggen en dan kom ik gelijk naar je toe als ik er ben', zeg ik zachtjes in zijn oor. Hij kijkt me eerst wat bedenkelijk aan maar geeft uiteindelijk toe.
Als de eerste taxi aan komt stappen Denise, Callum en jake gelijk in. Reede komt eerst nog naar mij toe. Hij trekt me tegen zich aan en drukt zijn lippen zachtjes op de mijne. 'Tot straks' zegt hij tegen me. Ik lach naar hem. 'Let goed op haar' zegt hij als hij Thomas aankijkt. 'Natuurlijk' antwoord Thomas vrolijk. Dan stapt hij in en de taxi rijd weg.
'Gaat het wel Jess?' vraagt Thomas aan mij. 'Mwa, ik vond het lastig om Denise haar haar vast te houden en zelf niet ook te gaan spugen. Ik drink bijna nooit en ik ben zooooo misselijk nu. En alles DRAAIT!!!' zeg ik tegen Thomas. 'Kom hier' zegt hij en doet een arm om me heen. Hij haalt een flesje water tevoorschijn. 'Probeer dit eens'. Ik pak het flesje aan en neem een paar slokken. Het lest mijn dorst wel een beetje maar het valt nog zwaarder op mijn maag.
'Shit, ik denk echt niet dat ik het in kan houden'
Thomas pakt me vast en loopt met me naar een andere prullenbak. 'Hier, gooi het er maar uit' zegt hij.
'Ik wil niet dat je dan kijkt oké'
'Is dat waarom je Reede alvast weg hebt gestuurd?'
'Misschien....ja...ik denk het. Kan je niet anders ergens ver weg gaan staan dat je het niet ziet?' vraag ik.
'Kom Jess, ik zei toch dat ik er voor je zou zijn als je me nodig hebt. Je wilt niet weten hoe vaak ik haar naar achter heb gehouden voor meiden'
Ik voel gelijk weer een vlaag misselijkheid opkomen. Zo snel als ik kan pak ik de prullenbak vast. Kut ik wilde niet dat Thomas dit zou zien.... Maar net zo snel als ik bij de prullenbak ben, zo snel houd hij mijn lange haar naar achter.
Jezus, het blijft ook maar komen. Als het eenmaal stopt voel ik me wel stukken beter.
'Opgelucht?' vraagt Thomas.
'uhmm, ja, best wel' reageer ik.
'Je hoeft je daar echt niet voor te schamen Jess. Hier drink nog wat water'
Ik pak het flesje weer aan en spoel de vieze smaak weg. Alles draait nu gelukkig een stuk minder. Ik probeer terug te lopen naar de plek waar we net stonden, ik wil niet te lang bij die prullenbak blijven staan. Toch wankel ik nog een beetje. Als ik me een heel klein beetje verstap staat Thomas gelijk naast me en houd me vast. Hij kijkt me aan.
'Het gaat wel' zeg ik.
'Oké' zegt hij terwijl hij me blijft vast houden. We lopen voorzichtig terug naar de plek toe waar we net stonden.
'Hier' zegt hij, en hij haalt iets uit zijn jaszak. Kauwgom.
'Oh, je bent een held!!' zeg ik tegen hem.
'Ze zag er erg aardig uit' zeg ik als hij naar me blijft kijken nadat hij me de kauwgom geeft.
'Wie?', vraagt hij.
'Oh eh, dat ehh, blonde meisje' zeg ik. Kut wat was haar naam nou? 'Ik weet haar naam niet, maar niet omdat ik haar niet aardig vind. Zo ben ik niet, echt niet. Ik heb gewoon te veel gedronken en toen stelde ze zich voor en toen ging ik dansen met Denise en nu uhhm ik ehhh.'
'Hé, maak je niet zo druk joh. Het is echt niet erg als je iemands naam een keer vergeet. Ze heet Jade'
'Ohja, ehm.. sorry. Ze is erg mooi' zeg ik. Ze was ook echt prachtig.
'Ja vond je?' vraagt hij.
'Ja!, jij niet dan?' vraag ik.
'Ja, ehm, tuurlijk wel maar eh, ja...mooi maar niet zoals ehh, zoals jij' zegt hij terwijl hij wegkijkt.
'Thomas...'
'Ja, ik weet het. Je hoeft je niet druk te maken. Ik respecteer gewoon jouw keuze. Ik had alleen nog niet zo'n zin om gelijk vanavond met iemand mee naar huis te gaan. Niet nadat ik zo met jou heb gedanst'
Oh kut, ik denk terug aan hoe hij tegen me aan had zitten schuren, hoe ik het toe liet en het alleen maar stimuleerde.
'Ow, uhm, sorry daarvoor. Ik denk dat ik gewoon wat te veel op had' zeg ik.
'Je hoeft echt geen sorry te zeggen. Niet alsof ik het erg vond ofzo.' Grijnst hij naar me. 'Maar ik weet nu wel wat je wilt dus je hoeft je daar niet druk om te maken hoor.'
We lachen naar elkaar. Op een of andere manier voelt het niet ongemakkelijk meer. Het voelt alsof ik hem echt al een hele tijd ken.
We zien koplampen onze richting op komen. 'Zullen we?' vraagt ik.
'Dames eerst' zegt hij en hij houd de autodeur voor me open. Als we in de auto zitten voel ik ineens hoe moe ik ben. Mijn ogen vallen haast dicht. Thomas trekt me tegen hem aan. 'Doe je ogen maar even dicht, ik maak je zo wakker' zegt hij.
Ik kan niet vechten tegen de vermoeidheid dus ik leg mijn hoofd op zijn schouder en val gelijk in slaap. Ik voel nog even dat hij z'n jas over me heen legt maar dan val ik in slaap.
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomanceJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...