'Ik had niet verwacht dat hij dat echt over zou maken!!!' zegt Lara. 'Zal ik het gewoon terug over maken?' vraagt ze aan ons.
'Nee, je kan er op rekenen dat als je dat doet dat het dan binnen een paar seconden weer op je rekening staat' zegt Denise.
'Ja ze heeft gelijk. Maar we wilde binnenkort met elkaar gaan barbecuen. Anders kopen we daar de spullen van? Dan ga je gezellig mee' stel ik voor.
'Weet je zeker dat ze dat niet erg vinden? Ik bedoel, dat ik erbij ben' vraagt Lara wat onzeker.
'Het is eerder de vraag of jij dat wel wilt als Jack er ook is.' zeg ik dan.
'Oh, ik kan hem wel aan, en anders negeer ik hem gewoon'
'Kijk zo hoor ik het graag' zegt Denise
(J) Hey, hoe is het nu, Thomas is net terug toch?
(R) Hey lekkerding. Ja klopt. Hij wilt nog graag sorry tegen je zeggen. Hij heeft alles wel weer op een rijtje nu. Hij schaamt zich kapot voor wat hij heeft gedaan...
(J) Dus hij is niet meer boos ofzo op mij?
(R) Hoe kan iemand nou boos op jou blijven? Hij heeft er gewoon spijt van, dat is het meer. Hij is totaal niet boos op jou.
(J) Gelukkig, zeg hem maar dat we gewoon vergeten dat het ooit gebeurt is
(R) Oké, maar ik hou hem nog steeds in de gaten. Net als Dylan
(J) Wil je even gedag zeggen tegen Dylan?
(R) Wat?!?! Hij is niet daar toch? Jess, anders ben ik nu onderweg.
(J) Nee, is een grapje maar je bent wel lief als je zo jaloers doet :)
(R) Wat moet ik toch met jou.....
(J) voor nu niks, maar als ik je weer zie dan weet ik wel wat dingen
(R) Hmmh, heeft mijn meisje ineens vieze gedachten?
(J) Stiekem....
(R) Ik kan niet wachten om ze allemaal met je uit te voeren
'Aarde aan Jess' lacht Denise naar me. 'Stop met al dat sexting. Ik zie het gewoon aan je grijns' lacht ze me uit.
'Hmh' lach ik terug. 'Oh kun je Thomas nog even toevoegen in die snap groep? Hij is al een paar uurtjes terug nu'
'Doet hij weer normaal nu?' vraagt Denise.
'Ja' antwoord ik.
'Oh gelukkig, want ik mocht hem wel echt' zegt ze opgelucht.
'Wie is Thomas?' vraagt Lara.
'Owwww das een lang verhaal. En we gaan je ALLES vertellen' zegt Denise vrolijk.
De rest van de avond is super gezellig. Volgens mij blijven we allemaal tot vier uur wakker. We hadden halverwege de avond al beslist dat we maandag school gaan skippen. We hebben de hele dag een lekkere luie dag. We bestellen zelfs lunch zodat we de deur niet uit hoeven. We spelen wat spelletjes en praten vooral heel erg veel.
'En ben je er al uit met wat je gaat doen?' vraagt Lara.
'Ik denk het wel' antwoord ik.
'Én?' vraagt Denise nieuwsgierig.
'Ja. Ik ga het aanbod aannemen. Ik ga straks Jace bellen. Ik heb besloten dat ik zelf met hem wil praten in plaats van via Reede. En dan vertel ik Reede daarna wel wat er uit komt.'
'Dat klinkt als een goede beslissing' zegt Lara trots.
Aan het einde van de middag gaan de meiden naar huis. Ik verzamel m'n moed bij elkaar en pak mijn telefoon. Ik bel het nummer van Du Mont en zodra er wordt opgenomen vraag ik naar Jace. De vrouw is zo verbaasd dat ik hem bij zijn voornaam noem dat ik gelijk wordt doorverbonden.
'Met Kingston' klinkt het als hij opneemt.
'Uhm, hoi Jace. Met ehh...'
'Oh Jess, wat fijn dat je al zo snel belt' zegt hij onverwachts enthousiast.
'Ja, ik vroeg me af of we het misschien nog een keertje kunnen hebben over het aanbod. Ik ben geïnteresseerd maar heb nog wat vragen.'
'Zou je vanavond tijd hebben? Dan kunnen we dineren in het restaurant van het hotel en dan kan ik al je vragen beantwoorden.'
'Ehm, ja dat is goed. Hoe laat moet ik er zijn?' vraag ik.
'Is half zeven goed?'
'Ja dat moet lukken' zeg ik blij.
'Oké, je had geen auto toch? Dan laat ik je ophalen'
'Oh ik kan ook wel met de bus hoor.' Ik wil me niet opdringen ofzo, ik ga altijd met de bus dus ik heb er niet zoveel problemen mee.
'Geen sprake van' zegt hij overtuigend. 'Om kwart over zes zal er een auto klaar staan bij je appartement. Moet ik voor drie reserveren of komt Reede niet mee?'
'Oké dankjewel, ehm...ik ehh...wil dit graag zelf doen dus doe maar voor twee'
'Begrijpelijk. Mijn zoon zal dat ook wel begrijpen. Tot vanavond en bedankt voor het bellen' zegt Jace voordat hij ophangt.
Ik doe even een vreugdedansje als ik me besef dat ik gewoon vanavond een afspraak heb die zoveel voor mijn toekomst kan betekenen. Nu moet ik het nog aan Reede vertellen...
Ik besluit hem maar gelijk te bellen. Anders zit ik me de hele tijd zenuwachtig te maken.
'Dag schoonheid' neemt Reede de telefoon op.
'Hey. Uhm... niet boos worden maar ik moet je iets vertellen.'
'Ochjeej' zegt hij. 'Vertel maar'
'Ik ga vanavond dineren met je vader om over het voorstel te praten.'
'Hoe laat?' vraagt hij
'Half zeven. Of ja, ik word om kwart over zes opgehaald'
'Ik kan je ook wel ophalen. Dan ga ik gewoon mee'
'Dat is het een beetje. Ik wil het graag zelf doen omdat ik niet het gevoel wil hebben dat jij dit voor me regelt. Niet dat ik niet op prijs stel wat je voor me doet maar..'
'Ik snap het schat. Maak je maar geen zorgen, ik zal daar echt niet boos om zijn. Ik ben eerder trots op je. Ik weet dat je dit aankan en dat je deze kans verdient. Ik weet zeker dat je dit goed zal doen'
'Dankjewel' zeg ik tegen hem. Het voelt fijn dat er iemand is die zoveel vertrouwen in me heeft.
'Mag ik je anders thuisbrengen daarna?' vraagt Reede.
'Dat lijkt me fijn ja' zeg ik.
'Deal' zegt hij.
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomanceJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...