Deel 53 (extra post)

1.2K 33 3
                                    

'Wat willen jullie eten?' vraagt Thomas als we binnen komen.

Ik zie dat hij naar me kijkt. Hij laat zijn blik over mijn hele lichaam gaan. Hij bijt op zijn lip. Zien de andere dit ook? Hij blijft me nu aankijken.

'Ik heb wel trek in chinees' zegt Denise.

Thomas schrikt even op maar kijkt dan gewoon weer naar mij.

'Ehm, dat lust ik ook wel ja' zeg ik om mezelf uit deze ongemakkelijke situatie te redden.

'Zullen we dat doen dan?' vraagt Callum. 'Als mijn meisje Chinees wilt dan krijgt ze Chinees' zegt hij terwijl hij achter Denise gaat staan en zijn armen om haar heen slaat. Hij kust haar op zijn wang. Het ziet er zo lief uit. Denise straalt helemaal.

'Daar ben ik het helemaal mee eens' zegt Reede. Hij kijkt niet naar mij. Al zijn aandacht is gevestigd op Thomas.

'Sinds wanneer ben jij het met mij eens' grapt Callum.

'Volgens mij sinds onze meisjes beste vriendinnen zijn' zegt hij. Hij legt de nadruk op onze meisjes. En dan loopt hij naar me toe en gaat net zo bij mij staan als hoe Callum bij Denise staat. 'Mijn meisje' fluistert hij in mijn oor.

Ik voel vlinders in mijn buik als hij dat zegt. Ik hoop dat hij het meent en niet alleen maar zegt omdat Thomas naar me kijkt.

Thomas kijkt naar ons, zucht en rolt met zijn ogen. Wat is er toch met hem aan de hand? Gister leek hij me te begrijpen en nu doet hij zo... Zou ik anders even met hem moeten gaan praten. Anders wacht ik nog wel even tot ik een goed moment zie om met hem te praten

'Wat willen jullie hebben?' vraagt Callum als hij naar Reede en mij kijkt.

'Uhhmmm, Denise weet wel wat ik lekker vind denk ik. Kiezen jullie maar iets uit' zeg ik.

Denise en Callum beslissen gewoon naar de Chinees toe te rijden en daar van alles te bestellen. Reede en ik gaan op de bank zitten. Jake en Thomas hadden besloten dat ze shots wilde gaan doen om een of andere reden.

'Willen jullie meedoen met een drankspelletje?' vraagt Thomas.

'Nee man, niet nodig' zegt Reede.

'En jij dan?' vraagt hij aan mij.

'Zij ook niet' antwoord Reede naar hem.

Waarom antwoord hij voor mij? Waarom doen ze nou zo tegen elkaar.

'Ik vraag het aan Jess, volgens mij beslist ze nog altijd zelf wat ze wel of niet wilt doen' zegt hij.

'Lief dat je het aanbiedt, maar mijn maag is nog een beetje van slag van gister' zeg ik snel voordat Reede kan reageren.

'Kan ik iets anders voor je inschenken?' vraagt hij aan me.

'Dat doe ik wel' zegt Reede die opstaat en verdwijnt naar de keuken.

Voordat Reede terug is komt Jack binnen met 4 shots.

'Hier. Ik heb er ook een voor jou en je aanhangsel meegenomen' knipoogt hij naar mij. Ik moet lachen omdat hij Reede mijn aanhangsel noemt.

'Eentje kan dan vast geen kwaad zeg ik. Het is wel gewoon gezellig. Ik sta op om het shotje aan te pakken. We proosten en slaan het shotje achterover. Ik trek een vies gezicht zodra ik het op heb naar Thomas en Jack.

'Gatver, wat is dit nou weer voor zoete troep?'

'Hahaha, geen idee ik heb gewoon het eerste het beste gepakt wat ik kon vinden' lacht Jack.

'Nou, dankjewel' zeg ik tegen hem en Thomas.

'Weet je zeker dat je geen spelletje mee wilt doen?' vraagt Thomas.

'Ik denk echt dat mijn maag dat niet aankan.' zeg ik.

Reede komt weer binnen en komt achter me staan. Thomas pakt snel het andere shot en slaat ook die achterover.

'Heb je toch een shot genomen?' vraagt hij aan mij.

'Ja' zeg ik. Dat is toch niet erg?

'Pas wel op voor je maag oké'

'En anders roep je mij maar weer, ik heb inmiddels ervaring met je haar naar achter houden' zegt Thomas.

Kut....Waarom moet hij dat nou weer zeggen....

Reede zijn ogen schieten inmiddels vuur.

De sfeer wordt een beetje ongemakkelijk. Ik moet iets doen om dat te kunnen veranderen.

'Zullen we anders alvast kijken naar een leuke film die we kunnen opzetten?' stel ik voor.

'Ja goed idee, want dat kan uren duren' zegt Jack.

Dat klinkt zo herkenbaar. Denise en ik kunnen ook nooit snel een keuze maken.

Reede zet netflix aan op de tv en geeft de afstandsbediening aan Jack zodat hij wat rond kan kijken.

'Ik pak nog een shot, en alvast een biertje. Jullie ook nog?' vraagt Thomas aan Jack en mij.

'Ja lekker' zegt Jack.

Reede kijkt me zo boos aan. Waarom? Ik doe toch niks fout. Ik mag dus echt wel zelf bepalen wat ik wel of niet wil drinken.

'Ja, doe voor mij ook maar' zeg ik. Hoe leuk Reede ook is, ik ga me niet de wet laten voorschrijven. Als hij daarop hoopte kan hij er maar beter nu achter komen dan later.

Thomas loopt weg naar de keuken.

'Wat ben je nou aan het doen?' vraagt Reede aan me.

'Ik mag toch wel zelf weten of ik een drankje wil of niet?' zeg ik

'Doe je dit nou echt omdat ik zei dat je niet hoefde? Ik probeerde je alleen een beetje te beschermen tegen een groepsdruk'

'Ik kan echt wel voor mezelf zorgen' bijt ik hem toe.

'Nou welk genre vinden jullie leuk?' vraagt Jack als we onze tweede shot op hebben.

'Horror!' zeggen Thomas en ik tegelijk. We moeten allebei lachen. Reede zit verveeld op zijn telefoon. Ik weet niet wat ik nou van zijn houding moet vinden. Probeert hij me echt tegen groepsdruk te beschermen of tegen Thomas? Ik neem een slokje van het biertje wat voor me staat. Thomas heeft hem al helemaal opgedronken. Thomas kijkt me aan als ik dat slokje heb genomen en dan begint hij te lachen.

'Je hoeft het echt niet op te drinken als je het niet lekker vind hoor'

'Ja oké, ik geef toe. Het is echt heel smerig'

Ook Jack lacht om mijn reactie.

'Dus we gaan dan een horror film kijken? vraagt Reede.

'Vind je dat goed?' vraag ik aan hem. Alleen al als ik hem aankijk verdrink ik weer in zijn ogen.

'Als jij het leuk vind, dan vind ik het prima' zegt hij terwijl hij een arm om me heen slaat. Hij trekt me tegen zich aan en houd me stevig vast.

'Nou niet zo klef gaan doen hoor' zegt Jack tegen ons.

Ik moet er om lachen. En Reede gelukkig ook. Alleen Thomas kijkt er een beetje ongemakkelijk bij. Ik merk dat hij nog steeds naar mijn lichaam kijkt. Ik voel zijn ogen de hele tijd over mijn lichaam gaan. Als ik hem aankijk bijt hij af en toe op zijn lip en ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden.

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu