Deel 94

1.1K 29 1
                                    

Reede komt om 5 uur thuis. Het eten staat al helemaal klaar maar we doen eerst nog even een drankje buiten met z'n alle. Denise zit naast me. Ze stoot me zachtjes aan.

'Zullen we morgen anders je buurvrouw mee nemen? We wilde hier binnenkort wel gaan barbecuen. Als ze het gezellig vindt zou ze dan ook mee kunnen, dan kunnen we haar voorstellen aan Jack. Maar om haar niet gelijk in het diepe te gooien, kunnen we haar eerst zelf beter leren kennen.'

'Oh, dat is misschien wel leuk ja. Ik zal Lara even een appje sturen.'

Ik doe gelijk wat ik zeg:

(J) Heey buurvrouw, Jess hier. Ik ga morgen iets drinken in de stad met Denise, uit het gebouw en Dylan, een goede vriend van me. Zou je het misschien leuk vinden om mee te gaan?

Ik ben benieuwd of ze het leuk zou vinden. Ik hoor nooit andere mensen daar. Ze is denk ik erg op zichzelf. Echt lang woont ze er nog niet dus wie weet.

(L) Hey Jess, wat lief dat je me uitnodigt. Het lijkt me erg gezellig, ik ken nog niet zoveel mensen hier maar is Dylan niet die jongen die zo raar deed bij je deur?

Ow kut... Dat was ik helemaal vergeten. Ik laat het appje aan Denise zien.

'Oh ja shit. Wacht anders moet je dit sturen' zegt Denise.

Ik geef m'n telefoon aan Denise en ze stuurt het berichtje als ik het heb nagelezen.

(J) Ja dat klopt. Hij wilt graag zijn verontschuldigingen aanbieden. Er is veel aan de hand met zijn familie, dat wist ik eerst zelf niet. We hebben alles uitgepraat en het gaat gewoon goed nu. Hij is een aardige jongen als je hem leert kennen. Hij gaat gewoon door een hoop shit heen nu. Hij heeft erg veel spijt van wat er gebeurt is.

(L) Ahhh, dat is heel vervelend voor hem. Ik snap dat je dan wel eens dingen kan doen waar je niet goed over nagedacht heb. Ik wil het wel een kans geven. Ik ken bijna niemand dus het lijkt me erg leuk. Laat maar weten waar we afspreken :)

(J) Zal ik doen, tot morgen!

Ik laat de reactie aan Denise zien. Ik app Dylan ook even dat Lara mee gaat. Hij appt gelijk terug dat hij graag sorry tegen haar wilt zeggen. Denise en ik kunnen hem wel goed inschatten.

'Gezellig, ik heb er nu al zin in' zegt Denise blij als ze voor iedereen borden met pasta opschept.

'Hebben jullie plannen morgen?' vraagt Reede.

'Ja, ik ga met Denise, Lara en Dylan wat in de stad drinken. Om even het aanbod van je vader te bespreken omdat ik het moeilijk vind om zelf snel een keuze te maken'

'En Dylan moet écht mee?' vraagt Reede ontevreden.

'Ja. Ik wil echt weten hoe hij het ziet. Niemand kent me zo goed als hij plus, ik moet hem zijn thermosbeker nog teruggeven'

'Hmh oké dan...'

'Weet je zeker dat je het niet erg vind?' vraag ik hem voor de zekerheid.

'Ben je nog steeds mijn vriendin?' vraagt hij.

'Ja?' zeg ik verbaasd'

'Dan ben ik helemaal tevreden' lacht hij naar me en geeft hij me een kus.

'Wil je morgen nog hier slapen?' vraagt Reede vervolgens.

'Ow uhm, daar had ik nog niet over nagedacht. Ik vraag het even aan Denise' zeg ik.

'Denise wat doe jij morgen avond met slapen?' roep ik naar haar.

Ze loopt naar me toe. 'Uuuhh, nog niet over nagedacht. We kunnen ook weer even samen slapen als je wilt. Lekker even meiden onder elkaar'

'Ja gezellig' zeg ik terwijl ik naar Reede kijk op te peilen wat hij van dat idee vind.

'Het liefst heb ik je elke avond bij me. Maar morgenavond komt Thomas ook terug dus misschien is het goed als we dan eerst even met z'n vier hier thuis zijn' zegt Reede

'Ja precies. Dan spreken we daarna wel weer wat af' zeg ik tegen hem.

Ik had daar nog helemaal niet over nagedacht. Hoe gaat het zijn als Thomas weer terug is? Ergens heb ik het gevoel alsof we deze week in een bubbel hebben gezeten. Toen had ik ook nog niet het gevoel alsof ik kon nadenken over volgende week. Ik durfde nog niet te hopen dat ik volgende week samen zou zijn met Reede, dat hij me na deze opdracht nog zou willen zien. Ik kan mijn glimlach niet inhouden als ik me besef dat ik nu echt een relatie heb met Reede.

Het eten was echt heerlijk. Nu voel ik me echt super moe. Reede zal ook wel moe zijn van z'n werk.

'Zullen we zo naar boven gaan?' vraagt Reede zachtjes bij mijn oor.

Ik knik naar hem.

'Wil je dan lekker met me in bad?' vraagt hij.

Ik heb werkelijk overal spierpijn dus een bad klinkt echt geweldig.

'Dat lijkt me erg fijn' zeg ik tegen hem.

'Dan zal ik het alvast aanzetten. Kom over tien minuten naar boven oké' zegt hij als hij opstaat en me een kusje geeft op mijn voorhoofd.

'mmmh' zegt Denise als ze naar me kijkt en Reede weg ziet lopen. 'Wat zijn jullie van plan?' vraagt ze met een grijns.

'Nikssss' lach ik 'Ik heb overal spierpijn dus we gaan even in bad'

'Jaaajaaa. Alleen voor de spierpijn zeker' lacht ze naar me.

'Hoe laat wil je morgen naar de stad?' vraag ik aan haar.

'Uhh, zullen we rond twaalf doen? Dan gaan we naar dat leuke koffietentje waar we meestal zitten.'

'Ja leuk!' zeg ik.

Ik app de tijd en de plaats even door naar Lara en Dylan. Omdat het wat makkelijker is maak ik gewoon even een groepschat aan met iedereen. Dan hoef ik het maar één keer te sturen.

Ik noem het de buurtjes

(Jess) Hey, morgen gaan we naar het koffietentje op de hoek naast het winkelcentrum, Denise en ik dachten rond twaalf. Komt dat uit voor jullie?

(Dylan) Jahoor, gezellig. Tot morgen :)

(Lara) Ik ken het nog niet zo goed hier dus ik weet niet welke je bedoelt maar twaalf uur is goed voor mij :)

(Dylan) Ik kom onderweg langs het gebouw, zullen we dan samen lopen?

(Lara) Ja graag, dan zie ik je wel iets voor twaalf

(Dylan) Ja is goed, ik app wel als ik er ben

(Lara) Gezellig, tot morgen allemaal!

(Denise) Tot morgen

(Jess) Tot morgen :)

Ik app Lara even privé om er zeker van te zijn dat ze dat niet erg vind dat Dylan haar ophaalt.

(L) Neehoor, ergens is het wel fijn want dan kan hij ook zeggen wat hij wilde zeggen over wat er gebeurt is voor we er zijn, dan is het niet meer ongemakkelijk ofzo als we aankomen. Dan kan hij laten zien hoe aardig hij is haha. Ik kijk er naar uit, tot morgen!

(J) Gezellig, ik ook. Tot morgen!

Ik kijk nog een keer op mijn telefoon en zie dat het tien minuten later is. Ik drink nog even mijn thee op en pak dan m'n handtas mee en loop naar boven. Even lekker ontspannen in bad.

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu