Zodra we mijn studio binnen zijn zegt Reede: 'Ik ga die kerel opzoeken en ik zorg dat hij geen trap meer kan lopen'
'Reede....Je weet dat je dat niet zomaar gebeurt. Als ik het lang genoeg negeer dan houd hij wel op'
'Heb je enig idee hoe fucked up het is, hoe hij zich gedraagt. Dit is echt niet gezond, die kerel moet professionele hulp zoeken'
'Maar vandaag gaat het om mijn manier, weet je nog' breng ik hem in herinnering. Ik wil deze schoolopdracht niet als excuus daarvoor gebruiken maar ik wil niet dat hij op zoek gaat naar Dylan want dat zou erg fout kunnen lopen.
'Ja, dat weet ik wel. Maar de gedachte dat jij hier thuis zou zijn terwijl die kerel zich gedraagt als een of andere psycho, dat kan ik niet handelen. Tenminste niet als ik er niks aan mag doen. Ik weet niet waar die gast toe in staat is.'
'Hij zal echt niks doen. Als hij hier zou zijn dan zou ik gewoon zeggen dat hij op moet rotten.'
Ondertussen probeer ik al wat spullen bij elkaar te zoeken.
'Ik snap dat je denkt dat je hem aan kan Jess, maar soms kunnen mensen die je goed kent anders reageren dan je zou verwachten.'
'Oké we zien wel wat er gebeurt. Als ik hem zie zal ik in ieder geval jou bellen, als je niet al bij me bent.' zeg ik tegen hem
'Het liefst laat ik je helemaal niet meer alleen.' zegt Reede als hij op me af komt lopen. Ik sta voor mijn kledingkast en Reede komt achter me staan en wrijft langzaam over mijn armen heen.
'Gaat het wel?' vraagt hij.
'Ja. Ik weet alleen niet zo goed wat ik ervan moet vinden dat hij zo raar doet de laatste tijd'
'Hij kan niet verwachten dat je na een jaar nog niet verder bent gegaan met je leven'
'Ik weet het' zeg ik. 'Zal ik snel wat spullen pakken zodat we terug naar huis kunnen?' zeg ik als ik me naar hem omdraai en recht in zijn grote bruine ogen kijk. Dan lacht hij naar me. Kut wat zei ik nou? 'Ik ehh....ik bedoel jouw huis. Je snapt wel wat ik bedoel. Ik bedoelde niet....ik versprak me gewoon...'
'Noem het maar hoe je wilt, als ik je maar mee kan krijgen naar mijn douche' zegt hij en dan zoent hij me.
'Reede...' zeg ik tegen zijn lippen aan. Ik wil hier eigenlijk snel weg. Ik wil samen met Reede zijn. Op zijn kamer. Zonder dat er ineens irritante mensen op de stoep kunnen staan. Maar ik kan me niet verzetten. Niet als Reede me aanraakt. Dat staat mijn lichaam niet toe. En langzaam ook mijn hart niet.
'Pak maar snel je spullen schat, voordat we hier een tijdje blijven' zegt hij als hij zich losmaakt uit onze zoen waardoor ik zachtjes kreun omdat ik niet wil dat het ophoud.
'Kan ik je helpen?' vraagt hij.
'Ja, ik moet alles nog pakken. Ik moet een outfit hebben en wat ondergoed en sokken. Die liggen in het 2e laadje van boven.'
Ik heb net mijn outfit uitgekozen als ik Reede voor mijn lade zie staan. Hij heeft 2 paar sokken in zijn handen. 'Is dit goed?' vraagt hij.
'Ja, prima'
'Wat zit er in deze la?' vraagt hij als hij de bovenste la open trekt.
....natuurlijk.
'Ik hoef het je niet meer te vertellen want nu zie je het al....'
Mijn ondergoed la. Natuurlijk trekt hij die gewoon open. Op zich liggen er gewone dingen in. Wat brazilian ondergoed, met een randje kant. Wat gewoon ondergoed. Wat gewone stof gekleurde strings. Als hij maar van het dichte doosje afblijft. Maar komop. Ik heb het hier over Reede. Die alles doet en zegt wat in hem opkomt.
'Kan je misschien niet dat....'
En....hij maakt het open nog voor ik mijn zin af kon maken. Kut.
De dag na het wijnavondje met Denise....waarin we die fantasieën hadden verteld zijn we gaan winkelen. We hadden 1 fantasie die hetzelfde was. We wilde allebei een keer een sexy korset met jarretels en stockings aan doen. Omdat we dat allebei wilde zijn we dat die dag later gaan halen. Niet dezelfde natuurlijk. Zij had een zwarte met leer en ik een zwarte met kant. We hadden het allebei gepast in de winkel en we waren verbaasd over hoe goed het stond. En om er voor te zorgen dat we het allebei een keer zouden gebruiken hebben we ze gekocht. Toen hadden ze ook een aanbieding voor 10 strings voor 30 euro. En dat konden we niet laten lopen. We hadden afgesproken dat we ze niet mochten dragen voordat we het korset een keer gedragen hadden. Bij haar was dat na 2 weken. En bij mij....nog steeds niet. Maar ik hield wel mijn belofte want het ging om een pinky promise en voor ons is dat heilig. Ook al zei Denise dat ik daar echt niet op hoefde te wachten. Het was ook een belofte die ik aan mezelf had gemaakt. Ik wilde het durven. Dus ik wachtte nog. Ik had het na Dylan zijn reactie op mijn bikini nooit durven aan doen en dus hield ik het altijd verborgen.
'Fuck' zegt Reede.
Hij kijkt naar me. Hij pakt het korset eruit en de jarretels vallen om de grond omdat hij die nog niet had gezien.
'Heb je dit aan gehad?' vraagt hij als hij verbaasd kijkt naar het korset en dan de gevallen jarretels van de grond pakt.
'Alleen om te passen in de winkel' zeg ik beschaamd. Ik kijk naar beneden. Ik kan hem echt niet aankijken.
Hij vind me nu vast en zeker een slet.
'Gaat deze mee?' vraagt hij.
'Wat?' ik volg hem niet meer.
'Heb je het ooit voor iemand aan gehad?' vraagt hij.
'Nee, of ja, ik heb het gepast samen met Denise'
'Fucking hell' zegt hij
'Sorry. Ik ehh.... het was stom om te kopen....het ligt al een jaar in de kast ofzo. Ik durfde het nooit aan te doen en ik....ja'
Kut. Nu kom ik ook al niet meer uit mijn woorden.
'Mag ik de eerste zijn?'
'Wat bedoel je?' vraag ik aan hem.
'Mag ik alsjeblieft de eerste en het liefst de enige man zijn die je hier in ziet?'
'Vind je het niet...ehm....vind je me niet een slet omdat ik zoiets gekocht heb' ik durf hem nog steeds niet aan te kijken.
'Fuck Jess. Nee, natuurlijk niet. Als jij dit aantrekt dan zweer ik je dat ik klaar kom zonder dat je me nog met een vinger hebt aangeraakt.
'Er zitten ook nog stockings bij' zeg ik als ik merk dat hij die nog niet heeft gezien.
'Jezus, wil je me dood hebben' zegt hij
'Sorry' ik weet niet wat ik moet zeggen, dus ik zeg sorry. Dat is een beetje een gewoonte van me.
'Wat? Nee, geen sorry zeggen. Je hebt het nog niet eens aan en alleen al van het idee word ik keihard.'
'ow' is het enige wat ik uit kan brengen. Ik schaam me eigenlijk kapot maar volgens mij vind hij het .... juist...geil.
'Mag ik je wat vragen?' vraagt hij
'uhm, ja als je me niet weer ongemakkelijk maakt'
Hij moet erom lachen. 'Ik kan niks beloven schat' zegt hij.
'Maar...Was dit één van je fantasieën waar Denise het over had?'
Waarom moet hij dat nou vragen....
'Als je het mag meenemen, stop je dan met vragen stellen?' vraag ik als ik hem eindelijk weer durf aan te kijken.
'JA!' roept hij bijna.
'Mag...hmh... mag dit allemaal mee?' vraagt hij als hij de rest in het doosje ontdekt, ook alle strings die ik nog nooit had gedragen.
'Ja oké' zeg ik.
Ik pak snel de rest van mijn spullen zodat we terug kunnen naar zijn huis.
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomanceJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...