Deel 56

1.2K 32 2
                                    

Ik ben samen met Denise achterin gaan zitten. In de auto kan ik eindelijk weer rustig op adem komen. Wat is er net in hemelsnaam gebeurd?

'Gaat het weer een beetje?' vraagt Denise terwijl Callum de auto start.

'Ja. Ik weet gewoon niet zo goed wat er daarnet is gebeurd' reageer ik. 'Ik wist niet dat Thomas zo over me dacht en dat dit hem zo dwars zit. Ik ken ze pas twee dagen ofzo. Echt, ik snap er niks van'

'Ik ook niet' antwoord Callum. 'Ze zijn altijd beste vrienden geweest. Ze vonden wel eens hetzelfde meisje leuk maar dan lieten ze haar allebei gewoon met rust. Dan gingen ze er niet mee verder'

'Misschien is dat wat ze dan nu ook moeten doen' reageer ik. Terwijl het me pijn doet om het toe te geven, het is misschien wel de beste manier.

'Wat, nee! Het zijn grote jongens, die kunnen dat echt wel zelf uitzoeken' zegt Denise.

'Ik denk dat dit anders is' zegt Callum. 'Ik heb dit nog nooit gezien. Überhaupt Reede die een meisje mee neemt naar huis. Dat komt nooit voor. Hij heeft nooit relaties, of in ieder geval nooit gehad in de tijd dat ik hem ken. Ik weet niet wat er precies is met Thomas maar als jij aangeeft dat je alleen gevoelens hebt voor Reede dan moet Thomas dat gewoon accepteren. Hij kan niet iets afnemen van Reede omdat hij het liever zelf zou hebben.'

'Ik weet het niet' antwoord ik.

'Ik zeg dit niet snel, en ik weet dat jullie elkaar net kennen maar ik heb Reede nog nooit zo gezien met een meisje. Of hem zien kijken naar een meisje op de manier waarop hij naar jou kijkt. Ik zou het erg vinden als hij dat zomaar zou kwijt raken voordat hij het heeft mogen ervaren. Ze komen er wel uit. Ze kennen elkaar al jaren, dat gaat echt niet zomaar kapot' zegt Callum.

'Waarom moet het allemaal zo ingewikkeld zijn?' vraag ik als ik Denise aankijk.

'Het komt goed oké, heb een beetje vertrouwen in hem. Reede zal dit oplossen' zegt ze. 'Ik heb je zo lang kapot zien gaan door Dylan. Jij mag ook een keer een kans pakken waardoor je gelukkig kan worden' zegt ze.

'Daar heeft ze gelijk in weet je' zegt Callum.

'Ik ben blij dat jullie elkaar hebben gevonden' zeg ik tegen Callum en Denise.

'Anders ik wel' zegt Callum. 'Ik zag Denise wel eens op school lopen maar ik heb nooit op haar af durven stappen'

'Waaaat???' roept Denise.

Ik word weer een beetje opgevrolijkt als ik hen met elkaar zie.

'Ik moest vragen van Reede of je vanavond bij Denise wilde slapen. Dan zou hij er iets geruster op zijn aangezien Dylan vannacht voor jouw deur heeft geslapen.'

'Dat vind ik een heel leuk idee' zegt Denise vrolijk.

'Ik ook' reageer ik blij.

'Een gezellige meidenavond. Daar zijn we allebei wel aan toe denk ik' zegt Denise. 'Ook al mag je er wel heel even bij zijn hoor Callum' zegt ze.

'Gelukkig maar, lekkerding' zegt hij.

'Ik kreeg trouwens niet al je spullen mee bij Reede' zegt Callum tegen mij.

'Huh? Wat was er dan?' vraagt Denise.

'Er stond een zwart doosje ofzo maar ik mocht het niet eens aanraken dus laat staan meenemen' antwoord hij.

Fuck. Dat doosje. Ik was het alweer helemaal vergeten. Denise kijkt me met grote ogen aan. Ze trekt haar wenkbrauwen naar me op.

'Is dat het doosje waarvan ik denk dat hij het bedoelt????' zegt ze enthousiast terwijl ze in haar handen klapt.

'Misschien' lach ik naar haar.

'Wil ik weten waar dit over gaat?' vraagt Callum

'Wel als je weet dat Denise er ook eentje heeft' zegt ik tegen Callum.

Denise moet er gelijk om lachen.

'Dat laat ik je ooit nog wel eens zien' zegt Densie tegen hem.

'Je zult het vast erg leuk vinden' zeg ik tegen hem.

'Nu ben ik wel heel erg benieuwd. Kan ik het niet straks al zien?' vraagt hij.

'Ik denk dat je daar meer aan hebt als jullie met z'n tweeën zijn.' zeg ik.

Callum zijn ogen worden groot. Ik zie het in de spiegel.

'Precies dat' zegt Denise.

Als we aankomen bij onze appartementen zegt Denise: 'Ik heb genoeg eten meegenomen voor ons drieën dus we kunnen nog even gezellig samen eten.'

'Wat ben je toch geweldig' reageert Callum met een lach als we uitstappen. Hij trekt haar tegen zich aan en kust haar. Ik draai even weg als ik haar op zijn lip zie bijten. Ik wou dat Reede er nu bij was. Dat ik dat bij hem kon doen. Maar hij moet dit eerst zelf uitzoeken. Alles begint weer te kriebelen als ik terugdenk aan wat hij vandaag bij me heeft gedaan. Ik heb nog nooit zo iets lekkers gevoeld.

'Misschien kan je hem straks even een berichtje sturen over hoe het met je gaat' zegt Callum tegen mij waardoor ik op schrik uit mijn gedachten. 'Hij maakte zich erg veel zorgen. Ik moest hem echt tegenhouden, dat hij niet mee zou lopen naar de auto. Hij heeft me nog nooit zo boos aangekeken als toen ik jouw tas kwam halen op zijn kamer'

'Dat zal ik zo doen' zeg ik tegen hem.

'Heb je nog spullen nodig van je eigen studio?' vraagt Denise aan mij.

'Nee, ik heb alles bij me' zeg ik tegen haar.

'Dan gaan we gewoon gelijk lekker naar mij. Dan kunnen we eerst even gaan eten want ik verga inmiddels van de honger' zegt ze.

We lopen naar haar appartement toe. Als ze de sleutel in het slot doet zegt ze: 'Niet letten op de troep oké' ze zegt het vooral tegen Callum. Ik ben al wel wat van haar gewend.

'Maak je maar niet druk, toen ik je spullen moest pakken kon ik het niet laten om een klein beetje op te ruimen' zeg ik tegen haar.

'Ik hou van je, wist je dat?' zegt ze tegen mij.

'I know' knipoog ik naar haar.

Ze doet de deur open en we gaan naar binnen toe. Eerst eten we gezellig chinees en dan neemt Denise afscheid van Callum. Ik blijf op de bank zitten zodat ze even een privé momentje hebben.

'En?' zegt ze als ze de deur dicht doet en naar me toe loopt.

'Hoe gaat het nu echt met je?'

Ze kent me echt veel te goed. Kut. 

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu