Reede geeft me een rondleiding. We lopen langs alle kamers die al af zijn. Ik wist niet dat het zo groot was hier. Ik wist wel dat het groot was, maar zó groot. Dat is echt bizar. Sommige delen zijn nog afgeplakt met tape en doeken maar wat ik tot nu toe kan zien is echt bizar. Het is heel anders dan het andere gedeelte van het hotel. Het andere stuk is zeg maar heel chique en dit is vrij en artistiek. Veel kleur. Als ik geïnspireerd zou willen worden zou ik hier best een paar uur kunnen doorbrengen.
'We willen de ruimte ook aanbieden aan de hogeschool. Dat projectgroepen een kleine kamer kunnen reserveren en samen kunnen sparren. Zodat het een hotel wordt voor mensen die door reizen, mensen die willen genieten van vakantie maar ook studenten die normaal gezien altijd maar op dezelfde plek moeten blijven. We hopen zo positief bij te kunnen dragen aan hun creativiteit' zegt Reede.
'Wauw' zeg ik. 'Dat is eigenlijk wel een heel vet concept. Hebben jullie al contact gehad met de school daarover?' vraag ik.
'Ja, we maken een mooie deal en dan mogen de studenten gewoon gebruik maken van de speciaal ingerichte ruimtes. Ze waren er erg enthousiast over'
'Geweldig zeg'
'Zou je jezelf hier zien werken?' vraagt Reede.
We staan eventjes stil. Zie ik mezelf hier werken?
'Weet ik nog niet' zeg ik eerlijk 'Dit' en ik gebaar naar ons beide 'dit kunnen we dan niet vaker doen hè'
'hmmh, dat zien we tegen die tijd wel' knipoogt Reede naar me.
'Nou Reede.....'
'Denk er nog rustig over na. Maar ik zou het geweldig vinden als je hier zou gaan werken. Los van dat het hotel van mijn vader is, het is echt een mooie kans. En als het hier goed gaat lopen dan wilt mijn vader het ook uitbreiden naar de andere hotels die dicht bij hogescholen liggen. Je zou het ook alleen al om de ervaring kunnen doen. Het zal voor later ook mooi op je CV staan'
Ik kijk nog even rond om het allemaal in me op te nemen.
Reede's telefoon gaat als ik nog aan het rondkijken ben.
'Ja' neemt hij de telefoon op.
'Is goed, geef me tien minuten'
'Moet je gaan?' vraag ik aan hem.
'Ja, er is een probleem beneden dus ik moet weer verder aan de slag gaan. Zie ik je thuis weer?'
'Ja, Denise maakt pasta' zeg ik blij.
Reede loopt nog even mee naar buiten. Hij geeft me een kus voordat ik naar de bushalte loop.
De bus komt pas over kwartier dus ik beslis nog even op een bankje te gaan zitten. Het is zo warm dat ik gelijk het jasje uit doe wat ik van Denise heb geleend.
Kut! Op het moment dat ik ga zitten voel ik dat ik geen ondergoed aan heb. Shit, die heeft Reede in zijn zak gedaan. Ik pak mijn telefoon om hem te appen.
(J) Hey, volgens mij heb je nog iets van mij
(R) Klopt
(J) Ik was het vergeten, waarom heb je niks gezegd toen ik wegging?
(R) Omdat je hem anders terug zou willen. Zo kan ik de hele dag aan je denken, weet je nog
(J)Reeeedeee....
(R) Jeesssssss, ik geef hem vanavond wel terug
(J) Het is je geraden
(R) Ohja, en wat als ik het niet terug geef dan...
(J) Moet jij niet werken nu?
(R) Ik hoor liever wat je van plan bent om te doen als ik het niet terug geef
(J) Ja maar ik zit hier in een kort jurkje zonder ondergoed dus ik wil niet dat dadelijk m'n jurkje vies wordt.
(R) Hou je benen maar goed tegen elkaar dan schatje
(J) Ga jij nou maar werken....
(R) Op dit moment wil ik alleen maar fantaseren over jou die naakt in mijn bed lig als ik thuis kom
(J) Stop!!! Anders zie je het straks door mijn jurk heen! Ga werken!!
(R) Vooruit dan maar schoonheid, tot over een twee uurtjes, dan kom ik al naar huis. Ik moet iets langer blijven dan gepland maar ik ben sowieso om vier uur thuis.
(J) is goed tot strakssss
Opweg naar Reede's huis luister ik wat muziek. Ik beslis Dylan te appen om zijn advies te vragen op het aanbod van Jace. We spreken morgen af in de stad, dan kunnen we er even over praten. Ik neem Denise ook mee zodat Reede zich niet druk hoeft te maken. Dan kan ik Dylan ook gelijk z'n koffiebeker terug geven. Ik hoop dat als ik Denise mee neem dat Reede het niet erg vind. Ik zal het wel even met hem bespreken als hij weer thuis is.
Als ik aankom zie ik Denise en Callum al gelijk in de keuken staan. Het ruikt heerlijk hier.
'Heeeey, Jess hoe ging het? Ik ben alvast de pasta aan het maken'
'Hey, ja het ging goed. Ik vind Jace wel aardig, hij lijkt best veel op Reede.'
'Jace, dus je noemt hem al bij zijn voornaam??' klapt Denise in haar handen.
'Ja, Reede was wat later en ik kwam Jace al tegen in de lobby. Wat daarna gebeurt is....ik wil morgen graag even met jou en Dylan erover praten. Wil je morgen even mee wat drinken in de stad?' vraag ik haar.
'Ja gezellig, maar wat is er dan. Kan je iets erover zeggen, anders ga ik me alleen maar druk maken over wat er kan zijn'
'Uhm...nou...Ik heb het jou nog nooit verteld maar sinds we illustrator les kregen ben ik daar best wel veel mee aan de slag gegaan. Vroeger tekende en schilderde ik al veel en sinds onze studie ben ik digitale kunst ervan gaan maken. Dat liet ik pas aan Reede zien. Kennelijk was hij erg onder de indruk. Ik ben boos op hem omdat hij zonder te vragen mijn werk op een stick heeft gezet....maar hij wilde het aan zijn vader laten zien omdat het heel goed bij een nieuw project aansluit van het hotel. En nu willen ze me een dienstverband aanbieden en een afstudeerstage, onder voorwaarde dat ik daar nog een jaar werk na het afstuderen. Het is een heel mooi aanbod, maar het is wel Reede's vader weet je. En dan ben ik nog boos op Reede omdat hij het heeft laten zien zonder het aan mij te vragen. En.....omg ik weet niet wat ik moet doen want het zou wel heel goed op mijn CV staan...'
Ik zucht diep.
'Wauw' reageert Callum. Ik was bijna vergeten dat hij hier ook in de keuken staat. 'Meneer Kingston zou zo iets niet aanbieden als hij niet daadwerkelijk onder de indruk zou zijn van je werk. Het is een lastige man om mee samen te werken. Hij gaat heel voorzichtig om met dingen die effect kunnen hebben op de toekomst van zijn hotel' zegt hij.
'Ja, dat vertelde hij ook. Dat ik niet moest denken dat hij het aanbood omdat ik Reede's vriendin ben'
'OEhhhhh zijn jullie officieel???' roept Denise blij
Ik moet lachen om haar reactie. 'Ja, we hebben er even over gepraat. En...nouja, ja dus' lach ik.
'Maar even terug naar Jace. Zou je het aanbod aannemen als het niet de vader van Reede zou zijn?' vraagt Denise.
'Ja, zonder twijfel eigenlijk'
'Nou, dan heb je je antwoord toch al schat?' stelt Denise vast.
'Misschien....ik weet het nog niet zeker. Ik kan het feit dat het hier om de vader van Reede gaat niet zomaar vergeten...Daarom wil ik er ook nog met Dylan even over praten.'
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomanceJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...