Ik zie rechts een hele grote trap. Verder in de gang zijn 3 deuren. Ik weet niet waar ik heen moet lopen dus ik blijf even stil staan.
'Eerste deur links daar is de woonkamer' zegt Reede zachtjes met zijn kin in m'n nek.
'..hm..okay' zeg ik. Ik wil zo blijven staan. Zijn handen op m'n lichaam voelen net als op school. Ik denk dat ik verslaafd raak aan deze jongen.
Als ik net nadenk over het zetten van een stap zwaait de deur open waarvan Reede zei dat het naar de woonkamer leidt.
'Heey Reede, ik dacht al dat ik stemmen hoorde. Ben je al klaar met werken'?, zegt Thomas.
'Oh heey Jess, wat leuk dat je er al bent' zegt hij zodra hij mij ziet.
'Hey Thomas' zeg ik enthousiast terug. Thomas komt heel aardig over. Ik mag hem wel. Hij maakt in ieder geval geen lullige opmerkingen. En, ik zal niet liegen, hij ziet er goed uit. Niet zo goed als Reede maar wel erg goed.
'Ja man, ik mocht eerder stoppen van die ouwe voor m'n schoolproject hier' zegt hij en hij wijst naar mij.
Nou lekker dan. Ik ben 2 minuten binnen en er wordt al naar mij verwezen als schoolproject.
'Dit schoolproject heeft een naam' zeg ik en ik loop langs Reede heen naar Thomas. Richting de woonkamer. Voor Thomas sta ik even stil.
'Leuk je weer te zien Thomas' zeg ik en ik geef hem een knuffel. Die net even te lang duurt. Maar dat doe ik expres natuurlijk. Als ik Thomas los laat vraag ik 'zou je me een beetje rond willen leiden in dit huis, ik ben bang dat ik anders zo de weg kwijt raak'.
Hij kijkt van mij naar Reede, alsof hij wacht op goedkeuring.
'Dat kan ik ook wel doen' valt Reede in de rede.
'Ja, vast wel. Maar Thomas is een stuk aardiger dan jij', bijt ik hem toe.
'Das wel waar bro' zegt Thomas. Hij steekt z'n elleboog uit zodat ik bij hem kan inhaken.
'Maar ze moet tijd doorbrengen met mij, weet je nog?' Hij kijkt Thomas dwingend aan.
'Ik laat haar beneden zien, dan geef ik haar wat te drinken en dan kan jij haar boven laten zien. Dan kan je eerst die tassen alvast naar boven brengen' zegt Thomas.
'Kijk wat een mooie compromis' zeg ik en ik klap in m'n handen.
Reede kijkt zwaar geïrriteerd. Ik kan m'n gegiechel daardoor niet inhouden. Die blik is echt priceless.
Samen met Thomas loop ik vervolgens de woonkamer in terwijl ik Reede zijn voetstappen op de trap hoor.
'Nou, dit is dus de woonkamer' zegt Thomas.
'Wauw zeg' reageer ik. Het is net zo groot als dat je verwacht in zo'n huis. Er staat een hele grote hoekbank met een prachtige tv aan de muur. Die tv is bijna een bioscoopscherm joh. 'Avondjes filmkijken op de bank zal hier wel geweldig zijn' merk ik op.
'Als we het ooit eens zijn over welke film we gaan kijken zou dat leuk zijn ja, lacht Thomas. 'Van wat voor films hou jij?' vraagt Thomas me.
'Ik ben gek op alle horrorfilms' zeg ik. 'Oh en die nieuwe serie van Netflix, The haunting of hill house, en nu net the haunting of Bly Manor.'
'Ah! Geweldig, eindelijk nog een voorstander van horror, ik ben er ook gek op' zegt hij.
'Reede niet dan?', vraag ik. Ik kan me niet voorstellen dat hij überhaupt iets eng vind.
'Hij...tolereert het af en toe', vertelt Thomas.
'Wil je iets te drinken?', vraagt hij me.
'Oh ja graag.', zeg ik.
'We hebben een open keuken bij de woonkamer. Maar daar kan je ook bij komen als je door de deur aan het einde van de gang gaat waar je net was' legt Thomas uit.
'Laat me raden, jij lust vast wel ice tea green ofzo'
'haha, ja doe maar' zeg ik.
'Dat hebben we vaak in huis voor als er vrouwen langskomen'
'Gebeurt dat zo vaak dan?' lach ik.
'Mwa, minder vaak dan je zou denken. Reede is nogal gesteld op z'n privacy. Dus als iemand van ons iets met een meisje wilt doen dan moeten ze die niet mee naar hier nemen. Reede heeft een zus die vaak langs komt, en Callum heeft er 3, Jack 2. Dus soms zijn er hier meer vrouwen dan mannen'
'En jij? Heb jij nog broers of zussen?', vraag ik.
'Nee, lekker enig kind. Alle aandacht voor mezelf, daar hou ik van' knipoogt hij naar me.
'Gaat het een beetje met je?' vraagt Thomas aan mij.
Kut, zou Reede verteld hebben wat er gebeurt was? Dat kan toch niet want hij was verbaasd dat Reede al vroeg thuis kwam en verder ben ik de hele tijd bij Thomas geweest.
'Je..uhm..je make-up is een klein beetje uitgelopen', zegt hij alsof hij m'n gedachte kan lezen.
'Ow echt, shit. Ik heb helemaal niet meer in de spiegel gekeken. Lekker embarrassing' zeg ik.
'Je hoeft je daar echt niet voor te schamen hoor. Er zijn hier soms 6 vrouwen over de vloer dus we zijn wel wat gewend. Als alles nu maar oké is.'
'Soms kom je iets tegen uit je verleden wat je liever wilt vergeten' zeg ik, om hem toch wat uit te leggen maar niet gelijk m'n hele verhaal op tafel te gooien.
'Ow, ja dat kan vervelend zijn. Ik snap het. Als ik iets voor je kan doen moet je het maar gewoon zeggen'.
'Dankje, dat is echt heel lief van je Thomas.'
Hij is zo lief, en hij kent me amper. Waarom is hij zo lief. Alle emoties zitten me nog zo hoog dat ik tranen in m'n ogen krijg.
Als Thomas dat ziet slaat hij eerst een arm om me heen en trekt me dan tegen zich aan voor een knuffel.
'Geen zorgen maken oké, vandaag zoek je lekker afleiding bij ons' zegt hij terwijl hij over m'n rug wrijft.
We schrikken allebei een beetje op als we Reede z'n keel horen schrapen. Niet alsof we iets verkeerd deden, maar toch. Ik weet het niet. Ik denk dat ik net wel probeerde Reede jaloers te maken maar deze knuffel was gewoon omdat Thomas heel aardig is.
'Klaar voor de boven tour' zegt Reede.
'uhh, ja' zeg ik en ik loop naar hem toe. Als ik langs hem wil lopen houd hij me tegen. Hij kijkt over mij heen naar Thomas en slaat dan een arm om me heen. Dan leidt hij me de grote houten trap op.
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomanceJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...