Deel 26

1.3K 23 3
                                    

We lachen echt om van alles. Het is lang geleden dan ik het met een hele groep zo gezellig heb gehad. Ondertussen hebben we allemaal de slappe lach. Ik heb net al mijn tweede whisky op en Callum haalt nu net een derde voor me. Ik voel me telefoon weer trillen. Wie zou me nou om 11 uur nog appe? Meestal is het Denise maar die zit hier naast me. Ik heb een berichtje van een nummer wat ik niet opgeslagen heb staan.

Ik open het bericht. Mijn ogen worden gelijk groot als ik de naam zie waarmee het bericht wordt afgesloten. Amy. Natuurlijk... Ik lees het berichtje.

Hey Jess. Ik snap dat je Dylan eigenlijk niet wilt spreken nu. Voor mij was het niet meer dan een avontuurtje, ik bedoel het was niet eens echt lekker ofzo. Hij heeft er letterlijk om gesmeekt dus uiteindelijk gaf ik een paar keer toe. Maar kan je alsjeblieft met hem gaan praten want nu begint hij mij lastig te vallen. Ik ben niet zo van de drama en eigenlijk, terugdenkend aan hoe slecht hij in bed was heb ik je een gunst gedaan. Dus praat even met hem zodat ik er vanaf ben.

Amy.

What. The. Actual. Fuck.

Een gunst. Meent ze dit echt.

Ik voel mijn hart gewoon opnieuw breken. Zonder dat ik het doorhad voel ik nu ineens een traan over mijn wang heen gaan.

'Hé, gaat het wel??' vraagt Denise als ze me geschrokken aan kijkt.

Gelijk zie ik Reede opkijken naar mij. Evens snel als Reede kijkt ook Thomas op.

'Appt Dylan je?' vraagt Denise.

'Nee' reageer ik.

'Wat is er dan lieverd, wie appt je?' vraagt ze.

'Amy' zeg ik.

'Wat? wtf? waarom, wat wilt zij nou weer. Hoe durft ze?!?!'

Ik geef Denise mijn telefoon om haar het bericht te laten lezen. Ik kan het niet opbrengen om het voor te lezen.

'Wat een kut wijf zeg' zegt Denise.

De jongens kijken ons nog steeds verbaasd en bezorgd aan.

'Als ik haar tegenkom hè, dan sla ik gelijk in die arrogante dikke smoel van d'r' zegt Denise fel.

Als Callum komt aanlopen met mijn nieuwe drankje pak ik hem maar al te graag van hem aan. Ik neem gelijk een grote slok. Als ik kijk naar wat er nog in het glas is beslis ik hem helemaal in 1 keer achterover te slaan.

'Hé Jess, misschien moet je iets rustiger drinken' zegt Reede als hij me bezorgd aankijkt.

'Als je dit leest, zou je haar nog een keer bijschenken' staat Denise me bij.

'Precies' zeg ik. 'Gaan we zo naar de club?' vraag ik.

Op dit moment, is het gene wat ik nodig heb: Shots. Met mijn beste vriendin.

We gaan met een taxi zodat we allemaal kunnen drinken. Denise en ik wilde gewoon met de bus maar de jongens vonden dat maar niks. De hele weg houd Denise mijn hand vast. Gewoon voor emotional support. Als we de club binnenlopen vult de harde muziek mijn oren. Als eerst gaan we langs de garderobe om daar onze jassen op te hangen. We krijgen een nummertje mee waarmee we later onze jassen weer op kunnen halen.

Thomas staat dicht bij me. 'Wat wil je drinken? Dan ga ik alvast wat halen'

'Doe maar iets van shots, het maakt niet uit wat. Als het maar sterk is'

'Komt goed, pas wel een beetje op jezelf' zegt hij tegen me. 'Waarom is iedereen zo bezorgd om mij?' vraag ik hem door de harde muziek heen. Inmiddels komt Reede ook van de garderobe naar ons toe. 'Heb je al in de spiegel gekeken Jess, je ziet er fucking lekker uit' zegt Thomas.

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu