Deel 10

1.4K 29 2
                                    

Voor ik het weet sta ik aan een tafel met Reede en 3 andere jongens. De jongen met de zwarte krulletjes stelt zich voor als Thomas. De andere schudden m'n hand en heeten Jack en Callum.

'Wacht, ben jij niet hetzelfde meisje van vanochtend in de kantine?', vraagt Thomas.

'Uhm, ja dat klopt', reageer ik een beetje ongemakkelijk.

Reede schuift een stoel naar achter en zegt 'hier, ga zitten'. 'Nou, Ik ga zo wel naar Denise, ik lunch altijd met haar. Ze zal naar me op zoek zijn' reageer ik. Hij kijkt me wat dwingend aan, 'Jess kom, ga zitten want vandaag moeten we ook tijd met elkaar doorbrengen. Anders vraag je of zij er bij komt zitten'.

'Wat, waarom moeten jullie zonodig tijd met elkaar doorbrengen?', vraagt Callum verbaasd. Hij grijnst er ook bij dus hij zal het ook grappig vinden.

'Is het zo vreemd als er iemand tijd met mij wil doorbrengen' zegt Reede en geeft hem een stomp op z'n schouder. Ze lachen er allebei om.

'Eigenlijk wel' flap ik eruit.

'hè' zegt Reede alsof hij het niet helemaal goed verstaan heeft.

Hij probeert mij de hele tijd maar ongemakkelijk te maken. Nu is het mijn beurt, en hij kan het krijgen ook. 'zo leuk ben je niet, je bent voornamelijk een eikel tegen iedereen' zeg ik terwijl ik hem doordringend aan kijk.

'Oeeehh', hoor ik zijn vrienden in koor zeggen.

'We moeten dit doen voor een studiepunt' zeg ik om te verklaren waarom we bij elkaar in de buurt moeten blijven.

'So, jezus, mag ik ook alsjeblieft zo'n opdracht' zegt Thomas. Hij glimlacht naar me. Volgens mij probeert hij met me te flirten.

'Een week opgescheept zitten met Reede, ik heb medelijden met je meid' zegt Jack.

'Nou jij bent anders ook niet mijn eerste keuze hoor' zegt Reede merkzaam geïrriteerd tegen mij.

'hmmh' Aap ik hem na. Hij kijkt me een beetje ongelovig aan.

Ondertussen stuur ik Denise een berichtje waar ik zit, zodat ze me hopelijk kan komen redden.

'Ik ruil wel met je hoor!' zegt Thomas enthousiast tegen Reede.

'Kijk dat zou ik nu een leuke ruil vinden' reageer ik. Reede kan ineens zo omslaan, iemand moet hem eens op z'n plek zetten.

'Op de wc leek je het anders allemaal niet zo erg te vinden' zegt Reede en kijkt me scherp aan.

'woooow', reageert Jack 'wat hebben we gemist??'

Serieus, kent deze kerel geen schaamte. Waarom zegt hij dit. Hij frustreert me zo het is echt niet gezond meer. Ik ga dit echt niet accepteren.

'Ach ja, een moment van zwakte. Iedereen maakt fouten toch', reageer ik en ik haal mijn schouders op.

De spanning is gewoon te voelen tussen ons 2. De jongens beginnen te lachen.

'Als je zelf maar geloofd wat je zegt schat', zegt Reede. Hij maakt in ieder geval duidelijk dat hij mij niet geloofd.

'Geef je telefoon' zegt hij tegen mij.

'Wat? nee! Waarom zou ik dat doen'

'We moeten toch contact houden? Dan zet ik m'n nummer erin'

'Ugh' zeg ik en geef hem mijn telefoon.

Ondertussen zie ik Denise zoekend rondkijken in de kantine. Ik zwaai naar haar tot ze me ziet. Ze komt naar de tafel toe. 'uhhh, hoi allemaal ik ben Denise' zegt ze. Ze is hier altijd veel beter in dan dat ik dat ben. Ze is veel socialer en over all gewoon likeable.

Ik hou van haar alsof ze mijn zus is maar ik ben altijd een beetje jaloers geweest op haar zelfzekerheid. Ik wou dat ik zo sterk in m'n schoenen kon staan.

'Ga je nog opstaan zodat ik naast m'n bff kan zitten?', vraagt Denise aan Reede.

Hij kijkt haar aan, zegt niks en staat uiteindelijk op en geeft haar de stoel. Lekker bezig Denise! Reede pakt een stoel van een andere tafel en zet het aan mijn andere kant. Alsof hij bij me in de buurt wilt blijven.

Iedereen stelt zich voor aan Denise en dan vraagt ze aan mij waarom ik hier zit. Ik leg haar onze opdracht uit.

'Oh leuk dat jullie uitgaan zeg!', reageert ze enthousiast. 'Ik probeer haar al echt een jaar mee te krijgen naar een leuke club. Ook al is het voor school, ik ben blij dat je eindelijk een keer gaat.'

'Nou ik vind het maar niks, de enige reden waarom ik het doe is omdat hij dat met me mee moet de volgende dag naar Yoga.' zeg ik. 'En hij moet ook actief mee doen' benadruk ik even terwijl ik hem aankijk. 'Jajaja' reageert hij terwijl de rest grappen maakt over Reede in een yogales.

'Waarom ga je niet met ons mee Denise' vraagt Callum.

Ik zie wel hoe hij naar haar kijkt.

'Oh, ja dat lijkt me super leuk, ik kan m'n beste vriendin niet zomaar met 4 gasten op pad laten gaan hè.'

Ik ben opgelucht dat Denise mee gaat. Dan is er in ieder geval een bekend gezicht voor mij. Dat geeft me een veilig gevoel. En misschien kan ze me een beetje beschermen tegen de charmes van Reede.

'Maar je moet voor de opdracht wel bij mij in de buurt blijven' zegt Reede terwijl hij m'n arm aanraakt. Hij zegt het wat zachter zodat niet iedereen het kan horen. Gelijk voel ik kippenvel opkomen op de plek die hij aanraakt. 'Ja weet ik, komt goed' zeg ik. Ik wil niet dat hij me te lang zo aankijkt. Ik verdrink in zijn bruine ogen. Zijn blik houd me gewoon gevangen. Hij knijpt nog even zacht in m'n arm.

'Ja, ga gezellig mee, misschien is ze dan wat losser' zegt Reede vervolgens weer hard, gericht aan Denise. Waarom moet hij nou weer zo'n opmerking maken....

'Oh je moet haar eens zien dansen, losser dan dat wordt het niet' reageert ze en knipoogt naar me.

Ik weet waar ze het over heeft. Ik ben 1 keer met haar uit geweest. Toen was het net uit met Dylan. Ik was zo ver heen dat alle remmen los gingen. Uiteindelijk waren we samen op de bar aan het dansen. Het was een leuke avond maar ik vergeet liever dat het gebeurt is.

'Ik hoor een leuk verhaal aankomen' zegt Callum tegen Denise. 'Vertel me dat morgenavond maar'

'hé Callum, wel je lul in je broek houden' zegt Reede.

'Alleen als jij dat ook doet' reageert hij

'Touché' is Reede z'n antwoord.

'Nou, als je haar voor vandaag genoeg hebt gezien...Reede... dan neem ik Jess nu mee om te gaan shoppen en leuke kleding te kopen voor morgen avond. We hebben al in tijden niet geshopt en deze kans laat ik niet schieten' zegt Denise.

Voordat iemand er erg in heeft zeggen we gedag en gaan we naar de winkelstraat in het centrum. Ergens heb ik er nu wel zin in. Vooral omdat Denise mee gaat. Of stiekem omdat ik dan met Reede ben. Maar daar probeer ik nu even niet op te focussen.

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu