Deel 54

1.2K 32 0
                                    

'Dus, welke film zou jij leuk vinden' vraagt Thomas als hij ook naast me op de bank komt zitten.

'Weet niet, kies jij maar een leuke' zeg ik tegen hem.

'Jess, wil je iets anders drinken?' vraagt Jack aan me.

'Ja, doe anders maar gewoon wat fris ofzo' zeg ik tegen hem.

'En jij?' vraagt hij aan Reede.

'Doe maar hetzelfde als Jess' reageert hij.

'Moet jij nog iets Thomas.'

'Anders drink ik jouw biertje wel op' zegt Thomas als hij me aankijkt. Waarom blijft hij me nou zo aankijken?

'Ik ben niet vies van je, maar dat weet je wel' zegt hij als hij mijn biertje pakt en hij knipoogt naar me. Hij neemt gelijk een paar grote slokken waardoor het flesje al bijna leeg is. Drinkt hij niet erg veel, erg snel?

Jack staat op om de drankjes te pakken.

'Gast...' zegt Reede tegen Thomas.

'Wat?' vraagt hij

'Niet doen' zegt Reede dan.

Gaan ze dit nou echt uitvechten waar ik bij zit?

'Je weet toch al hoe ik er in sta' zegt Thomas.

'En ik heb jou haarfijn uitgelegd wat er gaat gebeuren als je zo doorgaat' zegt Reede als hij opstaat.

Gelijk springt thomas ook op.

'Wat ga je er dan aan doen' daagt Thomas hem uit.

Ik spring tussen beide in.

'Waar zijn jullie nou in godsnaam mee bezig' zeg ik tegen Reede en Thomas.

ik leg mijn hand op Reede zijn borst om hem te kalmeren.

'Niks' zegt Reede als hij me aankijkt en daarna zijn blik weer op Thomas richt wanneer hij zijn arm om mijn middel legt.

Dan kijk ik Thomas aan.

'Niks' antwoord hij hetzelfde.

Maar ze blijven wel allebei staan. Reede weigert me sowieso te vertellen wat ze vanochtend hebben besproken. Misschien dat Thomas het wel zou vertellen.

'Thomas? Kan je mij misschien even helpen met iets buiten?' vraag ik aan hem.

'Wat? Nee, ik kan je wel helpen' zegt Reede als hij me vragend aankijkt. 'Wat doe je?' fluistert hij dan in mijn oor.

'Nee ik kom wel mee' zegt Thomas. Hij kijkt me enthousiast aan. Misschien iets té enthousiast... Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.

'Komt goed oké' fluister ik terug tegen Reede.

'Jess, ik vind dit geen goed idee' fluistert hij terwijl ik me los maak uit zijn armen om met Thomas mee naar buiten te lopen.

Ik hoop dat hij het niet erg vind, maar ik moet dit even doen. Voor ons allebei en ook voor hun vriendschap.

'Wil je je drinken mee nemen naar buiten?' vraagt Thomas voordat we naar buiten gaan.

'Nee hoor' antwoord ik. Het is niet mijn bedoeling om een gezellig theekransje met hem te houden. Ik wil gewoon weten wat er aan de hand is en ik wil hem duidelijk maken dat hij niet op die manier naar me kan kijken.

We lopen samen naar buiten en gaan op de loungebank in de tuin zitten. Hij komt wel erg dichtbij me zitten dus ik schuif nog een beetje opzij zodat ik me iets meer op mijn gemak kan voelen.

'Ik neem aan dat ik je niet ergens mee moet helpen maar dat je met me wilt praten' zegt hij.

'Ja dat klopt' zeg ik. 'Wat is er aan de hand tussen jou en Reede?'

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu