Als we bij het koffietentje zijn gaan Denise en ik alvast aan een tafel voor vier zitten. Na nog geen vijf minuten zien we Dylan en Lara aankomen. Ze zijn erg aan het lachen. Dat lucht me ergens op want ik was bang dat het ongemakkelijk zou zijn als Dylan haar op zou halen. Gelukkig gaat het goed.
'Hey' zeggen ze allebei enthousiast als ze komen aanwandelen.
'Heey' zeg ik blij terug.
'Het is echt bizar warm hè' zegt Dylan.
'Ja jezus, het is echt niet normaal meer' zegt Denise.
'Zullen we bestellen?' vraag ik als Dylan en Lara zijn gaan zitten.
'Laten we maar gaan voor ijskoffie met dit warme weer' zegt Lara.
'Dat waren wij ook van plan!' zegt Denise blij. 'Ik kan warm drinken nu echt niet aan hoor. Dan kan je me opvegen' zegt ze.
We bestellen allemaal een ijskoffie. 'Ik kan bijna niet geloven dat die gasten jullie voor een paar uurtjes hebben vrijgelaten' lacht Dylan.
'Nou....' zegt Denise. 'We dachten dat ze een grapje maakte omdat ze zeiden dat ze dan ook naar de stad zouden komen maar we zijn ze dus net tegengekomen. We hadden net geshopt dus we hebben hun onze tassen gegeven en gezegd dat we koffie gingen drinken aan de andere kant van de stad' vertelt ze lachend.
'Dus ze zijn nog wel even zoet met zoeken, als ze ons daadwerkelijk gaan zoeken' lach ik.
'Waarom zijn ze zo panisch om jullie alleen te laten?' vraagt Lara
'Nou, Callum valt wel mee' zegt Denise. 'Maar toen Reede zag wat Jess aanhad wilde hij haar niet alleen laten. Hij is een beetje over protected'
Ik moet lachen om wat Denise zegt. 'Dit is zijn eerste echte relatie dus hij weet nog niet zo goed hoe alles werkt' leg ik haar uit.
'Ik snap het wel hoor' zegt Dylan.
Ik kijk hem aan, Denise kijkt ook naar hem.
'Wat?' vraagt hij. 'Ik heb ondertussen al zes kerels hun nek zien omdraaien om naar Jess te kijken, inclusief eentje die hand in hand liep met zijn vriendin. Je kan niet ontkennen dat ze er goed uit ziet. En met jou er naast Denise, zullen er vast veel gasten zijn die een gokje willen wagen hoor.'
Lara giechelt om zijn antwoord. 'Het is wel waar, jullie zien er gewoon smoking hot uit' lacht ze.
Ik heb nooit zo over mezelf gedacht dus het voelt raar om dit van mijn vrienden te horen. Ik heb ook het gevoel dat Dylan echt meent wat hij zegt. In onze relatie had ik eigenlijk nooit het idee dat hij zo naar me keek.
'Er is ook iets anders aan je Jess, ik weet niet wat het is maar het staat je goed' zegt Dylan.
'Oh dus jij ziet het ook' zegt Lara om hem bij te staan.
Waarom lijken Dylan en Lara ineens best friends? Wat is hier gaande?
'Ik weet precies wat het is' lacht Denise.
Als onze ijskoffies aankomen zijn we even stil zodat de serveerster ons gesprek niet hoort.
'Wat dan?' vraagt Lara nieuwsgierig.
Denise lacht en antwoord dan: 'Goeie seks'
'Oh my god' lacht Lara. 'Nou het staat je goed'
Ik geef Denise een por. Maar zelfs Dylan lacht om haar opmerking dus ik kan het haar niet kwalijk nemen. Het voelt echt alsof alles gewoon goed is nu. En met Lara erbij is het super gezellig. We hadden haar veel eerder moeten mee vragen.
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomanceJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...