Eğer piyano çalmak istersen, senin dinleyicin olacağım.
Xie You'nun öğrenciyken yaşadığı yer nehir kenarında üç katlı küçük bir binaydı. Hem dış hem de iç dekorasyonu çok eskiydi.
Ev düzenli olarak temizlenir ve ev sahibinin gelmesi beklendiğinde, dikdörtgen maun yemek masasının üzerine yeni bir masa örtüsü ve peçeteler serilir, vazoda canlı çiçekler bulunurdu. Pencere camları temiz ve parlaktı, bir bakışta ufuktaki güzel gün batımı manzarasını sunuyordu.
Küçük oturma odasında, kanepenin üzerine birkaç kalın müzik teorisi kitabı serpiştirilmişti ve sehpanın üzerine birkaç sayfa müzik notası ve mürekkep yeşili bir dolmakalem yerleştirilmişti - birkaç yıl sonra, her şey Xie You'nun ayrıldığı zamanki gibi kalmıştı, sanki odada zaman donmuştu.
Girişte duran Xie You biraz tereddütlü görünüyordu, sanki yarım adım ileri atsa sıkıca kapatılmış eski anıları ortaya çıkaracakmış gibi içeri adım atmaya cesaret edemiyordu.
Şoför valizleri içeri getirdi ve teşekkür ettikten sonra Yu Nian içeri girip kapıyı kapattı. Xie You'nun şaşkınlık içinde hareketsiz durduğunu görünce, birkaç adım öne çıktı ve Xie You ile yan yana durdu, kendinden emin bir şekilde elini tuttu ve gülümseyerek, "İçeri girdiğimde pencere kenarındaki gülleri gördüm, çok güzellerdi" dedi.
Xie You elini çevirdi ve Yu Nian'ınkiyle parmaklarını kenetledi, sanki güç ve cesaret alıyormuş gibi Yu Nian'ı pencerenin yanına götürdü, "İçeriden de görebilirsin," dedi ve birkaç kelime daha ekledi, "Sabah güneş doğduğunda, güneş ışığı güllerin gölgesini masanın üzerine düşürecek, çok güzel."
Yu Nian pencereyi iterek açtı ve gülün beyaz yapraklarına dokunduktan sonra gülümseyerek Xie You'ya döndü, "Bu gül çok güzel!"
Yuan'ın gülümsemesinden etkilenen Xie You'nun bakışları yumuşadı, "Evet, gülleri üst kattaki çalışma odasından da görebilirsin."
Birbiri ardına dar ahşap merdivenlerde yürüdüler. İkinci kata ulaştıklarında, Xie You önce Yu Nian'ı çalışma odasına götürdü ve gerçekten de pencerenin dışında birkaç çiçek açmış gül vardı.
Çalışma odasından çıkan Xie You birkaç saniye tereddüt etti ama yine de Yu Nian'ı başka bir odanın kapısına götürerek, "Burası... piyano odası," diye tanıttı.
Piyano odası çok büyük değildi, nehre bakan bir penceresi vardı ve akşam esintisi hafifti. Odanın en belirgin özelliği maun ağacından yapılmış bir Steinway dik piyanoydu. Yu Nian içeri girmek için acele etmedi ama "Daha önce burada piyano çalışmış mıydın?" diye sordu.
Xie You başını salladı, "Evet, sabahları dışarı çıkmadan önce bir saat çalışırdım ve akşamları geri döndüğümde üç saat çalışırdım. Hafta sonları, eğer başka bir ayarlama yoksa, sabahtan akşama kadar çalışırdım." Kapalı piyano kapağına dikkatle baktı ve yumuşak bir sesle konuştu: "Parmaklarımın siyah ve beyaz tuşlara basma hissini seviyorum; bu beni çok mutlu ediyor."
Xie You'nun profiline bakan Yu Nian aniden ince bir kalp ağrısı hissetti. Çocukluğundan yetişkinliğine kadar, sayısız gün ve gece, canlı sosyalleşme veya çeşitli eğlenceler olmaksızın, tekrarlanan pratiklerle geçti. Xie You, on yılı aşkın bir süre boyunca tüm zamanını piyano tuşlarına adamıştı. Ancak kader keskin bir dönüş yaparak tüm beklentileri altüst etti.
Buna dayanamayan Yu Nian, Xie You'nun elini nazikçe çekerek gözlerinin buluşmasını bekledi ve gülümseyerek, "Artık uyuyamayız, yürüyüşe çıkalım mı?" dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
I Heard That I Am Poor (BL) Novel
RomanceTAMAMLANDI ✓ Soğuk tiran Başkan Xie You'nun tek amacı Weibo'da yeni gelen Yu Nian ile ısrarla alay etmekti. Bu isme layık bir numaralı anti-fan olarak adlandırılabilir. Yu Nian bir şarkı programına katıldı ve bir gecede popüler oldu ve şarkı söyleye...