Bölüm 60

124 19 1
                                    


Yeni Yıl Ekstra


Sheng Lingyi erik dallarıyla oyulmuş ahşap kutudan yeni kıyafetleri çıkardı ve Yu Nian'a el sallayarak, "Nian Nian, buraya gel. Bu yılın yeni kıyafetlerini büyükbaban Bai getirdi. Gel ve dene bakalım sana oluyor mu?"

Yu Nian, Sheng Lingyi'nin önünde durdu ve itaatkâr bir şekilde kolunu kaldırdı. "Büyükanne, Büyükbaba Bai iyi mi?"

"Gayet iyi. Kıyafetleri almaya gittiğimde sana erik çiçeği kokulu bir poşet bile verdi. Özellikle açık bir renk seçti, böylece bir erkek çocuğa da yakışıyor." Sheng Lingyi Yu Nian'ın giysilerinin düğmelerini ilikledi ve gülümseyerek bir adım geri çekildi. "İyi görünüyor! Yeni Yıl'dan sonra bir yaş daha büyümüş olacağız."

Bununla birlikte, şans parasıyla dolu kırmızı zarfları çıkardı ve Yu Nian'ın küçük çantasına koydu. "Umarım güvenli ve sağlıklı bir yıl geçirir ve iyi bir şekilde büyürsün."

"Ben de büyükannemin sağlıklı ve güvende kalmasını umuyorum." Yu Nian'ın açık tenli ve koyu renk gözbebekleri olan parlak gözleri vardı. Başını eğdi ve "Büyükanne, Büyükbabam üç gündür çalışma odasında. Onu dışarı çağıralım mı?"

Sheng Lingyi Yu Nian'ın elini tuttu ve "Onu rahatsız etmene gerek yok. Büyükbaban birkaç gün önce 'Taşınan Konut' tablosunu getirdi ve kendini tamamen ona kaptırdı. Uykuyu ve yemeği ihmal ediyor. Okumayı bitirdiğinde, kendi başına dışarı çıkacaktır."

Yu Nian, Sheng Lingyi'nin sıcak elini tuttu ve bir süre düşündü. Ciddiyetle, "Büyükanne, ben zaten yedi yaşındayım, artık büyük bir çocuğum, elimi tutmana gerek yok," dedi.

Sheng Lingyi Yu Nian'ın burnunu hafifçe ovdu ve parlak bir şekilde gülümsedi. "Tamam, tamam. Her yıl biraz daha büyüyoruz ve Nian Nian'ımızın elini tutmak isteyen de büyükannen. Sorun olur mu?"

Yu Nian dudaklarını büzdü ve gülümsedi. "Tabii ki olur!"

Yu Nian'ın kendi küçük çalışma odasına girdiler ve Sheng Lingyi üzerinde beyitler yazılı kırmızı kağıdı bir kağıt ağırlığının altına sıkıştırdı. "Her yıl olduğu gibi, birlikte beyitler yazacağız."

"Tamam." Yu Nian'ın boyu yeterince uzun değildi, bu yüzden küçük bir taburenin üzerinde durdu, fırçayı zar zor tutabiliyordu. Fırçayı mürekkebe batırdı ve başını eğerek sordu: "Büyükanne, bu yıl ne yazalım?"

Sheng Lingyi masanın yanında durmuş, saçlarını toplamış, narin bileğine ve açık tenine uygun yeşim bir bilezik takmıştı. Saçlarını topladı ve gülümsedi, "Ne istersen yazabilirsin."

Yu Nian fazla düşünmeden başını salladı ve "Bahar esintisi, bahar yağmuru, bahar renkleri; Yeni Yıl, yeni yaş, yeni manzara" diye yazdı.

"Fena değil. Nian Nian'ın el yazısı gittikçe daha iyi oluyor."

Övüldükten sonra Yu Nian biraz utandı. "Fırça çalışmam hâlâ yeterli değil. Vuruşlar gevşek ve yapı zayıf."

"Bunun nedeni hâlâ küçük olman ve yeterli güce sahip olmaman. Böyle kelimeler yazabilmen zaten etkileyici." Sheng Lingyi bitmiş beyitleri ve "talih" karakterini aldı ve Yu Nian'ı ön kapıya götürerek her iki tarafa yapıştırdı.

"Gerçekten de, beyitler ve şans karakteri yerleştirildiğinde, Yeni Yıl'ın şenlikli atmosferi hemen hissediliyor!" Sheng Lingyi gülümseyerek, "Bu yıl muhtemelen kimse gelmeyecek, o yüzden beyitleri sessizce indirip eve götürelim, olur mu?" dedi.

Yu Nian başıyla onayladı.

Büyükannesinin eskiden büyükbabasının beyitleri kendisinin yazdığını söylediğini duymuştu. Ancak daha sonra, her yıl Büyükbabasının hayranları gelip beyitleri gizlice yırtıp hazine olarak eve götürmüş ve Büyükbabasının her yıl yedi veya sekiz çift beyit daha yazmak zorunda kalmasına neden olmuş. Yu Nian nihayet fırça tutabilecek duruma geldiğinde, Büyükbabası yazmayı bıraktı ve kendini özgürce ifade etmesine izin verdi.

I Heard That I Am Poor (BL) NovelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin