Freyja nem akarta, hogy Loki ott legyen, amikor elhagyja Asgardot. Nem akart búcsúzkodni, de jó vendéglátókhoz híven Odin és Frigga elkísérte a palota kapujáig, nem engedték, hogy mint egy tolvaj kiszökjön. A két asszony máshogy tekintett egymásra, mint három nappal ezelőtt. Freyja érzékeny búcsút vett Friggától, megölelték egymást. - Vigyázz Lokira, talán nem érzed, de sokat szenved, még ha nem is mutatja. - Felült a szekerére, csapott egyet ostorával, és macskái nekiiramodtak. Felnézett Loki ablakába, és intett, aztán eltűnt a falak mögött. Frigga még sokáig gondolkodott azon, amit mondott.
- Mindent megtudtunk tőle, amire kíváncsiak voltunk. Szép munkát végeztél. - Loki fájó szívvel nézett Freyja után. - Talán, ha kérem, akkor maradt volna. - Az asztalához lépett, és maga felé fordította a lapot, az írást kezdte tanulmányozni. - Ugyan mi értelme lett volna a maradásának? Nincs már szükségünk rá.
Loki felsóhajtott. - Az én véleményem nem is érdekel? Te sem vagy különb a többieknél. Én nem számítok.
- Megismétlem amit az imént mondtam. Nincs szükségünk rá. Amit tőle kaptál, mástól is megkaphatod. Ne kötődj senkihez, mert az visszatart. Ne is gondolj rá többet. Inkább azon törd a fejed, hogy jutunk le a Világfa gyökeréig.
Lokinak csak egy megoldás jutott az eszébe. Ha Thor annyira kalandozni akar, akkor kalandozzon le vele oda. Reggelihez sietett, hogy beszéljen fivérével, de csak Odint találta ott, aki egyedül falatozott. Jöttére felnézett és összehúzta a szemöldökét. - Gyere fiam, beszélni szeretnék veled. - Loki kelletlenül ült atyja mellé. - Bátyáddal elbeszélgettem reggel. Nagyon bántja, amit az ünnepségen művelt, nem emlékszik szinte semmire, de ennek ellenére megbüntettem. Nem gyerek már, pont ezért éreznie kellene tettei súlyát. Ha nem tanul meg uralkodni magán, akkor sosem lesz belőle jó uralkodó. Loki, figyeltelek, benned minden meglenne, ami kell egy királynak.
- Hogy érted azt, hogy lenne? Megvan, vagy nincs?
Odin öntött magának és Lokinak is a tejből. Felhörpintette, megtörölte szakállát, és folytatta. - Fiam. Csak egyikőtök követhet engem a trónon. Asgardnak csak egy királya lehet, és benned minden megvan ahhoz, hogy jó király legyél, de...
- Most figyelj! - és Loki figyelt. - Vajon milyen kifogással fog most jönni.
- Thor az elsőszülött. És nem léphetsz elé az utódlásban. Fiam, én egy békés világot hagyok rátok, és szeretnék úgy őseimhez csatlakozni, hogy tudom, ti mindent elkövettek azért, hogy ez így is maradjon. Thornak szüksége van rád, szüksége van a józanságodra, a megfontoltságodra, a bölcsességedre. - Loki felkapta a fejét - Igen, te a korod ellenére bölcs vagy. És én mindent megtanítok neked, hogy még bölcsebbé válj. Ez az én örökségem, neked. Thor még mindig forrófejű, makacs és csak magára gondol. Előbb cselekszik, és csak utána gondolkodik. Nehezen tudom ezt belőle kiverni, de kénytelen leszek.
Loki is megitta a tejet, és lassan megevett egy foszlós kalácsot, s miután az utolsó falatot is lenyelte, csak akkor kérdezte meg: Mi Thor büntetése?
- Először is, nem ihat sem mézsört, sem bort az esküvőjéig. Meg kell őriznie a józanságát. Aggaszt, hogy a tegnap éjszakából szinte semmire sem emlékszik. - Odin szeme sarkában megjelent egy kis ránc amit Loki nagyon furcsának talált. Mintha Odin mosolyogni próbálna. - Továbbá, olvasnia, tanulnia kell. Loki, anyád mesélte, hogy mi történt a könyvtárral, hogy nem a te hibád volt, és hogy bűntudatot van miatta. De ne aggódj. Mindenből van másolatunk. Édesanyád erről nem tudott, de én előrelátó voltam. Sok az ellensége Asgardnak, és közülük sokan irigyelik a tudást, ami a birtokunkban van. Ha a könyvtár megis semmisül, a tudás akkor sem veszhet el. A többi tekercset őrzik, biztonságos helyen vannak. Három jó barátomnál, talán hallottál már róluk, három nővér. - Loki felkapta a fejét. - Látod, látod. Minden út hozzájuk vezet.
YOU ARE READING
Asgardi történetek (Loki Fanfiction) befejezett).
Fanfiction"- Én nem akarok közétek állni. Én csak egyet akarok, azt akarom, velem legyél. - Sif karját Loki nyaka köré fonta, és szinte összeolvadt vele. Lokiban kihunyt a szikra, és mohón megcsókolta. Mennyire más volt ez a csók, mint az az első. Innen már n...