Koluna, tutunan soğuk eller ile ürpererek uyandı. Gözleri, uyku halinden çıkıp da karanlığın içindeki gölgeyi seçmeye başardığında şaşkınlığını gizleyemedi. "Hayat?" Kızı mı?
"Bana oje sü-y-e-y misin?"
Saat kaçtı? Üç mü? Gecenin bu saatinde kızının ayakta ne işi vardı? Yanıtlayamadığı sorularla başını kaldırdı. Baş ucundaki lambaya uzandı. Loş ışığın Hayat'ın yüzünü aydınlatmasıyla dehşete düştü. Saç diplerine kadar boyalıydı. "Ne oldu sana?" dedi fısıldayarak. Dönüp Leyla'yı kontrol ettiğinde kıpırdamasına sebep oldu. Dikkatini tekrar Hayat'a verdi. "Sen, annenin makyaj malzemelerini mi aldın?"
Hayat, ellerini arkada birleştirip başını salladı.
Dudaklarındaki kırmızı çerçeve korkunçtu. Gözlerindeki mavilikler de bir palyaço ile yarışırdı. Kafasına sardığı o garip şey de neydi? Tamam. Kızı, korku filmlerine taş çıkarırdı. Doğruldu. Çıplak göğsünden kayan örtüyü yavaşça yatağa bırakıp ayaklandı. "Gel bakalım." Hayat'ı bir kolundan yakalayarak havaya kaldırdı.
Koltuğun üzerindeki tişörtünü de aldı.
"Saatten haberin var mı?"
"Hayı-y!"
Haberi olmazdı tabi. Kim bilir kafayı neye takmıştı.
"Seni temizleyip yatıracağım."
"Bana oje sü-y-mezsen dedeme söyle-y-im." Babasını tehdit mi ediyordu? Soğuk elleri, yanaklarına tutundu. "Bana oje sü-y. Lütfen! Çok uslu olu-y-um." Mehmet Ayaz, Hayat'ın ısrarını anlayamıyordu. "Hem...Çok kolay! Ben öğ-y-etı-yım sana."
"Beceremezsem bırakacağım."
Hayat, hevesle başını salladı.
Leyla'nın ojelerini almak üzere banyoya geçtiler. "Hangi renk, söyle bakalım."
"Pembe, kı-y-mızı, mavi, yesil, sa-y-ı..." Kollarını havaya açıp bağırdı. "Hepsi."
"Hepsini süremeyiz."
"Yasin, bütün yenkle-yi seviyo-y-muş ama."
Mehmet Ayaz'ın kaşları çatıldı ve memnuniyetsizlik taşıyan bir horultu çıkardı. Hayat'ın gözlerindeki ışığın sebebi anlaşılıyordu. Dudaklarını birbirine bastırarak başını salladı ve avucunu daldırdığı sepetten bir deste kadar oje aldı.
O Yasin'i kovacaktı.
***
Özlemiş olabilir misiniz?
Ben çok özledim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Damat Kaçırma (Final)
RomanceOlaya hiç bu açıdan bakmadım ben. Hayatım boyunca o kadar çok şey kaçırdım ki... Hayaller, dostlar, mutluluklar, güven, aşk, eğlence... Ama bu adam! Kaçırdığım en iyi şeydi.