122. NatrixSSO - "Uśmiechnij Się"

59 2 2
                                    

„Uśmiechnij Się |D.K|”
Fanfikcja napisana przez NatrixSSO, o Dawidzie Kwiatkowskim, to opowiadanie z wielkim potencjałem, jednak źle opisanym i spożytkowanym.
Osobiście nie mam nic do fanfikcji ani do autorek fanfikcji, sądzę wręcz iż to nie jest nic złego, lecz sposób w jaki piszesz tą książkę, niestety nie jest ani wygodny do czytania, ani estetyczny.
Za dużo kropek, za mało przecinków, przez co mogę posunąć się o stwierdzenie, że może budzić negatywne odczucia. Podoba mi się sposób w jaki zaczęłaś, jednak mam wrażenie, że na siłę próbujesz upchnąć tutaj akcenty smutku, i wymuszonej „depresji”, co bynajmniej moim zdaniem od razu sprawia, że książkę się bardzo niewygodnie czyta. O co mi chodzi?

„Leżałam w łóżku czekając. W sumie sama nie wiem na co czekając”
I o ile takie pojedyncze zastosowanie rozłożenia zdania złożonego na dwa osobne zdania jest jak najbardziej poprawne, to powtarzanie go przez cały rozdział jest wielkim, ale to wielkim błędem.
Spójrz na książki w świecie rzeczywistym, chociażby tak popularne dzieła jak Harry Potter (pisane w perspektywie trzecioosobowej – narrator jest wszechwiedzący) czy mniej znane Miłość i inne rośliny mięsożerne (pisane w perspektywie pierwszoosobowej – narrator uczestniczy w wydarzeniach). W żadnej z tych książek nie występuje nadmierne rozbicie zdań złożonych na dwa pojedyncze.
Wracając do książki.
Nie mam nic do fabuły, ani do błędów ortograficznych, jednak dostrzegam wielki talent, tylko musisz się jeszcze trochę pouczyć i poćwiczyć, bo czuję, że nie znasz jeszcze wielu zabiegów stosowanych w opowiadaniach oraz sposobu pisania. Trzymaj tak dalej, ucz się i ćwicz pisanie, nie zniechęcaj się, skup się na jednym gatunku w którym byś chciała się rozwijać pisząc i doszukuj się wiedzy o pisaniu, o ortografii no i nie zapomnij o dowiadywaniu się ważnych elementów które powinny znaleźć się w fabule. Ćwicz opisy postaci i proszę, nie popełniaj błędu wielu aućtorek i nie wklejaj zdjęć tego jak postać wygląda. Po prostu nie, książka będzie ładniej wyglądać jak poświęcisz chwilkę i opiszesz postać i nie rób tego w sposób na szybko i nie twórz Mary Sue, ani Gary Stue (polecam na wattpadzie jest pełno książek jak zacząć pisać).
Książka ma wielki potencjał, i polecam ci nad nią pracować, poprawiać ją, udoskonalać boghaterkę czy fabułę jeśli trzeba, jednak nie wszystko na raz.
Widzę na twoim profilu tematykę Star Stable Online, a potem gwałtowny przeskok na Dawida Kwiatkowskiego, rozumiem to twój idol i tak dalej, ale jak wcześniej wspominałam. SKUP SIĘ NA JEDNEJ TEMATYCE. I mówię nie o pisaniu książek o tej samej postaci tylko np. tylko fanfikcja, tylko sci-fi, tylko fantasy itp. Jak opanujesz jedną, leć do następnej.

CZYLI PODSUMOWUJĄC
Dla kogo nadaje się książka? Sądzę, że każdego kogo interesuje Dawid Kwiatkowski i tematy związane z jego muzyką i autorstwem.

Wilczym Okiem | Recenzje | zamknięteOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz