103. Horse_Talon - „Anioły i Demony: Kass i Sara"

110 9 2
                                    

Autor: Horse_Talon

Tytuł: „Anioły i Demony: Kass i Sara"

Gatunek literacki: Fantasy

Status: W trakcie

Ilość części: 7 + informacja

Recenzent: @corbeaublanc_ 

          Cześć/dzień dobry :) Dzisiaj zajmę się opowiadaniem, które zostało zgłoszone do promocji. Upraszczając: gdy zamówisz wyżej wspomnianą promocję, masz recenzję w gratisie. Zapraszam :]

          Zacznijmy więc od pierwszego rozdziału, który niestety od razu zniechęcił mnie do czytania. Jest w nim pełny opis wyglądu bohaterów, a to jeden z podstawowych błędów. Czytelnicy powinni poznawać ich z każdym rozdziałem, aby było ciekawie, a nie żeby mieli podane wszystko na tacy na samym początku.

W książce jest też mnóstwo błędów interpunkcyjnych i też sporo ortograficznych. Poza tym są liczne powtórzenia :/

Dialogi są zapisane w zły sposób. Tu podaję przykład prawidłowego zapisu:

- Nie jest tak źle, jak się spodziewałam. - zamyśliła się na moment. - Dobra, jest tragicznie!

Więcej na temat dialogów możesz się dowiedzieć z jakichś artykułów.

Widziałam też takie zdrobnienie: „psiapsi". W książce raczej nie powinno być tego typu spieszczeń.

Warto też wspomnieć o okładce, która raczej w ogóle nie przyciąga czytelnika. Jest na niej tylko czarny koń. Żadnego tytułu, podtytułu, cytatu. Kompletna pusta :/ Głównie okładka przyciąga ludzi, więc jakieś randomowe zdjęcie z Google nie pomoże nam w zdobyciu czytelników. Jeśli sama nie potrafisz zrobić dobrej okładki, zgłoś się do jakiegoś konta, które się tym zajmuje :) Sami w swoim zespole mamy cudownych grafików, którzy służą pomocą.

Zauważyłam też brak takiej rzeczywistości(?). Nie wiem jak to ująć w słowach, więc podam przykład z Twojej historii:

„-AAAAA- Krzyknęłam"

Co jak co, ale konie nie krzyczą. Jeżeli już chcesz napisać fragment tego typu, powinnaś chyba użyć słowa „rżnęłam", „zarżnęłam"? Przepraszam, ale zbytnio nie znam się na koniach.

Sądzę też, że rozdziały nie przechodzą korekty, a jest to dość ważna rzecz. Stwierdzam to po tym fragmencie: „łlkllpppp0mi".

Pojawił się on nagle w środku jednego ze zdań. Nie wiem, co się wtedy stało, ale gdybyś przeprowadziła korektę, na pewno byś to zauważyła.

Było też jedno zadziwiające zdarzenie. Chodzi mi tu mianowicie o prolog, który pojawił się dopiero jako piąta część, a rozdziałów na chwilę obecną jest siedem (nie licząc informacji, która jest na samym początku). Prolog to część wprowadzająca w tekst, czyli coś, co ma zachęcić czytelnika do dalszego zagłębiania się w lekturę. Powinien to być Twój pierwszy, a nie piąty rozdział.

          Opis. Był w miarę ciekawy, trochę przyciągnął mnie do opowiadania. Zawarłaś w nim informację, że w książce występują wulgaryzmy, więc to na plus :)

          Cóż, to tyle z mojej strony. Książkę oceniam na 3/10. Przepraszam za tak słabą ocenę, ale jest sporo niedociągnięć :/ Jeśli jesteś zainteresowana pisaniem, zalecam, abyś przeczytała sobie kilka, a może nawet kilkanaście artykułów dotyczących pisania książek. Dzięki nim powinnaś napisać porządne opowiadanie, które przyciągnie zaciekawione osoby!

Pozdrowienia od zespołu WATAHY_ :}

Wilczym Okiem | Recenzje | zamknięteOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz