69. xconwaliex - "Będzie dobrze, marchewko"

73 6 2
                                    

Recenzja napisana przez:
czekoladowy_makaron

Autor: xconwaliex

Tytuł: "Będzie dobrze, marchewko"

Gatunek: Fanfiction

Zacznijmy od plusów książki, są to niewątpliwie piękne porównania, rozbudowane epitety i wyszukane przenośnie. Nie jest napisana przesadzonym językiem, ale i nie ubogim lub przyziemnym, po prostu takim w stylu Ani z Zielonego Wzgórza. Przede wszystkim fabuła jest zbudowana dość misternie i opiera się głównie na emocjach bohaterów. Stylistyka tekstu jest w porządku, a gramatyka i interpunkcja jest pozbawiona błędów (chociaż czasem się zdarzy, np.: kraji, a powinno być krajów).

Wizualna oprawa książki jest bardzo ładna i estetyczna, a okładka przykuwa uwagę, ponadto nawiązuje do tematyki, co jest nie lada wyzwaniem. Opis jest zrobiony dobrze, czyli jest odpowiedniej długości, zawiera informacje o książce i nie ma zbędnych treści takich jak reklamy.

Nie zapominajmy o tak ważnej rzeczy jak znajomość i nawiązywanie do oryginału, w przypadku tej książki został bardzo dobrze zachowany kontrast pomiędzy oryginalną wersją, a tą fikcyjną. W opowiadaniu występują wydarzenia z prawdziwej książki jak i też serialu, co jest tylko plusem.
Lecz żadna książka nie może być idealna prawda? Już na wstępie w oczy rzucały się takie błędy jak zapis jąkania się, zamiast powiedzmy napisać „- Kiedy? - powiedziała jąkając się." to zostały napisane tak „- K-kiedy? - powiedziała" co jest nie poprawną formą. Oczy rażą też wpadki pokroju liczb w dialogach (przykładowo: „- 3 miesiące. -") lub na początku zdania. W czasie czytania bardzo kuły mnie w oczy wyrazy zapisywane caps lockiem, wygląda to bardzo nieestetycznie. Ogólnie rzecz biorąc to książka jest bardzo porządna i nie zawiera wielu błędów, miło się ją czyta.

Moja ocena to 8/10.

Wilczym Okiem | Recenzje | zamknięteOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz