60. Lisiata_ - "Miłość I Inne Rośliny Smierciozerne - Syriusz Black × Oc"

49 10 2
                                    

Recenzje pisana przez: kajakajalajanalaman

Autor: Lisiata_

Tytuł :
"Miłość i Inne Rośliny Smierciozerne- Syriusz Black×Oc"
Gatunek: fan fiction
Rozdziały: 4

Na początku powiem, że po okładce nie spodziewałam się iż opowiadanie będzie o fandomie Harrego Pottera. Oprawa graficzna jest bardzo ładna, ale niestety, nie ma nic wspólnego z treścią historii. Oczywiście po dopisiku z tytułu zorientowałam się iż historia opowiada o tym fandomie.
Co do opisu...
Trochę bym go dopracowała, ale jest w porządku.

Historia opowiada o życiu szkolnym oraz początkach znajomości Syriusza Blacka "Łapy" oraz Julii Harpher - prefektki i nowej ścigającej Hufelpuff. Są również momenty, w których pojawiają się dobrze znane każdemu fanowi postacie, takie jak James Potter czy Lily Evans.
Cała akcja rozgrywa się oczywiście w Szkole Magii i Czarodziejstwa - Hogwarcie.

W opowiadaniu najbardziej podoba mi się lekki i zabawny ton oraz nawiązania do oryginalnej serii. Ci, którzy tak jak ja, są fanami Harry'ego Potter'a na pewno będą zadowoleni czytając o meczu Quidditcha pomiędzy Gryfonami i Puchonami lub o lekcji Opieki nad Magicznym Stworzeniami prowadzonej przez gajowego - Hagrida. Podoba mi się również fakt, że książka porusza wątki starszego pokolenia, czyli Syriusza czy James'a. Miło jest dla odmiany poczytać o losach wujka Harry'ego.

Pomimo tych dobrych stron, książka ma wiele minusów. Jednym z nich jest częste powtarzanie całych fragmentów rozdziałów co może być trochę dezorientujące i irytujące. Kolejnym dużym minusem jest ucinanie zdań. Jest to chyba największy problem tej książki. Często czytelnik nie wie, jak zakończyła się dana akcja lub rozmowa co bardzo utrudnia czytanie i zrozumienie fabuły. Ilość rozdziałów również nie jest zadowalająca (niestety).

Osobiście historia mnie zainteresowała i chętnie przeczytałabym o dalszych losach bohaterów, jednak pomimo kilku dobrych rzeczy nie jestem w stanie polecić jej innym ze względu na wiele problemów występujących w tym opowiadaniu.

Wilczym Okiem | Recenzje | zamknięteOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz