Eylül, odaya vuran güneş ışığına rağmen uyuyordu, Serkan ise fazla geçmeden kalkmıştı. Bir süre Eylül'ün uyanmasını bekledi, o uyanmayınca da güneş yansıyan saçlarını sevdi ve saçında yeni keşfettiği kızıllıklara bakıp güldü...
Eylül: günaydın... saçıma neden gülüyorsun?
Serkan: daha önce hiç dikkat etmemiştim ama saçında kızıllıklar varmış, şimdi güneş vurunca farkettim...
Eylül güldü...
Eylül: bugün büyük gün...
Serkan anlamamış, sorar gibi tek kaşını kaldırmıştı...
Eylül: seni check-up'a sokacağız ya...
Serkan: aaa, evet... bir de burada bir şey var mı, ona bakacağız...
Serkan, gülerek elini Eylül'ün karnında gezdirdi...
Eylül: işine geleni hatırlıyorsun.
Serkan güldü ve yataktan kalktı. Giyinirken bir yandan Eylül ile konuşuyordu...
Serkan: sen de gelsene benimle check-up'a. Başka türlü çok sıkılırım. Tabii sana muhtemelen emar falan yapılmaz ama doktordan doktora koşan bir ben olmak istemiyorum
Eylül: olur...
Serkan: mızmızlanmayacak mısın?
Eylül: yoo...
Eylül bilekliğini şıkırdatıp gülümsedi...
Eylül: randevusuz kabul ederlerse ben de sana eşlik ederim... zaten bugün benden her türlü kan testi isteyeceklerdi...
Serkan düşüncesiyle gülümsedi... gerçekten baba mı oluyordu acaba?
Serkan: o zaman sen de kahvaltı etme...birçok tahlil aç karnına yapılıyor
Eylül: bugün bir şey istemiyorum zaten. Midem bulanıyor yine...
Eylül karnını sevdi... sanırım hamileydi. Olması gereken her şey onda vardı...
....
Eylül de Serkan da hemen hemen aynı doktorlara uğramışlar, Serkan'dan istenen ek birkaç test dışında her türlü testleri aynıydı. Son birkaç doktora uğramadan önce Eylül kadın doğum uzmanına göründü, Serkan da yanındaydı...
Eylül: ... yani sabahları midem bulanıyor genelde, ya da aşırı aç kalkıyorum, ne yiyeceğimi bilemiyorum ki normalde sabah kahvaltı etmeyi çok sevmem.
Doktor : adetleriniz peki?
Eylül: şey... aslında bunu anlamam mümkün değil, adetlerim düzenli değil. Arası 20 gün de olabiliyor 40 gün de...
Doktor: sonuncusundan kaç gün geçti peki?
Eylül: tam 34. Test yaptım ama tek çizgi çıktı, bilmiyorum...
Doktor : çok yeni olabilir... kan testinde bakılmış mı ona bakayım... evet bakılmış ama hamile değilsiniz.
Serkan: değil miymiş?
Doktor : hayır... Muhtemelen sebebi sadece demir eksikliği. Yine de ilgili doktor daha iyi teşhis koyar. Biz kontrolümüzü yapalım yine de. En azından bir ultrason incelemesi yapalım...
...
Doktordan çıktıktan sonra suratı düşen Eylül'e baktı Serkan...
Serkan: surat asma Eylül, seni ben heveslendirdim kusura bakma. Ama doktor hiçbir engel olmadığını söyledi.
Eylül: tam olarak değil... sonra gelip başka testler yaptırmam gerekiyormuş emin olmak için...
Serkan: sorun yoktur, merak etme... olsa ne olur ki?
Eylül gülümsedi yeniden. Serkan'ın doktorunun odasına girdiklerinde Eylül'ün kalbi küt küt atıyordu. Umarım gidişat güzeldir dedi kendi kendine... eskiye dönmelerinden çok korkuyorlardı...
Serkan: durum nedir?
Doktor : küçülme var... şu an minicik bir nokta gibi görünüyor. Çok fazla kalmadığını söyleyebilirim Serkan bey. Bir süre daha ilaçlara devam etmeniz gerekicek.
Serkan : tüm bu çile sona erdiğinde çocuğumun olması için bir engel olacak mı?
Doktor : her şey bittiğinde bir engel kalmaz. Ama şu an kullandığınız ilaçlar yüzünden bunun pek mümkün olduğunu sanmıyorum.
Serkan kafa salladı... Eylül ise içten içe sevinmişti, kendisinde bir sorun yoktu muhtemelen... ve büyük ihtimalle Serkan tamamen iyileştiğinde -ki doktoru aşırı umutlu konuşmuştu- bir bebekleri olabilirdi...
Kadın doğum doktorunun yanından ayrılıp, bugün uğrayacakları son doktorun odasına girdiler... ikisinin de değerlendirilecek kan testleri vardı... kısa siyah saçlı, orta yaşlı bir kadın karşıladı onları...
Doktor : öncelikle Serkan bey... nöroloğunuz ile iletişim halindeyiz bu sebeple kullandığınız bütün ilaçları biliyorum. Bu ilaçların bazıları vitamin emilimini engelleyen ilaçlar, bu yüzden size ek vitamin takviyesi öneriyorum, birkaç vitamin değerinde düşüklük görüyorum çünkü. Bu vitaminler sizin daha zinde, daha enerjik olmanızı sağlayacaktır
Serkan: evet, aslında biraz yorgun hissediyorum kendimi. Uyuyup uyandığımda geçiyor ama çok daha geç kalktığımı fark ediyorum... normalde yedide alarmsız uyanırken şimdi uyanmam onu buluyor...
Doktor : bu takviyeler kullandıkça iyi gelecektir... şimdi de Eylül hanımın sonuçlarına bakalım... zaten size sadece genel kontrol testleri yapılmış, onları inceleyelim... herhangi bir şikayetiniz var mı?
Eylül : aslında sabah mide bulantısıyla kalkıyorum bir süredir. Bende de yorgunluk var, uyumak istiyorum çoğu zaman. Bu yüzden hamile olabileceğimi düşünmüştüm ama kadın doğum uzmanı sonucun negatif olduğunu söyledi. Şikayetlerimin kansızlıkla bağlantılı olabileceğini söyledi...
Doktor : evet kansızlığınız var... ama sadece demir değil bütün değerleriniz aşırı derecede düşük... başka herhangi bir şikayetiniz var mı?
Eylül: hayır... ama bütün kan değerlerim düşük derken neyden bahsediyorsunuz?
Doktor : henüz kesin bir şey söyleyemem, anlama için birkaç ek test yapmam şart
Eylül: lösemi... şüpheniz lösemi mi?
Eylül'ün gözleri dolmuşken Serkan doktora bakıp kalmıştı...
Kırık kalpler bırakacağınız bölümler geldi çattı... 💔 eyserciyazar hissetmişti sanki...